ניר חפץ לשופט עלאא מסארווה: “בית המשפט שופך את דמי. תוביל אותי לגרדום” פ”ר 7948-11-19

Spread the love

ניר חפץ הביע את מחאתו על כך שבית המשפט דחה את בקשת עו”ד אילן סופר ושבית המשפט יחליט באיחור של שעה מה החומרים שהציבור ידע או לא.

לדבריו, לא היתה מקופחת שום זכות של הציבור לדעת, אילו בית המשפט היה מעכב את יציאת החומרים בשעה אחת.

עוד מסר חפץ כי יש לו אמון מלא בשופט עלאא מסארווה, שכן כאשר האריך את מעצרו פעמיים בפברואר 2018, הוא חש שיש שופט באולם המעצרים בתל-אביב, שבחן לעומק והקשה על רשויות האכיפה, וקיבל החלטה שגם שלא היתה נעימה לו, הוא הרגיש שהיתה ללא מניעים זרים, וזאת בניגוד לקולגה השופטת רונית פוזננסקי כץ. לשאלה מה יקרה אם הפרטים של ק”ס יישארו חסויים אך תכנים מסויימים יותרו לפרסום, הוסיף שזה יהיה קטלני עבורו ועבורה, משום שמאחר ויש כבר אנשים ברשת שפרסמו פרטים מזהים, אותם אנשים יעשו אחד ועוד אחד, מתוך הפרטים שהותרו לפרסום, וימשיכו להפר ברגל גסה את החלטות בית המשפט ומהותו היא קטלנית עבורו ועבורה.

“יש אנשים בציבור שיודעים מי זו, שם ותמונה. אם יצאו פרטים מהעדות, לאותם אנשים יהיה קל לחבר בין הדברים. שנית, עלתה טענה שהנזק כבר בוצע, הסוסים כבר ברחו מהאורווה. זה לא נכון. יש לי הורים שהם כבני 80 ולא יודעים מה קורה ברשתות. הפגיעה בהם תהיה אנושה. אמי כבר עכשיו על תרופות ומיחושים בלב. יש לי בן ביחידה מובחרת שבמובחרות, חוד החנית של הצבא. הוא לא יודע מה קורה, למרות שהוא צעיר. הבחור מסכן את חייו לשם הגנה על ישראל, בזמן ששופכים את דמו של אביו. הפגיעה בפרטיות שלי ושל המשיבה 3 רחוקה מלהיות ממוצה”.

בהמשך הביע ניר חפץ ביקורת נוקבת על רשויות האכיפה שמפקירה את עדי המדינה:

“במשך שנים רבות היתה תופעה של עדי מדינה בארץ. לפני 10-15 שנה קמה הרשות להגנת עדים. היא קיבלה סל כדי להגן על עדים, על שלומם ועל בטחונם. בשנים האחרונות קמו אנשים כמו שולה זקן, פילברג, ניר  חפץ, זה סוג חדש שלרשויות האכיפה אין היצע, ואני לדוגמא, מופקר לגורלי על ידי רשויות האכיפה, מזה שנה וחצי שכן אין להם כלים, ואני אומר היום שלא אצליח לעמוד חי ונושם ברמה הפיזית בכדי להעיד. שכן, על העדים ה”ישנים” הדרך לחסלם זה שמישהו מגיע עם קסדה על אופנוע ומחסל אותם”.

חפץ טען שנגדעה לו היכולת להתפרנס במשך שנתיים, והוא מתמודד מול קמפיין משנה, שנה וחצי שמנהל אותו אחד מהטובים בעולם שיש לו יועצים מעולים, והקמפיין נגדו ממומן על ידי כספי ציבור, ומטרתו לגרום על עדות האמת שלו או בסופו של דבר, לחסל אותו. זו מטרת הקמפיין.

חפץ ממשיך ואומר שיש הסתה כלפיו יום יום, ככל שהמתקרבת ההחלטה של היועמ”ש לממשלה הקמפיין עולה מדרגה. לפני כשבוע, היה ניסיון למתג אותו כרוצח וכעת היה ניסיון לפרק את המשפחה שלו וגם זה לא צלח. אם בית המשפט יצמצם את הצו הנוכחי שניתן, זה יהיה איתות שגם הרשות השופטת הפקירה את עד המדינה לגורלו, ולכך שבסופו של דבר, מישהו מהמוסתים שברשת יקח את החוק לידיו ויגמור את הסיפור הזה של עדות האמת של ניר חפץ בפני רשויות האכיפה.

בשלב זה עו”ד אילן סופר הציע לו כסנגורו להסתפק בדברים שאמר, אולם חפץ השיב שהוא רוצה לענות על השאלות שנשאל האם הוא מוצג כקורבן, כי במידה ותיחשף עניין חברתו שהיא צד ג’ זה ישבור אותו והוא לא יוכל לעמוד, או שיחזור בו מהעדות שהיא אמת מזוקקת.

אריאל פורמנובסקי, נציג הציבור מסר שלאור דברי מר חפץ, אף אחד לא רוצה שהוא ייפגע, והמשטרה יודעת לעשות את עבודתה. ככל שהשוטרים מבקשים להגן על פרטיותה של המשיבה 3, מדוע היא לא נרשמה כמשיבה פורמלית? האם פנו אליה בטרם הגשת הבקשה? כל הדברים צריכים להתברר בזמן שהשוטרים צריכים לספק את החומרים. פורמנובסקי מסר כי יש לו 23 שאלות שלדעתו היו צריכים לענות עליהם.

לסיכום טען פורמנובסקי, שכמו במקרים של חפץ, הפרקליטות והמשטרה משתמשים בנקודות התורפה של הציבור, וכמו ניר חפץ יש עוד אלפים.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות