מאיר צגאי (58) סוהר שב”ס כלא שקמה אשקלון הורשע באונס עצור (31) כשהוא אוזק את העצור בידיו

Spread the love

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, הרשיע את מאיר מרו צגאי, ב-2 מקרים של עבירות אינוס בעצור, בעת ששימש כסוהר באגף 7 בכלא שקמה באשקלון, עצור ששהה בתא השגחה (תא הפרדה). בתוך תא השגחה אין מקלחת, וכדי להתקלח הסוהר הוציא את העצור לתא אחר כדי שיתקלח.

צגאי הורשע בשתי עבירות של מעשה סדום, עבירה של מעשה מגונה, עבירה של הטרדה מינית ועבירה של שימוש לרעה בכוח המשרה‎.

השופטים דחו את טענתו של הסוהר למחדלים בחקירה, ציינו כי שינה גרסה – ולא סיפק הסבר סביר לממצאי הדנ”א על גופו של העצור. אחת השופטות בהרכב של שלושה שופטים שקיבל את ההחלטה ציינה: “מצאתי כי יש לתת בעדותו חוסר אמון מוחלט. אין לי ספק שהמתלונן סיפר את האירועים בדיוק כפי שהיו, עדותו הייתה עקבית ואמינה”.

האסיר נאבק להשתחרר מאחיזתו של הסוהר – שכפה את עצמו עליו 

המקרה אירע בדצמבר 2017, כשהעצור (31) השוהה בתא השגחה בו אין מקלחת, שטף כלים במקלחת מחוץ לתאו, כשהוא לבוש בתחתונים. כשנכנס להתקלח, הסוהר המתין לו מחוץ למקלחת כשהוא מחזיק בידיו בגדים נקיים עבור העצור. לאחר שהעצור התלבש וחזר אל תאו, הסוהר עזב את המקום, אך לאחר זמן קצר חזר לתא והחל לגעת בגופו של העצור, למרות שהעצור התנגד, המשיך הסוהר צגאי במעשיו, הפשיט את העצור מבגדיו וביצע בו מעשה סדום, עד שהגיע לסיפוק מיני. האסיר נאבק להשתחרר מאחיזתו של הסוהר – שהמשיך לכפות את עצמו‎ ובאחד המקרים אף אזק את ידיו של האסיר. האסיר התלונן בפני רשויות הכלא ועבר בדיקה רפואית, ואילו הסוהר הושעה מעבודתו ונעצר עד תום ההליכים.

“מדובר באירוע חריג ויוצא דופן, במסגרתו אדם שנמצא במעצר נפגע פגיעה שהיא מהחמורות שניתן להעלות על הדעת, על ידי מי שהמדינה הסמיכה אותו לשמור עליו”, מסרה עו”ד ימימה אברמוביץ’, באת כוחו של המתלונן.

“המדינה אחראית על שלומם וביטחונם של אסירים ועצורים, והייתי מצפה שאנשים כמו התוקף לא יימצאו בין שורותיה”, הוסיפה. “בית המשפט עתיד לגזור בקרוב את דינו של הסוהר ואני מקווה שיימצה עמו את הדין אבל אני יכולה כבר עתה לומר שאין עונש שיכול לתקן את העוולה הזאת‎”.

מאיר צגאי (57) נשוי ואב לשמונה עבד בשירות בתי הסוהר קרוב ל-30 שנה. הקורבן הוא עציר הנאשם בעבירות נשק. ביום שני 27.1.2020 יינתן גזר הדין.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות