נורמות השירות של השופט אלכס שטיין: הנאשם ביקש להישפט בביהמ”ש פתח-תקווה על יד ביתו השופט אלכס שטיין קבע ביהמ”ש צפת בש”פ 8383/19

Spread the love

השופט אלכס שטיין נעדר אנושיות, נעדר חמלה בסיסית הקיימת בבני אדם. מתנהל כמו רובוט ממוכן, הצופה באזרחים ממרום האולימפוס בירושלים, מכה את האזרחים המבקשים לקבל יומם בבית המשפט, ללא הבחנה. בעניין שלפנינו, מדובר בנאשם שקיבל כתב אישום בביהמ”ש לתעבורה בצפת, על נהיגה העולה על המהירות המותרת בחוק. האיש לא מודה ומבקש להישפט בביהמ”ש השלום לתעבורה בפתח-תקווה, מאחר והוא מתגורר בישוב אלקנה.

הסיבות של הנאשם להעברת מחוז הדיון מצפת לפתח-תקווה, הם מחמת הוצאות נסיעה, אובדן ימי עבודה ומן הסתם שלילת רישיון הנהיגה של האיש, הכבדות אותם מבקש הנאשם לחסוך מעצמו.

השופט אלכס שטיין כותב שהקראת כתב האישום נקבעה ליום 6.5.2020 שעה 10:30 והמבקש כופר באשמה וברצונו לקיים הוכחות בתיק.

בגלל הסיבה שהמבקש כופר באשמה, השופט אלכס שטיין דחה את הבקשה להעברת מחוז שיפוט כשהוא קובע שלא מדובר בקושי חריג כלל ועיקר.

שופט אנטיפט, עם נורמת שירות השואפת מתחת לאפס. לא מדובר בקושי חריג כלל ועיקר??? נראה את השופט ללא רישיון נהיגה, צריך לנסוע עם אישתו הצולעת באוטובוסים המצחינים או ברכבת ישראל העמוסה לעייפה. ביזיון של החלטה, ביזיון של מערכת המשפט שמאפשרת לשופט כזה לדון בהעברת תיקי נאשמים ממחוז למחוז, כאילו מדובר ברכבת אושוויץ “מי לחיים, מי למוות”. אצל השופט אלכס שטיין אין אפליות. כולם למוות.

בבית המשפט העליון
בש”פ 8383/19
לפני: כבוד השופט א’ שטיין
המבקש: משה ישראל גולדזנד
  נ ג ד
המשיבה: מדינת ישראל
בקשה להעברת מקום דיון
בשם המבקש: בעצמו
החלטה
  1. לפניי בקשה לפי סעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ”ד-1984, להעברת הדיון בתיק משטרה מס׳ 10154438336 מבית משפט השלום לתעבורה צפת לבית משפט השלום לתעבורה פתח תקווה.
  1. כתב האישום מייחס למבקש עבירה לפי תקנה 54(א) לתקנות התעבורה, התשכ”א-1961 (נהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת בחוק). המבקש טוען כי הוא מתגורר באלקנה וכי יהיה לו קשה להגיע לבית המשפט לתעבורה בצפת בשל המרחק הרב אשר מפריד את מקום מגוריו מבית משפט זה, וכן מחמת הוצאות נסיעה ואובדן ימי עבודה. הכבדות אלו חפץ המבקש לחסוך מעצמו, מטעמים מובנים.
  1. כעולה מן הבקשה, הקראת כתב האישום נקבעה ליום 6.5.2020, שעה 10:30. המבקש כופר באשמה וברצונו לקיים הוכחות בתיק.
  1. סבורני כי דין הבקשה להידחות.
  1. כפי שנקבע בבש”פ 6395/18 ויין נ. מדינת ישראל (12.9.2018), במשפטי תעבורה אין מקום להעברת דיונים אשר מצריכים את עדותו של שוטר תעבורה. העברה במקרים אלו תותר רק בהתקיים נסיבות חריגות של ממש, והדברים הוסברו בבש”פ 6395/18 הנ”ל.
  1. במקרה דנן, נסיבות חריגות אינן מתקיימות. הקשיים שעליהם מצביע המבקש הם קשיים רגילים ואינם חריגים כלל ועיקר. כפי שהוסבר בבש”פ 6395/18 הנ”ל, קשיים כאלה אינם מצדיקים פגיעה ביעילות עבודתם של שוטרי תעבורה ושל בתי המשפט לתעבורה.
  1. אשר על כן, אני דוחה את הבקשה.

          ניתנה היום, ‏כ”א בכסלו התש”פ (‏19.12.2019).

    ש ו פ ט

_________________________

19083830_F01.docx   עב

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות