ביהמ”ש חייב חב’ את הסעות מטיילי להב ואח’ בהפקדת 1.5 מיליון ש”ח ערובה לתשלום הוצאותעיריית בת ים ואח’ אם תידחה תביעת חב’ ההסעות ת”א 7578-07-18

Spread the love

26 חברות הסעה המספקות שירותי הסעת תלמידים לרשויות מקומיות תובעות את עיריית בת ים ו-70 רשויות מקומיות נוספות בסכום 89,065,530 ש”ח (שמונים ותשעה מיליון שישים וחמש אלף חמש מאות שלושים ש”ח) בגין אי תשלום תוספת התייקרויות מעבר למחיר החוזי ששולם לכל אחת מהן על ידי הרשויות המקומיות איתן התקשרו.

מנגד, עיריית בת ים ורשויות מקומיות נוספות דרשו מביהמ”ש לחייב את חברות ההסעות להפקיד תשלום ערובה לכיסוי הוצאותיהן, במידה ותידחה התביעה.

בכתב התביעה פירטו חברות ההסעה מחירי תשומות והתייקרויות שחלו ביחס להסעות תלמידים, וזאת מכוח עילות חוזיות, שהן מעין חוזיות ונזיקיות, כמו כן טענו לעשיית עושר ולהפרה של דיני ההגבלים העסקיים.

לטענת התובעות בשנת 2012 אישר משרד החינוך והעביר לרשויות המקומיות סכום של כ-140 מיליון ש”ח בגין חלקו בהתייקרויות ומכאן שבמועד האישור בשנת 2012 במועד בו הועברו לרשויות הכספים, היה עליהם לשלם לתובעות את הפרשי ההתייקרויות בגין שירותי ההסעות שניתנו לתלמידים.

לאחר הגשת תביעה זו הוגשה תביעה נוספת באותו עניין, על ידי 8 חברות הסעה נוספות כנגד 16 רשויות מקומיות בסך של כ- 22 מיליון ש”ח אשר ידונו במאוחד בהליך ת.א. 5842-03-19 מטיילי ירון נגד עיריית אשדוד ואח’.

עיריית בת ים ורשויות מקומיות נוספות טוענות כי מדובר בתביעה בהיקף עצום לתשלום סכום עתק, החורגים מהתשלומים שביצעה כל אחת מן הנתבעות לכל אחת מן התובעות עימן התקשרה, כאשר אין לנתבעות כל מידע על מצבן הכלכלי של התובעות, ואין באפשרותן לדעת אם יוכלו לשלם את הוצאותיהן אם תידחה התביעה, ולכן הן מפנות להוראות סעיף 353א’ לחוק החברות אשר פורש בפסיקה כמחייב הפקדת ערובה על ידי תובעת שהיא חברה.

השופט עוז ניר נאוי קיבל את דרישת עיריית בת ים וחייב את החברות בהפקדת ערובה על סך 1.5 מיליון ש”ח תוך 45 יום בהפקדה במזומן או בערבות בנקאית.

החלטה בבקשה שהגישה עיריית בת ים ואח’ נ’ מטיילי להב ואח’ להפקיד ערובה לכיסוי הוצאות עיריית בת ים במידה ותידחה התביעה נגדה, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות