במקביל לתנועה להרס השלטון בישראל ח”כ ניצן הורוביץ עם מפלגת מרצ הגישו עתירה נגד מינוי עו”ד אורלי בן-ארי גינזברג ונגד שר המשפטים אמיר אוחנה. בפעם השנייה העתירה הגיעה לשופט נעם סולברג שפסל עצמו בשל קירבה משפחתית לשלמה למברגר בג”ץ 8465/19

Spread the love

מזכירות רובוטיות, שחוזרות על הטעות שלהן בפעם השנייה, כשהן משבצות עתירה שבה מעורב שלמה למברגר, לשופט נעם סולברג. הפעם מדובר בח”כ ניצן הורוביץ, נבחר ציבור אוכל חינם עם פנסיה תקציבית טעם מפלגת מרצ, המבקשת למנוע את מינויה של הפרקליטה אורלי בן ארי גינזברג, כפרקליטת המדינה. העתירה מכוונת גם נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, היועמ”ש, ונציב שירות המדינה.

השופט המאוס נעם סולברג פסל עצמו מלדון בעתירה כשהוא כותב: “מטעמים של זיקה חברתית-משפחתית לעו”ד שלמה למברגר (בדומה להחלטתי מאתמול בבג”ץ 8410/19) והיות ואין מדובר בעניין שבו מייצג עו”ד למברגר את המדינה, אלא בזיקה אישית אליו כמועמד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, לא אדון בעתירה זו”.

לא הפסד גדול.

בבית המשפט העליון
בג”ץ 8465/19
לפני: כבוד השופט נ’ סולברג
העותרים: 1. חה”כ ניצן הורוביץ
  2. מפלגת מר”צ
  3. סיעת המחנה הדמוקרטי
  נ ג ד
המשיבים: 1. שר המשפטים
  2. היועץ המשפטי לממשלה
  3. נציב שירות המדינה
  4. עו”ד אורלי בן ארי גינזברג
  עתירה למתן צו על-תנאי ובקשה לצו ביניים
בשם העותרים: עו”ד אורי הברמן; עו”ד דרור בן אבי
החלטה

           מטעמים של זיקה חברתית-משפחתית לעו”ד שלמה למברגר (בדומה להחלטתי מאתמול בבג”ץ 8410/19), והיות ואין מדובר בעניין שבו מייצג עו”ד למברגר את המדינה, אלא בזיקה אישית אליו כמועמד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, לא אדוּן בעתירה זו.

           הדיון בעתירה יועבר, כמקובל, לשופט התורן הבא.

           ניתנה היום, ‏כ”א בכסלו התש”פ (‏19.12.2019).

    ש ו פ ט

_________________________

19084650_O01.docx   שצ

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות