לירז כתר תבעה את רשת קפה קפה ומתחם “רני צים מרכזי קניות בע”מ” בשל הטעייה והפרת חוזה וזכתה ב-200 אלף ש”ח ת”א 17029-09-17

Spread the love

לירז כתר, תבעה את רשת קפה קפה, עו”ד שי עובדיה ומתחם הקניות “רני צים מרכזי קניות בע”מ” בית שאן, בגין הפרת הסכם השכירות והטעייתה, כי כניסתה למושכר על דעת המשכירה (רני צים).

לירז כתר, דרשה מבית המשפט כי יורה על רשת קפה קפה לפצות אותה על נזקיה ומתארת כיצד 3 חודשים לאחר שהתחילה לעבוד במתחם הקניות בבית שאן, בעלי המתחם המשכיר ניתק לה את זרם החשמל לפרק זמן בו נגרם נזק לסחורה שלה, ולאחר מכן סילקו אותה מהסניף ותפסו את הציוד שלה, בכך גרמו לה לנזקים שפורטו על ידה:

66,800 ש”ח סך התשלומים בהם נשאה עבור דמי הזיכיון.

13,800 ש”ח פיצוי על השקעה בסניף בית שאן.

50,000 ש”ח פיצוי על הסחורה שהתקלקלה נוכח ניתוק אספקת החשמל לסניף.

31,021 ש”ח פיצוי על ציוד הזכיינית אשר חולט ולא הושב לה.

6,000 ש”ח שכר טרחת עו”ד עבור הליכי צו מניעה זמני.

648 ש”ח אגרת ביהמ”ש עבור הליכי צו מניעה זמני.

50,000 ש”ח פיצוי על עוגמת נפש.

בנוסף ביקשה לחייב את רשת קפה קפה בסך 100,000 ש”ח על הפרת הסכם הזיכיון ויתר מצגיה והתחייבויותיה מכוחו.

כתב ההגנה של קפה קפה ועו”ד שי עובדיה הפנה לחוזה הזכיינות בו הזכיינית לירז כתר הצהירה כי בדקה את ההתקשרות וכי לא יהיו לה טענות. עוד הם מוסרים כי החוב שהיה לקפה קפה בגין המושכר שמסרו ללירז כתר שולם לקניון סמוך לחתימה עם לירז על ההסכם. חב’ רני צים טענה כי רשת קפה קפה הפרה הסכם השכירות, מכיוון שלא מולאו תנאי הסכם השכירות גם לאחר חתימת ההסדר, היא תפסה את העסק של לירז כתר והחזיקה במושכר ובמטלטלין שבתוכו.

מנגד, רשת קפה קפה הגישה תביעה שכנגד לירז כתר שבו טענו כי בחודש מאי 2017 היא שלחה הודעת ביטול של חוזה הזיכיון שלא כדין ולא עמדה בהתחייבויותיה כלפי קפה קפה, וטענו שעילות התביעה של לירז נגדם מוכחשות נמרצות. קפה קפה תבעה מלירז כתר 512,019 ש”ח.

פסק הדין ארוך ומשתרע על 53 עמודים, כשבסופו של דבר השופט עדי הדר מקבל את מרבית התביעה של לירז כתר וקובע שההסכם בוטל על ידי לירז כתר כדין וחב’ קפה קפה נדרשה לשלם ללירז כתר: 105,600 ש”ח בתוספת ריבית והפרשי הצמדה כדין מיום הגשת התובענה ועד מועד התשלום בפועל, מהם 10,000 ש”ח ביחד ולחוד עם חב’ רני צים.

ביהמ”ש חייב את קפה קפה וחב’ רני צים בשני שליש תשלום האגרות בסך של 33,000 ש”ח.

התביעה נגד עו”ד שי עובדיה נדחתה, ולירז כתר חוייבה לשלם לו שכ”ט של 12,000 ש”ח בתוספת ריבית והצמדה ממועד מתן פסק הדין ועד מועד התשלום בפועל.

בית המשפט חייב את חב’ רני צים מרכזי קניות בע”מ לשלם ללירז כתר סך 23,500 ש”ח בתוספת ריבית והפרשי הצמדה כדין מיום הגשת התובענה ועד מועד התשלום בפועל, מהם סך של 10,000 ש”ח ביחד ולחוד עם רשת קפה קפה וחייב אותם גם לשלם 7,500 ש”ח שכ”ט בתוספת ריבית והפרשי הצמדה כדין ממועד מתן פסק הדין ועד מועד התשלום בפועל.

המזכירות תשיב ללירז כתר את מלוא הערבון שהפקידה.

פסק דין בו חוייבה רשת קפה קפה ישראל בע”מ ורני צים מרכזי קניות בע”מ מבית שאן לשלם לתובעת לירז כתר מעל 200,000 ש”ח בגין הפרת הסכם שכירות וזיכיון, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות