השופט דוד גדעוני ביהמ”ש מחוזי ירושלים: פוסטים שהמדינה מחקה בסתר יחשפו פרפרזות עת”מ 39075-01-19

Spread the love

מדינת ישראל מחקה כ-27 אלף פוסטים מגוגל, פייסבוק וטוויטר במהלך השנתיים האחרונות, באמצעות מחלקת הסייבר שבמשרד המשפטים. היום התקיים דיון בעתירה שהוגשה לחשיפת הפוסטים וסיבת מחיקתם

בית המשפט המחוזי בירושלים דן היום בעתירתו המנהלית של העיתונאי תומר אביטל לחשיפתם של עשרות אלפי הפוסטים שמדינת ישראל הביאה להורדתם מרשת האינטרנט במהלך השנתיים האחרונות.

העתירה באה בעקבות מחיקתם של כ-27 אלף פוסטים מגוגל, פייסבוק וטוויטר שהסרתם התבקשה על ידי מחלקת הסייבר במשרד המשפטים. לאזרחי המדינה אין יכולת לדעת מהם הפרסומים שהוסרו, מדוע הוסרו ומהם הפוסטים שמחיקתם סורבה. יתרה על כך, על פי העתירה “פעילות זו מתנהלת במחשכים”.

אביטל, מייסד אתר ‘שקוף’, עתר לבית המשפט בבקשה לקבל את התוכן שהוסר, בכפוף לצנזורה, כדי לוודא שהממשלה משתמשת בכוחה למען ביטחון המדינה ולא על מנת להשתיק ביקורת כנגדה. העתירה נמחקה בהסכמת הצדדים, אולם סוכם כי משרד המשפטים יגיש פרפרזות בכפוף לתשלום אגרה.

עתמ-39075-01-19-ביהמש-מחוזי-ירושלים-בשבתו-כבית-משפט-לעניינים-מנהליים-שופט-דוד-גדעוני-תומר-אביטל-נגד-מדינת-ישראל-משרד-המשפטים-19.12.19

במהלך הדיון, הסכים השופט כי נושא העתירה ראוי לדיון ציבורי ולפיקוח. בסיומו, הגיעו הצדדים למתווה שיאפשר חשיפה חלקית של פוסטים שהוסרו שלא קשורים לביטחון המדינה והעתירה תימחק. לגבי הפוסטים הביטחוניים שמהווים את החלק הארי שנמחק, בעצת השופט תוגש בקשת חופש מידע חדשה ומצומצמת.

אביטל מסר: “אדגיש כי אני מעריך את עובדי מחלקת הסייבר ומשרד המשפטים ומשוכנע כי רק טובת הציבור עומדת לנגד עיניהם, אך שקיפות נוספת תעזור לוודא כי הממשלה לא עושה שימוש שרירותי ורחב מדי בכוחה במרחב הדיגיטלי”.

“פתרון מיטבי יהיה ייסוד גורם שלישי, למשל ועדה ציבורית בראשות שופט בדימוס. אותו גורם יהיה חשוף לתוכן המלא של הפוסטים אותם המדינה מבקשת להסיר – כדי להבטיח שאכן מדובר במחיקה לגיטימית, ולא בהשתקה של דברי ביקורת במסווה של ביטחון המדינה”.

עתירה תומר אביטל מחיקת פוסטים, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות