דבורה ברלינר ובני שגיא מסלפים לחלוטין את הלכת אליצור סגל: עו”ד ברק כהן אינו פעיל מחאה כי פעל נגד שוטר איש משטר אחד אלון חמדני ע”פ 12781-03-18 ע”פ 1723-03-18

Spread the love

לפנינו ערעור של עו”ד ברק כהן, הידוע מהמחאה נגד עושק הבנקאים בעניין רקפת רוסק עמינוח מבל”ל, על הרשעה של השופטת דנה אמיר, שופטת תביעתית שאצלה כולם מורשעים ללא יוצא מהכלל.

ההרשעה היא בגין שיר שחיבר, תמלל וזימר עו”ד ברק כהן על שוטר בשם אלון חמדני, המכונה נחש ירוק עיניים. הערעור הגיע אל השופטת דבורה ברלינר, שאצלה אין זיכויים, ותפקיד השופט לשמש כלי עזר לפרקליטות להרשיע כל מה שזז. בהרכב איתה ישב גם השופט בני שגיא.

לא פלא שההרכב הזה דחה את הערעור והשאיר את ההרשעה על כנה. מה שמבדר בקריאת 30 העמודים זו הדרך שבה ההרכב במחוזי לוקח פסק דין מנחה של בית המשפט העליון, אליצור סגל, ומחפש מתחת לאדמה נימוקים מדוע לא ליישם את הלכת בית המשפט העליון שניתנה בהרכב של 9 שופטים. הלכת אליצור סגל אומרת שמי שמביע ביטויי מחאה פוליטיים נגד עובדי המדינה, לא ייחשב כמי שמעליב את עובד הציבור, וזו תיחשב ביקורת פוליטית עניינית וחשובה, שהיא עצמה חלק חיוני לתהליכים הדמוקרטים.

כדי להרשיע את ברק כהן, המציאו שופטי המחוזי חריג לפיו מי שמביע ביקורת ביקורת פוליטית נגד איש משטר אחד, ולא נגד כל עובדי המדינה המשרתים את המשטר שדופק את האזרחים, הוא לא איש מחאה, אלא עבריין פלילי.

כלומר לפי ההיגיון הזה, כדי לעמוד בתנאים של הלכת אליצור סגל צריך להעביר ביקורת על כמה פקידי מדינה ביחד, ולא להסתפק בביקורת על איש חונטה אחד. באופן אירוני בני שגיא מנהל את תיק המחאה הפוליטית של לורי שם טוב, ושותפיה נגד עובדים סוציאלים, שם יש 120 פקידי משטר שספגו ביקורת נוקבת על מעללים שעוללו, מהם 24 שופטים, אחת נפטרה מזמן, וההעמדה לדין היא על זילות כבודה של השופטת שהלכה לעולמה מסיבות מוצדקות בהחלט (נקמת הקב”ה).

שיר המחאה הפך להיט ענק בפייסבוק ובכל מיני במות, בהן ברק כהן שר ומזמר את ההימנון אלון חמדני נחש ירוק עיניים.

למען תומחש “חומרת” העבירה הפלילית שדבורה ברלינר ובני שגיא ייחסו לעו”ד ברק כהן, האזינו וצפו ביוטיוב של השיר

https://youtu.be/06CvhYyiJJM

מי מעליב עובד ציבור? השיר על השוטר אלון חמדני שהביא למעצרו של עו”ד ברק כהן

ע”פ 12781-03-18 ע”פ 1723-03-18 ברק כהן נ’ מד”י, פסק דין, קובץ pdf

 

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות