השופט אמיר טובי לא קיבל הסדר טיעון מוסכם בין ב”כ הנאשם לפרקליטות של 14 חודשי מאסר וקבע 22 חודשי מאסר ת”פ 14456-01-19

Spread the love

הסדר טיעון נקבע בין ב”כ הנאשם לבין הפרקליטות, לאור העובדה כי לפרקליטות היו קשיים וכשלים בהסגת ראיות נגד נאשם 5 הלאל טאהא, וסוכם ביניהם על 14 חודשי מאסר לנאשם. בכך גם נחסך מבית המשפט דיון הוכחות, אשר לו היה מתקיים, יתכן והנאשם היה יוצא זכאי. בין לבין התברר בגזר הדין, כי לנאשם עבר פלילי, ובגזר דין קודם שניתן נגדו, עלו טעויות מהותיות בגזר הדין, שעוררו מבוכה בפרקליטות ומציגים את האנדרלמוסיה בבית המשפט שלא מסוגלת לדייק בתאריך מתן גזר הדין. ביזיון של פסיקה.

הנאשם טאהא מואשם בעבירות קנייה והחזקת נשק באופן לא חוקי. אין התייחסות אם נעשה שימוש בנשק, אם לאו, מאחר ולפרקליטות התגלו קשיים ראייתים בהשגת הרשעה, לכן סגרו עיסקת טיעון.

השופט אמיר טובי, לא התייחס כלל לחוסר הראיות בתיק, מאחר והפרקליטות לא טענה, אלא קבע עובדות מתוך כתב האישום כשהוא כותב:

“בשים לב לחומרת העבירה, ולחלקו המרכזי והפעיל של הנאשם בהוצאתה אל הפועל ובהתחשב במדיניות הענישה הנוהגת ועברו הפלילי של הנאשם, אני סבור כי אילולא ההסדר היה העונש הראוי וההולם כולל מאסר בפועל למשך 28 חודשים לכל הפחות. בשים לב להסדר שהתגבש ונכח הקשיים הראייתים להם טענה המאשימה, אם כי ללא כל פירוטף איני רואה למצות עמו את מלוא חומרת הדין ומעמיד את עונשו של הנאשם על 22 חודשי מאסר תחת העונש המוסכם”.

אצל השופט אמיר טובי, צריך לנהל הליך הוכחות עד תום, ולבזבז זמן שיפוטי. ממילא הוא מצפצף על הסדרי טיעון, לא מכבד הסכמים בין הפרקליטות המאשימה לבין באי כוח הנאשם, והוא פוסק על פי כתב האישום ולא על פי הראיות המוצגות בפניו. כעת כשב”כ הנאשם תערער על גזר הדין, היא תמצא עצמה בבעיה, מאחר ולא דנו בכשלים הראייתים בתיק, ואצל ערכאת הערעור מערערים על סמך כשלים ראייתים ולא על סמך הסדר טיעון שהשופט לא היה צד בו ואיננו מכבד אותו.

השופט אמיר טובי דחה הסדר טיעון בין ב”כ הנאשם לפרקליטות וקבע 22 חודשי מאסר במקום 14 כמוסכם בין הצדדים בעבירות נשק, ת”פ 14456-01-19 ת”פ 43244-01-19 מדינת ישראל נ’ הלאל טאהא, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות