השופטת סמדר קולנדר אברמוביץ (שלום נתניה) דחתה תביעת לשון הרע של ג’אן הלוי מועמדת למועצת העיר: ‘הערה על גודל החזה של נבחרת ציבור – לא הטרדה’ תא”מ 49675-11-18 ג’אן הלוי נגד דוד גניש

Spread the love

ג׳אן הלוי, שהתמודדה כמספר 2 בסיעת ״נתניה שלנו״ למועצת העיר, הגישה תביעת לשון הרע נגד אזרח, וזאת בהמשך לפרסום שלו בפייסבוק. ב-23 באוקטובר אשתקד פורסם פוסט עם תמונות שלה כשביקרה במשכן הכנסת במסגרת פעילות פרלמנטרית שהיא מקדמת בנושא בעלי חיים. לטענתה, דוד גניש שהגיב לפוסט התייחס להיותה אישה ואף לגודל החזה שלה. תגובתו, כך טענה, פגעה בה, שכן מדובר בהתבטאות שהדעת אינה סובלת ומהווה לשון הרע.

הלוי הוסיפה וציינה כי אינה מכירה את אותו גניש, אולם גולשים רבים נחשפו לתגובתו ולפוסט נעשו שיתופים רבים. בשלב מסוים שיגרה הלוי באמצעות עו”ד יוני ג’ורנו מכתב לדוד גניש, דרשה שיסיר את תגובתו ויתנצל, אולם מאחר שלא עשה כן הגישה נגדו תביעה על סך 30,000 שקלים.

גניש, המיוצג על ידי עו״ד ד״ר ניסן שריפי, טען להגנתו שאין לשון הרע בתגובתו, בין היתר משום שהזכות לחופש הביטוי מוגברת כאשר עסקינן בנבחרי ציבור. הוא טען שגם הוא התמודד למועצת העיר ברשימה נפרדת, ומה שכתב בפייסבוק הוא ביקורת לגיטימית כלפי מתמודדת יריבה. לטענתו, העביר את המסר שיש צורך במנהיגים, ולא “באיפור ובתצוגות אופנה”. יודגש, כי בשנים האחרונות המודעות סביב תופעת ההטרדות המיניות צוברת תאוצה, לא מעט בזכות קמפיין Me Too, ונשים שחשות נפגעות ממהרות להתלונן ולחשוף את מה שחוו.

למרות זאת, סמדר קולנדר-אברמוביץ’, שופטת בכירה בבית משפט השלום בנתניה, החליטה לדחות את התביעה, בין היתר משום שלא שוכנעה שדבריו של הנתבע מהווים השפלה של האדם שהדברים נאמרו כלפיו, כל שכן כשמדובר באדם המתמודד לתפקיד ציבורי. על כן ציינה השופטת בפסק הדין כי ״יכולה לעלות ביקורת וטענה כי מראהו החיצוני של מועמד או נתונים גופניים אחרים שלו, הם אלה שהביאוהו להתמודד על המשרה והם שיביאו לבחירתו לאותו תפקיד״. היא הוסיפה כי מאחר שהתובעת התמודדה לתפקיד ציבורי, ״עליה ללמוד לקבל ביקורת המופנית אף כלפי המראה החיצוני שלה“. נו, לו הביקורת הייתה מופנית כלפי השופטת, הנתבע היה חוטף כתב אישום על הטרדה מינית וזילות בית המשפט. לא מאמינים? ראו כתב אישום בעניינה של הבלוגרית לורי שם טוב.

מתוך כתב אישום נגד הבלוגרית לורי שם טוב
מתוך כתב אישום נגד הבלוגרית לורי שם טוב

* תמונה בכותרת הראשית להמחשה בלבד. זה לא החזה של ג’אן הלוי.

ז'אן הלוי - תבעה והפסידה. צילום: אסף פרידמן
ז’אן הלוי – תבעה והפסידה. צילום: אסף פרידמן

תאמ-49675-11-18-השופטת-הבכירה-סמדר-קולנדר-אברמוביץ-פסק-דין-בעניין-תביעה-של-גאן-הלוי-נד-דוד-גניש-ציצים-גדולים-זה-לא-לשון-הרע

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות