ביהמ”ש מחוזי דחה תביעת נזיקין של אישה שנפצעה מאופניים חשמליים: “אינם עונים על הגדרת רכב מנועי בחוק הפיצויים” ע”א 56471-10-18

Spread the love

אור בן שרון זילברשטיין רכב על אופניים חשמליים, ובעת שאישה ילידת 1949 חצתה את הכביש במעבר חציה באור ירוק, נפגעה על ידו כשחצה את הצומת באור אדום.

הוגש נגדו כתב אישום בגין תאונת הדרכים והוא הודה בתאונה, הורשע ונשא בעונש במסגרת הסדר טיעון. האופניים החשמליים של זילברשטיין לא היו מבוטחים בביטוח חובה או בביטוח אחר. מדובר באופניים תקניים ולא בוצע בהם שיפורים, כמו הגברת המהירות, לפיכך הם עונים על הגדרת אופניים עם מנוע עזר.

האישה הנדרסת תבעה אותו נזיקין כולל את חברת הביטוח, אלא שביהמ”ש המחוזי דחה את התביעה, לאחר בחינת הוראות הדין בהתייחס לאופניים חשמליים בטענה כי אינם עונים על הגדרת “רכב מנועי” בחוק הפיצויים ומשכך אינם נזקקים לעריכת ביטוח.

ביהמ”ש המחוזי דחה תביעת נזיקין ופיצויים לאישה שנדרסה על ידי אופניים חשמליים ע”א 56471-10-18 שופטים ישעיהו שנלר, קובי ורדי ועינת רביד – פלונית נ’ אור בן שרון זילברשטיין, קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, היועמ”ש, קובץ pdf

 

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות