9 חודשי עבודות שירות וקנס 900 אלף ש”ח או שנת מאסר תמורתו ליחצ”ן רונן משה על עבירות סיוע, מרמה והפרת אמונים לעובדי ציבור ת”פ 50380-11-17

Spread the love

יועץ התקשורת רונן משה, קיבל הסדר טיעון סגור עם עונש, שזה נדיר. הורשע בעבירה של סיוע, מרמה והפרת אמונים, במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן נטען כי נתן שירותי ייעוץ לחברת גריי קונטנט שעסקה בשיווק תוכן מוצרים בטלוויזיה ובשירותי מדיה. רונן מורשע הורשע בכך שהסכים לתת ונתן כסף לעובדי ציבור, לבקשתם, כשהוא יודע שהם עובדי ציבור במשרד החקלאות, על מנת לרותם אותם לפרסם במסגרת שידור בטלויזיה “דקה לשמונה”, כשעובדי הציבור היו בניגוד עניינים בשל קבלת הכסף מרונן משה, ובשל ציפייתם לקבל ממנו סכום נוסף.

רונן משה קיבל מחברת גריי קונטנט 360 אלף ש”ח בתמורה לתקציב שהציג ממשרד החקלאות לפרסום ב”דקה לשמונה”, ובכך סייע לעובדי ציבור לעשות מעשים של מרמה והפרת אמונים על מנת לקדם אינטרסים כלכליים שלו, כך שצמח לו רווח של 360 אלף ש”ח.

השופט בני שגיא מציין, כי הלכה פסוקה היא כי העונש הראוי לעבירה של מרמה והפרת אמונים הוא מאסר מאחורי סורג ובריח, אולם לא מיישם את דבריו, לאחר שרונן משה הביע נכונות לשלם קנס בסכום הגבוה מהסכום אותו הרוויח, וגם הגיע להסדר טיעון. השופט בני שגיא אפילו לא בדק את טווח העונש ואף אחד לא טען לטווח העונש, שזה בניגוד לחוק הבניית הענישה.

“נתנו משקל רב לנכונותו של הנאשם להודות בעבירה של השחתת עובדי ציבור, לנכונות ולבטא את הכאתו על חטא, בקבלתו על עצמו את העונש המקסימאלי שניתן לרצותו בעבודות שירות, ובהסכמתו לשלם קנס כספי כבד מאוד בסך 900 אלף ש”ח”.

השופט שגיא כותב שביחס לנאשמת 1 טלי קידר, אשר הודתה בלקיחת שוחד מרונן משה, נידונה ל-10 חודשי מאסר.

טלי קידר. צילום: ירון ברנר. 10 חודשי מאסר
טלי קידר. צילום: ירון ברנר. 10 חודשי מאסר

רונן משה ירצה 9 חודשי עבודות שירות במתנ”ס בית דני, בשכונת התקווה ת”א מחודש מרץ 2020 וקנס בסך 900 אלף ש”ח ב-60 תשלומים חודשיים שווים החל מיום 1.1.2020 או שנת מאסר תמורתו.

9 חודשי עבודות שירות לרונן משה בהסדר טיעון בכתב אישום מתוקן על עבירה של סיוע, מרמה והפרת אמונים, השופט בני שגיא ת”פ 50380-11-17, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות