המדיניות המטייחת של ביהמ”ש: 80 שעות של”צ ללא הרשעה לשוטר מג”ב מחמד נסרה (24) ירה 9 כדורים באקדחו האישי בתחנת דלק “מעשה קונדס” עפ”ג 47763-06-19

Spread the love

המדיניות המטייחת של בית המשפט. אחד, בשם מרדכי (מורדי) מור ע”פ 853/19, נעצר למשך 5 חודשים בכלא ואח”כ שוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני, בטענה כי ירה בנשק באזור מגורים, ללא נפגעים. סופו של דבר המדינה חזרה בה מכתב האישום נגדו, לאחר שהתברר כי היה קורבן. המדינה סירבה לקבוע לו פיצויים על הזמן הממושך שהיה בכלא ועל אף שנפגע כלכלית.

בעניינו, מדובר בשוטר מג”ב בן 24 בשם מחמד נסרה, שעשה שימוש בנשקו האישי, ירה 9 כדורים סמוך לתחנת דלק, כשבא כוחו מתאר: “מעשי המערער היו מעשה קונדס, ללא קשר לקטטה שפרצה, לא היה כל ניסיון לפגוע במאן דהוא ובפועל, איש לא נפגע”.

השוטר מחמד נסרה הורשע בביהמ”ש השלום שם נגזר נגדו צו של”צ (שירות לציבור) של 80 שעות וצו מבחן לתקופה של 18 חודשים.

המג”בניק פנה לביהמ”ש המחוזי לבטל לו את ההרשעה, כשביהמ”ש מתאר בצורה מינורית את העבירה:

“עובדות כתב האישום:

מעובדות כתב האישום עולה, כי במועד הרלוונטי לכתב האישום שירת המערער כשוטר משמר הגבול בתחנת עוטף ירושלים במשטרת ישראל.

ביום 22.4.17, לאחר חצות הליל, נסע המערער יחד עם חברו אחמד עבאס לתחנת הדלק “פז” הסמוכה לכפר מנדא (להלן: “תחנת הדלק”) בכדי לבקר את חברו חוסיין עבאס, כאשר המערער מצויד בנשקו המשטרתי מסוג M16 קצר. בעת שהייתם של המערער ואחמד עבאס בתחנת הדלק, שמעו כי פרצה קטטה בכפר מנדא. בהמשך לנסיבות המתוארות לעיל, בסמוך לשעה 00:57, שלח המערער את חברו אחמד עבאס להביא את נשקו של המערער לידיו. המערער הלך לצד האחורי של תחנת הדלק, ליד מטע הזיתים, וירה 9 כדורים באוויר.

במקום שהשוטר יקבל 3 שנות מאסר, כפי שקובע החוק, ומן הסתם כמו שמקבלים אזרחים ללא עבר פלילי, מאחר ומדובר בעבירה המצויה ברף הגבוה ביותר של העבירות מסוג שביצע מחמד נסרה, במיוחד כשמדובר בירי בסמיכות לתחנת דלק, וגלום בה סיכון משמעותי לחיי אדם, בית המשפט בחר במישור השיקומי, שהוא חל אך ורק על שוטרים, כשהוא מציין פסיקות דומות של שוטרים נאשמים בהם הוחלט לא להרשיעם שביצעו את העבירה בה הורשע המערער.

המדינה טענה כי התסקיר שהוגש בעניינו של השוטר מלמד על התנהגות אימפולסיבית, מימוש פנטזיות של כוחנות ושליטה ויכולת מוגבלת לבחון את כשליו ההתנהגותיים.

בית המשפט המחוזי ביטל את הרשעתו של השוטר מחמד נסרה, וקבע שסוג העבירה מאפשר לוותר בנסיבות המקרה על ההרשעה, מבלי לפגוע באופן מהותי בשיקולי הענישה האחרים שהינם 80 שעות של”צ.

עם פסיקה טייחנית כזו, כששופטים יוצאים מגדרם לסייע לחברם לנשק שמבצע מעשה קונדס, יורה סמוך לתחנת דלק 9 כדורים ויוצא ללא הרשעה, כשאזרח מן השורה, על אותה עבירה נעצר ומורשע, הדבר מעיד על שחיתות. פסיקה אחת לעובדי ציבור ופסיקה מחמירה לאזרחים מן השורה.

מחמד נסרה נ’ מח”ש שוטר פלט 9 כדורים בפזיזות אי הרשעה עפ”ג 47763-06-19

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות