נחמה דיכנה מנכ”לית עמותת עלי”ה בהרצאתה של אדווה ליזר “הצד האפל של עולם האימוץ”: מלקוח בחסות החוק

Spread the love

הגב’ נחמה דיכנה, דוברת עמותת על”יה, מזהירה הורים לא להפוך לאוייבים של משרד הרווחה. אימהות צריכות לעשות הבחנה: “את רוצה צדק?, או את רוצה את הילדים?”, צריך לשחק את המשחק של הרווחה, כי זו מלחמה. האימא יכולה להיות אסטרטיבית ויכולה להשיג את שלה בחוכמה. צריך “לשחק” את המשחק של הרווחה, וחלילה לא להפוך לאוייב של הרווחה.

הגב’ דיכנה אומרת שהיא מכנה את נושא הוצאת ילדים מהבית “מלקוח בחסות החוק”. העו”סיות מגיעות ברשות ביהמ”ש עם סל-קל, ולוקחים את התינוקות. זה ברשות החוק.

סיוע לאימא דרת רחוב

הגב’ דיכנה מתארת מקרה עכשווי של אימא, שהייתה שנים רבות דרת רחוב, עם סיפור חיים בלתי אפשרי כמעט. האישה נכנסה להיריון, ופנתה למשרד הרווחה, בבקשה שיסדרו לה קורת גג. פקידת הסעד אמרה לה “אין שום בעייה. יש לנו 2 סוגים של הוסטלים: הוסטל לנשים להכנה ללידה, והוסטל להכנה ללידה שמוסרים את הילד לאימוץ. אחרי שתלדי, נמסור את הילד למשפחה טובה, ניתן לו סיכוי בחיים, ואת תוכלי להתחיל חיים חדשים.

מאז, האישה התחילה לברוח. עברה מעיר לעיר, ברחה מהרווחה. עד שיום אחד היא פנתה לעיתונאית יעל דן, גלי צה”ל, ויעל דן העלתה את הגב’ דיכנה לשיחה.

נחמה, הסכימה לקחת את האישה תחת חסותה, ותוך יום, בעזרה משולבת עם מתנדבים מהפייסבוק, סודר לאישה דירה עם כל מה שצריך התינוק. מאות פנו לסייע.

הדרישה של הרווחה הייתה שהם באים לעשות ביקור בית, שלאמא תהיה דירת 2 חדרים, כי לפי שיטת הרווחה “כל הילדים במדינת ישראל, נולדים בחדר משלהם”.

האישה הזו היום פורחת. תינוקת משגעת.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות