גיא פלג המתיימר בתואר כתב בערוץ 12 ריכל והעליל עלילות שווא נגד עו”ד אביטל בן-נון וישלם לה 15000 ש”ח פיצויי לשון הרען ת”א 16895-04-17

Spread the love

לא תלך רכיל בעמיך לא תעמד על דם רעך אני ה’“, ויקרא י”ט, ט”ז. גיא פלג, מתיימר בתואר כתב לענייני משפט בערוץ 12, רכלן, שקרן וגם בדאי,חוייב לשלם פיצויים לעו”ד אביטל בן-נון.

עו”ד אביטל בן-נון ייצגה ביחד עם עו”ד ליאת בהר-כהן את המתלוננת נגד אופק בוכריס, בפרשה שסוקרה בחדשות. סופו של דבר אופק בוכריס הודה במעשי אינוס ומעשי סדום.

במסגרת הייצוג, נקבע כי אביטל בן-נון תהיה אחראית לקשר עם ערוצי הטלויזיה 10 ו-11 וערוץ 13 ועו”ד בהר-כהן תהיה אחראית לקשר עם ערוץ 12 ויתר כלי התקשורת.

ביום 30.11.16 בהמשך לידיעה שפורסמה בתקשורת, לפיה התגבש הסדר טיעון עם בוכריס, התקיימה במשרדי התביעה הצבאית פגישה בנוכחות המתלוננת, אביה, התובעת עו”ד אביטל בן נון ועו”ד בהר-כהן. סמוך לאחר קיום הפגישה, פרסם גיא פלג הנתבע, כתבה בה הוא התייחס לעמדתה של עו”ד אביטל בן נון להסדר הטיעון עם בוכריס.

בעקבות הפרסום, מתוך הדלפה של עו”ד בהר-כהן לגיא פלג על הפגישה, אסר אביה של המתלוננת נגד בוכריס על עו”ד בהר-כהן להיות בקשר עם כלי התקשורת, והעביר לעו”ד אביטל בן-נון את מלוא האחריות בנדון. סוכם, כי עו”ד אביטל בן-נון לא תתראיין לכלי התקשורת, ותחת זאת היא תמסור הודעה כתובה ביחס לעמדתה של המתלוננת נגד בוכריס והערותיה להסדר הטיעון המתגבש עם בוכריס.

ביום 29.11.16 יום לפני קיום הפגישה, פנתה רונית וילדר, תחקירנית בתוכניתו של עודד בן עמי בערוץ 12 “שש עם עודד בן עמי” לעו”ד בהר-כהן במסגרת הכנה לכתבה בפרשת בוכריס, וזו השיבה כי יש להמתין לקבלת עדכון מהפרקליטות הצבאית ביחס להסדר הטיעון שהתגבש. בהמשך, פנתה התחקירנית לעו”ד כהן-בהר שוב, אולם נדחתה.

ביום 30.11.16 פנה הכתב אור הלר לעו”ד אביטל בן-נון וביקש ממנה להתראיין לתוכניתו של רפי רשף המשודרת בערוץ 10, ובהסכמה עם משפחת המתלוננת נגד בוכריס, התראיינה עו”ד אביטל בן נון לתוכנית המשודרת בשעה 17:00.

סמוך לאחר שידור הריאיון פנה בן עמי לעו”ד אביטל בן נון, ונזף בה בשל התשובות שהתקבלו ממנה ומעו”ד בהר-כהן, לפיהן הוחלט לא להתראיין לתקשורת, כשבפועל עו”ד אביטל בן-נון קיימה ראיון בערוץ 10. באותו יום פנתה שוש חתוקה מפיקה בחדשות ערוץ 12 לעו”ד אביטל בן-נון וסוכם כי היא תתראיין לאותו ערוץ מהבית שלה בחיפה בסביבות השעה 18:00, אלא שעו”ד אביטל בן-נון ביטלה את הראיון בעקבות פנייה של גיא פלא אליה בהודעת טקסט:

הודעת הטקסט של גיא פלג
הודעת הטקסט של גיא פלג

בעקבות השתלשלות הדברים, פנתה עו”ד אביטל בן-נון כתב בערוץ 2 יוסי מזרחי וביקשה כי הקשר יהיה אך ורק דרכו.

ביום 1.12.16 פנה גיא פלג לאביה של המתלוננת נגד אופק בוכריס בהודעה:

הודעת הטקסט של גיא פלג
הודעת הטקסט של גיא פלג

יודגש, כי על אף תוכן הדברים, באותו יום 1.12.16 שודרה בערוץ 12 כתבה של גיא פלג בפרשת בוכריס ובה שולב ריאיון עם עו”ד אביטל בן-נון.

בהחלטתו פסק השופט כי הודעת טקסט ששלח פלג לאביה של המתלוננת, בו טען שעורכת הדין בן נון משקרת ומפעילה מניפולציות, מהווה פרסום לשון הרע. בנוסף נקבע כי פלג ישלם לעו״ד בן נון סך של 15 אלף שקלים וכן 5,800 שקל שכר טרחה והוצאות משפט.
עם זאת, קבע השופט חדיד כי הוא מקבל את התביעה באופן חלקי היות ופרטי האירועים נחשפו במהלך ראיון לעיתונאית יעל דן בגלי צה”ל, ומי שהעלתה את נושא המחלוקת עם חדשות ערוץ 2 דאז והעיתונאי גיא פלג היתה התובעת עו״ד בן נון. כזכור, במהלך הראיון עם יעל דן בגלי צה”ל, שבגיא  פלג וחזר על האשמתיו כלפי עו”ד בן נון.
בהחלטתו כתב השופט סגן הנשיא חדיד כי “הנתבע (פלג) לא הוכיח כי פרסום לשון הרע במסגרת ההודעה ששלח לאביה של המתלוננת, היה אמת. בנסיבות העניין, מאחר ותחולת הגנת אמת בפרסום מותנית בקיומם של שני תנאים מצטברים – הפרסום היה אמת ולציבור יש עניין בו, ומשהגעתי למסקנה כי התנאי הראשון אינו מתקיים בנסיבות מקרה דנן, אזי מן הדין לדחות את הגנת אמת בפרסום ללא צורך להידרש לקיומו של התנאי השני”.
עוד הוסיף השופט וקבע כי: לפלג לא מתקיימת גם הגנת תום הלב וזאת מאחר שהנתבע או מי מטעמו לא נקטו טרם הפרסום באמצעי סביר כלשהו על מנת להיווכח באם אמת הוא, אם לאו.

ביהמ”ש השלום חיפה, פסק דין ת”א 16895-04-17 השופט רמזי חדיד חייב את גיא פלג בתשלום פיצויים 15,000 ש”ח על לשון הרע שאמר נגד עו”ד אביטל בן-נון, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות