סימון בן ארי יצא לחופשי לאחר 27 שנות מאסר על הרשעתו ברצח חלפן הכספים ישראל דז’לובסקי ב- 14.7.91 דנ”פ 3391/95

Spread the love

סימון בן ארי הורשע ברצח חלפן הכספים בביתו בפתח-תקוה ביום 14.7.1991. ארבעה שופטים מתוך 7 הרשיעו אותו, ושלושה זיכו אותו מחמת הספק. סופו של דבר הוא ריצה 27 שנות מאסר, וטען לחפותו לאורך כל השנים במאסרו.

סימון בן ארי, טען שהגיע לביתו של חלפן הכספים לצורך הלוואה, אז ראה את חגי יוסף ומוסטפא סרסור מכים את דז’לובסקי, לטענתו נבהל וברח.

ועדת השחרורים המיוחדת בבית משפט השלום ברמלה החליטה לפני כמה שבועות על שחרור מוקדם של טכנאי השיניים סימון בן ארי, שהורשע בתחילת שנות ה-90 ברצח ושוד של חלפן הכספים ישראל דז’לובסקי. בתחילה הוא נידון למאסר עולם (30 שנות מאסר, עד שנת 2022), אולם בעקבות ההחלטה הוא שוחרר לפני למעלה מחודש – בתום 27 שנים בלבד. לאורך כל השנים הללו הוא התעקש כי הוא חף מפשע, מה שעיכב ומנע את שחרורו המוקדם.

סימון בן ארי בן אדם חופשי
סימון בן ארי בן אדם חופשי

סיפורו של בן ארי הוא יוצא דופן בתולדות המשפט הישראלי, והוא מעלה שאלות רבות סביב סוגיית “ספק סביר להרשעה”. זאת משום שבשני הליכים נפרדים הרשיעה המערכת שני נאשמים שונים בביצוע אותו רצח. כל אחד מההליכים התבסס על מסכת ראיות שונה: תחילה הורשע ברצח אדם בשם מוטי בן-עזרא, שהודה שהיה מעורב באירוע (כנהג של השודדים), אבל אז התגלו ראיות חדשות, וכתב אישום הוגש נגד בן ארי.

בן ארי, שהתעקש שהוא חף מפשע, הורשע במחוזי, ובתום סאגה משפטית ארוכה נקבע בבית המשפט העליון, ברוב של ארבעה שופטים מול שלושה, כי הוא אשם ברצח דז’לובסקי. על רקע זה זוכה בן-עזרא חרף הודאתו, ובמקביל הופסק משפטם של שני נאשמים נוספים שלהם יוחסה מעורבות באירוע.

פסק דין סימון בן ארי נגד מדינת ישראל – עליון דנ”פ 3391-95 מיום 9.6.1997, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות