הרצאת בכורה של אדווה ליזר “הצד האפל של עולם האימוץ” תעשיית הסחר בילדים

Spread the love

הרצאת בכורה של אדווה ליזר, שגילתה בגיל 8 שנים את היותה ילדה מאומצת.

“ההרצאה הזו לא הייתה יוצאת לאור, לא הייתה מתרחשת, אם לא הייתי רואה בגיל 22 איזה שהוא קטע בעיתון בו כתוב שאישה שילדה בת, מחפשת את בתה שמסרה לאימוץ. היה שם את תאריך הלידה 6.2.65, והיה משקל של הלידה 2,880 ק”ג. היה שם את שם בית החולים “צהלון”, בעיר תל אביב-יפו, והיה שם את השם של האישה, ויקטוריה רוזיו-רז.”

אדווה מספרת שהיא ידעה שהיא הולכת לגלות דברים, אולם לא ידעה שהגילוי יוביל אותה לפתיחת תיבת פנדורה. אדווה פנתה לעיתון שפרסם את המודעה, ולא הצליחה לדבר עם אף אחד, ואז עשתה את טעות חייה, כשפנתה לשירות למען הילד, והייתה בטוחה כמו הרבה אנשים, שמדובר אכן בשירות, למען הילד. משהו טוב. מה שקרה בפועל, אדווה קבעה פגישה עם עו”ס רעיה אגמון, ושאלה אותה המון שאלות, כשהיא רוצה להבין למה בכלל אדווה מבקשת לפתוח את תיק האימוץ, והתחושה של אדווה הייתה שהיא תחת חקירה.

עו”ס רעיה אגמון דיברה אליה בצורה מתנשאת, ואדווה הרגישה זאת. השיחות הוקלטו, והעו”ס המשיכה לגרור את אדווה בפגישות של “לך-ושוב”, וכך חלפו 4 שנים, עד שיום אחד אדווה התעוררה, ואמרה לעצמה “היום אני הולכת לעשות מעשה”.

אדווה התקשרה לעיתונאי לשעבר אורי ארזי, ואמרה לו שהיא לא מצליחה לפתוח את תיק האימוץ שלה, והיא מרגישה שפועלים “מאחורי החלונות הגבוהים” על מנת לנטרל אותה מלאתר את אימה. אורי ארזי אמר לאדווה, שמי שעומד מאחורי המעמד של אי פתיחת התיק בשירות למען הילד הוא אביה המאמץ. יום למחרת הודיע ארזי לאדווה, כי הנהלת עיתון “מעריב”, הזהירה אותו שלא לטפל בתיק זה ואז הפנה ארזי את אדווה לעיתונאית מלכה שחם דוראן, תחקירנית “העולם הזה”.

המפגש של אדווה עם אימה הביולוגית

אדווה מתארת את רגע השיחה בפעם הראשונה עם אימה, ואומרת שהיא תנצור רגע זה לכל החיים.

“פעם ראשונה שאני מדברת עם אימא שלי. היא כבר לא דמות ערטילאית, אלא מישהי ששומעים אותו, עוד לפני שרואים. אמרתי לה בואי ניפגש כמה שיותר מהר, ותוך שלושה ימים היא הייתה פה בארץ”.

אדווה מתארת את רגע המפגש עם אימא שלה בשדה התעופה:

“משהו שאי אפשר לתאר אותו. פתאום היא הגיעה, קצת יותר נמוכה ממני, עם שיער אדמדם. אימא שלי!”

אחרי 4 שנים, היה שם יותר חיבוק מאשר מילים. לאדווה התברר שכל המכתבים שאימא שלה השאירה עבורה בשירות למען הילד, פשוט הועלמו, בצורה אכזרית למחוק את הזהות שלה.

אדווה ממשיכה וחושפת את הליך האימוץ הלא חוקי בעניינה.

הקשיבו לדבריה בקישור:

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות