משרד הרווחה הוציא ילדים מאימם בטענה שאינה מסוגלת לדאוג לצרכיהם במשפחת האומנה נאנסו 2 הקטינים – תחקיר כאן 11

Spread the love

מי שומר על הילדים? המדינה לא מסדירה את הפיקוח על ילדי האומנה. משרד הרווחה הוציא בכפייה את ילדיה של א’ ממשמורתה, בטענה שאינה מסוגלת לספק לילדיה את צרכיהם. אך דווקא שם, במשפחת האומנה, הילדים חוו פגיעה מינית.

כישלון של מערכת הרווחה בשמירה על הילדים, כישלון שהיה נמנע לו הייתה המדינה מיישמת את ההמלצות המקצועיות בנושא.

האמא שילדיה נפגעו מספרת, שהיא הייתה אישה מוכה, ובהיותה בהריון היכה אותה בן זוגה לשעבר, היא ניגשה לבית החולים, שם פגשה אותה עו”סית, והוציאה ממנה את ילדיה הקטנים בניגוד לרצונה למשפחת אומנה. הרווחה לא איפשרה לאמא להיות בקשר עם ילדיה הקטנים במשך שלושה חודשים. האמא נלחמה והשיגה מפגשים איתם. באחד המפגשים הילדים היו נסערים. הם הסבירו שהאח באומנה מחייב אותם לבצע כל מיני מעשים מגונים, נותן להם כסף כדי שישתקו. שאלתי אם אמרו משהו להורי האומנה, אז הבן השיב “כן”, אבל אם האומנה אמרה “אל תבלבל את המוח עם הדברים הלא חינוכיים”.

שופטת הנוער קבעה באוקטובר 2018: “אין כל ספק כי העובדה שהקטינים נפגעו מינית במשפחת האומנה, בסידור שנחשב טוב, מהווה רעידת אדמה. אירועים מסוג זה הם הסיוט המלווה את בית המשפט בכל הליך שבו ניתן צו הוצאה ממשמורת.

בשנת 2018 נמצאו בדוח אומנה 110 תלונות על אלימות ויחס פוגעני, כש- 70% מהתלונות נמצאו מוצדקות, אך זהו רק קצה הקרחון.

הקשיבו לעדויות של ילדים שהיו במשפחות אומנה המתארים הכאות ואונס על ידי משפחה אומנת. ילדיה של א’ לא הוצאו מבית האומנה באופן מיידי. בינתיים שהו בבית האומנה עם החשוד בתקיפה שלא נעצר. הרקע לכך הייתה התנגדות משרד הרווחה לחקירה.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות