מתי תוחזר אגרה? במקרים בהם ההליך בוטל או נמחק על ידי יוזמו או ההליך הסתיים בפשרה או הוכרע בבורררות או נסתיים בהסדר גישור רע”א 7261/19

Spread the love

השופט מני מזוז דחה רשות ערעור של ראמי נג’ם נ’ משטרת ישראל להשבת אגרה, כשהוא קובע 2 תנאים מצטברים להחזר אגרה: הראשון, מקרים בהם ההליך בוטל או נמחק על ידי יוזמו, או ההליך הסתיים בפשרה, או הוכרע בבוררות או נסתיים בהסדר גישור, והשני בהתאם לרישא של תקנה 6 ב’ לתקנות האגרות, אם הסתיים ההליך לפני שהסתיימה ישיבת קדם המשפט השלישית.

בבקשת רשות ערעור של נג’ם 2 הערכאות קבעו כי התנאים הללו לא התקיימו, שכן תביעתו הסתיימה בהכרעה שיפוטית שהורתה על מחיקת ההליך בשל העדר סמכות עניינית, ולאור זאת נדחה הערעור שלו. השופט מזוז גילה תאוות קנסות וחייב את נג’ם ב-1500 ש”ח הוצאות למדינה.

תקנות החזרת אגרה מקרים בהם ההליך בוטל או נמחק על ידי יוזמו או ההליך הסתיים בפשרה, קובץ pdf

בבית המשפט העליון
רע”א 7261/19
לפני: כבוד השופט מ’ מזוז
המבקש: ראמי נג’ם
נ ג ד

המשיבה: משטרת ישראל

בשם המבקש:                        עו”ד דיזירה דויירי

החלטה
  1. בקשה לרשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת (השופט ע’ טאהא) ברע”א 51485-09-19 מיום 24.9.2019, בה נדחתה בקשת המבקש לרשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בטבריה (השופטת ב’ לכמן) בת”א 38781-10-18 מיום 4.8.2019, בגדרה נדחתה בקשת המבקש להחזר אגרה לפי תקנה 6(ב) לתקנות בתי המשפט (אגרות) תשס”ז-2007. בהחלטה הוטעם כי תקנה 6(ב) קובעת שני תנאים מצטברים להחזר אגרה: הראשון – מקרים בהם ההליך בוטל או נמחק על ידי יוזמו, או ההליך הסתיים בפשרה, או הוכרע בבוררות או נסתיים בהסדר גישור; השני – בהתאם לרישא של תקנה 6(ב) לתקנות האגרות, הסתיים ההליך לפני שהסתיימה ישיבת קדם המשפט השלישית. שתי הערכאות קמא קבעו כי תנאים אלו לא התקיימו בעניינו של המבקש, שכן תביעתו הסתיימה בהכרעה שיפוטית שהורתה על מחיקת ההליך בשל העדר סמכות עניינית.
  1. לאחר עיון בבקשה ובנספחיה החלטתי, בתוקף סמכותי לפי תקנה 407א לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ”ד-1984, כי יש לדחות את הבקשה לרשות ערעור, וזאת לאחר שמצאתי כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי לא מעורר כל שאלה משפטית עקרונית החורגת מעניינם של הצדדים, וכי מתן רשות ערעור אינו דרוש כדי למנוע עיוות דין.
  1. המבקש יישא בהוצאות לטובת אוצר המדינה בסך 1,500 ₪.

ניתנה היום, ‏ג’ בכסלו התש”ף (‏1.12.2019).

ש ו פ ט

_________________________

19072610_B02.docx   אב

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות