מאסר על תנאי לעו”ד ברק כהן ואיליה מרשק הורשעו בפגיעה בפרטיותה של מנכ”לית בנק לאומי לשעבר ת”פ 50883-12-16

Spread the love

באה לסיומה פרשת התביעה נגד הפעילים החברתיים עו”ד ברק כהן, ואיליה מרשק, כשרוב סעיפי האישום נגדם נמחקו, וכל שנותר, זו פגיעה מינורית בפרטיות. היטיב לומר את הדברים עו”ד ד”ר גולדשמיט בעדותו לזכות עו”ד ברק כהן:

“אני מסתכל על מדינת ישראל, בלי אנשים שיהיו מוכנים לתת מעצם, להפגין ולהשמיע את הקול של אנשי הציבור, הם אנשי הציבור, עושים את העבודה בשבילנו”.

הנאשם, אחד הסטודנטים המצטיינים שהיו במרכז הבינתחומי. הוא אדם עם לב זהב שמוכן לעזור לכל אדם באשר הוא, בלי קשר לשאלת שכר הטרחה. אדם עם לב ישר. בוטות לא קיימת אצלו.

מדובר על איש שהוא מופת לחברה.

כתב האישום המקורי היה נסיון לגמור על החיים של הנאשם 1 באופן סופי.

אדם שמאשימים בעבירות חמורות. המדינה טענה כי הנאשם 1 פיתח מודל, מה עסקינן באותו מודל? כתב האישום המקורי לא דיבר לא במודל ולא בעיסוק פוליטי.

הנאשם התייחס לאישום בו המשטרה בדתה ראיות להצדיק את האלימות המשטרתית.

כמו כן התייחס למסמך סביב המעורבות של הנאשם בפיתוח מודל מאבק בו מדינת ישראל מכנה את הנאשם “תופעת ברק כהן”. את המסמך לא רצו שבית המשפט יראה, והנאשם לא הגיש אותו.

מה היא “תופעת ברק כהן”? עיסוק בצורה כירורגית ביותר בחופש הביטוי הפוליטי, במימושו והיקפו.

המשטרה סימנה את הנאשם 1 כיעד ואז החל איסוף הראיות. מן היקב, מן הגורן ומן הדמיון. הנאשם ציין כי בשלב מסוים המדיה הבינה בדיוק מה קרה והגיעה להסדר שתאם את האירועים במציאות.”

השופט שמואל מלמד הגיע למסקנה, כי אין מקום לבטל את הרשעתו של איליה מרשק, ונוכח אחידות ענישה יש להטיל עליו עונש זהה לעונשו של עו”ד ברק כהן.

עו”ד ברק כהן קיבל חצי שנת מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור את העבירה בה הורשע וישלם קנס בסך 20,000 ש”ח או 200 ימי מאסר תמורתם, ב- 20 תשלומים חודשיים שווים החל מיום 1.3.2020, וצו הרחקה מרקפת עמינוח ובני ביתה למשך חצי שנה.

איליה מרשק קיבל 5 חודשים מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור את העבירה בה הורשע וקנס בסך 2,000 ש”ח או 20 ימי מאסר תמורתם. הקנס ישולם ב-4 תשלומים חודשיים שווים החל מיום 1.3.2020.

גזר דין עו”ד ברק כהן ואיליה מרשק ת”פ 50883-12-16 שופט שמואל מלמד, חצי שנת מאסר על תנאי ו-5 חודשים על תנאי לאיליה מרשק, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות