השופט עודד מאור חושף את שמה של גרושה מהגיהנום שגרמה לבן זוגה לשעבר התמוטטות נפשית וקריסה כלכלית פש”ר 42116-12-17

Spread the love

פסק הדין שתקראו מיד, הוא אזהרה לגברים לא להתעסק עם גרושתו של אייל גנץ, רחמנא לצילן. הגברת מחורפנת על כל הראש. בית המשפט לענייני משפחה מזהיר מפניה וגם השופט עודד מאור. הגברת גרמה לגרוש שלה התמוטטות נפשית, וקריסה כלכלית, כך שהוא לא יכול היה לעבוד בשל מצבו הרפואי והנפשי הקשה, ולא יכול היה לעמוד בתשלומים החודשיים של הלוואות שנטל, וכתוצאה מכך הכריז על עצמו כחדל פירעון.

אפילו המנהל המיוחד, שבכל תיק פשיטת רגל, תמיד יוצא נגד החייב, גם הוא תמך בגבר המסכן, ואמר “ברכת הגומל”, על שלא נפל על גרושתו של אייל גנץ.

כפי שהבנתם, מדובר בתיק פשיטת רגל של אייל גנץ. גבר מסכן שהתחתן עם אישה אללה יוסטור, הסתבך כלכלית בשל סכסוך גירושין קשה מנשוא, ופסקי הדין לענייני משפחה מתארים אף הם את הסבל שעבר הגבר מהליך הגירושין הקשה, שכלל האשמות שווא חוזרות ונשנות של הגרושה.

הגבר נאלץ להתגונן מפני תביעות רבות של גרושתו ושילם עשרות אלפי שקלים לעו”ד שיציל אותו. לשווא.

מיד תקראו על כוחות האופל של האישה הזו, שגם כשהגבר רוצה להתחיל דף חדש, לחיות את חייו, גרושתו ממשיכה למרמר את חייו בתיק פשיטת הרגל. השופט עודד מאור, כותב על הגרושה הזו בזהירות רבה: אם הקטינים הודיעה בכתב שהיא מתנגדת לבקשה לראות בתשלום סכום המזונות הקצוב כתשלום סכום המזונות הפסוק, והודיעה כי כל סכום שלא ישולם על ידי החייב בהתאם לפסק הדין (למזונות) יוגדל בהתאם בתיק ההוצאה לפועל, ויהווה כחוב מזונות עד התשלום בפועל.”

הגבר משלם לגרושתו מידי חודש 2,000 ש”ח מזונות, סכום קצוב שנקבע על ידי השופט המחוזי עודד מאור בתיק פשיטת הרגל, והגרושה מבקשת שישולם לה ההפרש 1,200 ש”ח, שכן המזונות שנקבעו הם בגובה 3,200 ש”ח לחודש. הגרושה לא מוותרת על ההפרשים הללו. לא נמתח אתכם. השופט עודד מאור מראה לגברת את היציאה האחורית של בית המשפט ותומך בגבר, שזקוק לכך.

השופט עודד מאור, הופך להיות סוג של שופט משפחה כשהוא כותב:

“בעת הדיון חזר החייב על הבקשה, אותה תמך בעמדה שהובעה בספרות המקצועית, וציין את נסיבות חייו וההסתבכות הכלכלית שפורטו על ידו, המלמדות על מצב קיצוני וקשה, כאשר בית המשפט לענייני משפחה קובע התייחסות חמורה ביחס לאם הקטינים ולהתנהלותה מול החייב, שיש בה לתמוך בעמדת החייב ביחס לנסיבותיו הקשות”.

השופט ממשיך:

המנהל המיוחד תמך בבקשת החייב, “בנסיבותיו האישיות הקשות, ובשים לב להחלטות בית המשפט לענייני משפחה בעניינו של החייב”.

הכונס הרשמי, על אף שהתבקש, בחר שלא להגיב. ברור. פחד מהגרושה.

השופט נותן סקירה של חוק פשיטת הרגל, ומציין שהגבר לא ביקש לפטור אותו מתשלום המזונות השוטפים לתקופת העתיד, זו שתבוא לאחר מתן צו ההפטר. הגבר מבקש לקבוע אך ורק לגבי תקופת הביניים שהתשלום ששילם לפי הסכום שהוקצב על ידי ביהמ”ש, קרי 2,000 ש”ח בחודש, דינו כדין תשלום על פי פסק המזונות, כאשר המשמעות היא שלא ניתן יהיה לגבות ממנו את ההפרשים שהגרושה מבקשת בסך 81,600 ש”ח לאחר סיום הליך פשיטת הרגל בהפטר.

השופט עודד מאור קובע: כידוע, נקודת המוצא לכל בחינה פרשנית היא לשון החוק. תשלום על פי הקצבה, דינו כדין תשלום על פי פסק הדין.”

ניכר כי השופט עודד מאור לגמרי עם הגבר, והוא קובע בפרק “שיקומו הכלכלי של החייב“, כי התוצאה אליה הגיע משתלבת היטב עם תכלית החקיקה החדשה שבאה לידי ביטוי בחוק חדלות פירעון.

השופט מדגיש כי החזרת הגבר להליכי הוצאה לפועל, יוצרת אם כן, לאור חוק החדלות פירעון ותיקון הוראות חוק ההוצל”פ, “מעגל קסמים” בו יוחזר החייב להליכי ההוצל”פ. הוא יודיע שאינו יכול לשלם את החוב, יופנה שוב להליך חדלות פירעון וחוזר חלילה.

עודד מאור מציין כי מדובר בתוצאה שאינה מתקבלת על השכל הישר, הגיונם של דברים והדין.

סופו של דבר השופט דוחה את הגרושה וקובע חגיגית:

“עם קבלת ההפטר, יש לראות את תשלום סכום המזונות הקצוב, כתשלום על פי סכום המזונות הפסוק, וכפועל יוצא, אין לגבות עוד את ההפרש שנוצר”.

יאסו! כמו שזה נראה, עם הגרושה מהגיהנום לא נאמרה המילה האחרונה וסביר להניח שהגברת תערער לעליון. היא לא נרגעת.

החלטה שופט עודד מאור פש”ר 42116-12-17 השופט עודד מאור דוחה דרישה של גרושה ממורמרת שהרסה לגרוש שלה את החיים, לשלם לה הפרשי מזונות, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות