אדהם צובחי עארף (24) במעצר מנהלי 4 חודשים בשל חשש שב”כ להשתייכותו לחזית העממית בג”ץ 7074/19

Spread the love

הגיע הזמן שמדינת ישראל תגיש כתבי אישום נגד מחבלים טרוריסטים המשתייכים לחזית העממית, המבצעים פיגועי טרור ועבירות בטחוניות נגד אזרחים חפים מפשע.

אדהם צובחי עארף, בן 24 נמצא במעצר מנהלי במרתפי שב”כ, בפעם השלישית ברציפות, ושב”כ הוציא נגדו המשך מעצר מנהלי מיום 30.7.19 עד ליום 29.11.2019.

שב”כ הגיש חומר חסוי לשופטים הנכבדים בבג”ץ. אם יש כל כך הרבה חומרים חסויים נגד העצור צובחי-עארף, מדוע לא מגישים נגדו כתב אישום? הסיבה היא, כפי הנראה, שהחומרים הגולמיים אינם יכולים לבסס ראיות אשר ישאירו את צובחי-עארף מאחורי סורג ובריח, וכך באמתלה של מעצר מנהלי, הוא יכול להיקבר בכלא הישראלי, שנים טובות. בדיוק כמו שעשו להאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנרקב בכלא הישראלי 4 שנים, ואלמלא מעצרה של נעמה יששכר ברוסיה, ספק אם מישהו היה ממהר להסגירו לארה”ב, או מישהו היה בכלל כותב עליו. הוא הרי נרקב בארץ 4 שנים.

איך אנחנו מצטיירים בעיני העולם? מדינה חשוכה, המזלזלת בזכויות חפים מפשע, עוצרים אזרחים על ימין ועל שמאל, ובאופן אירוני וציני טוענים לחיסיון ובמקרה דנן הוציאו צו איסור פרסום על מעשיו של צובחי-עארף, כאילו מדובר בפיצוח אטום, בעוד שהמדינה מסתירה מהציבור את דרכי הפעולה הנכלוליים של שב”כ לסחוט מעצורים הודאות על מעשים שלא ביצעו, על מנת שיעשו הכל כדי לחלץ עצמם מהכלא הישראלי.

מתעורר צל אפל במיוחד על טוהר כוונותיהם של השב”כ, שמבקשים מעצר ארוך במיוחד, של 4 חודשים, כשלכאורה ברשותם כוונותיו של העצור לבצע פיגועי טרור. כך מעלימה המדינה אזרחים מביתם, משפחתם, ועוצרת אותם למשך תקופות ארוכות בגיבוי בית הדין הגבוה לצדק. שלא תטעו: באותה הקלות בהם מפעילים השב”כ בגיבוי ביהמ”ש העליון צווי מעצר מנהלי נגד ערבים, הם גם יופנו באותה הקלות לעבר יהודים, לעבר נערי הגבעות.

אנו נמצאים בתקופה בה הציבור אינו מאמין לשב”כ, וגם לא מאמין לחותמות הגומי שלהם, שופטים החותמים על צווים כיד המלך, בלי לבדוק, בלי לפקפק במניעי השב”כ, ממש כאילו בית המשפט הוא המגרש הפרטי של השב”כ.

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
בג”ץ 7074/19
לפני: כבוד השופט י’ עמית
כבוד השופט ד’ מינץ
כבוד השופט ע’ גרוסקופף
העותר: אדהם צובחי עארף
נ ג ד
המשיבים: 1. מפקד כוחות צה”ל באיו”ש
2. שופט בית המשפט הצבאי לערעורים
3. שירות הביטחון הכללי
עתירה למתן צו על תנאי
תאריך הישיבה: י”ג בחשון התש”ף (11.11.2019)
בשם העותר: עו”ד כאמל נאטור
בשם המשיבים: עו”ד שרון איגר
פסק-דין

           העותר, יליד 1995, תושב בית רימא. העתירה מופנית כנגד צו המעצר המנהלי השלישי ברציפות שהוצא כנגד העותר, המורה על המשך מעצרו המנהלי לארבעה חודשים מיום 30.7.2019 ועד ליום 29.11.2019.

           לאחר דיון במעמד שני הצדדים, בהסכמת בא כוח העותר עיינו בחומר החסוי.

           נחה דעתנו כי יש בסיס לאמור בפרפרזה הגלויה בתגובת המשיבים ולפיה העותר “הוא פעיל חזית עממית, בעל קשר לפעילי חזית עממית נוספים, אשר בכוונתו לקדם פעילות טרור צבאית”.

           בידיעה מס’ 3 הערה 2.2 בחומר שבפנינו, מצאנו הבחנה בין עניינו של העותר לבין ת’אא’ר, שנעצר ושוחרר. בכך ניתן מענה לטרונייתו של העותר על אודות ההפליה בינו לבין ת’אא’ר.

           לא ראינו אפוא מקום להתערב בהחלטת המפקד הצבאי ולא מצאנו כי נפל פגם בהכרעות בתי המשפט הצבאיים בעניינו של העותר, לאור המסוכנות הנשקפת מהעותר לשלום הציבור ובטחונו.

           אשר על כן, העתירה נדחית.

           ניתן היום, ‏י”ג בחשון התש”ף (‏11.11.2019), בנוכחות המשיבים.

ש ו פ ט ש ו פ ט ש ו פ ט

_________________________

19070740_E02.docx   עכב

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות