השופט מני מזוז דחה עתירת אסיר בטענה לאי מיצוי הליכים נגד שב”ס שהפסיק השחרור המינהלי כי אין ממשלה בג”ץ 8555/19

Spread the love

השופט מני מזוז מדגים אטימות כלפי אסירים הכלואים בצפיפות בשב”ס. השופט אמנון רובינשטיין הורה לשב”ס בשנת 2017 לקצוב לכל אסיר שטח מחיה של 4.5 מ”ר. כתוצאה מכך, בדצמבר 2018 החל שב”ס לשחרר אסירים על מנת לעמוד בהוראת בית המשפט העליון. שנה חלפה, הצפיפות בבתי הכלא לא השתפרה, רק הורעה. ביום 19/12/19 הודיע שב”ס כי הוא מפסיק לשחרר אסירים בשחרור מינהלי מוגבר, מהטעם שאין ממשלה.

בעקבות כך, הגיש עו”ד אריה בן ארי, הכלוא לתקופה של 30 חודשי מאסר עתירה בה הוא מבקש לכפות על שב”ס לנהוג כפי הוראת בית המשפט העליון. השופט מני מזוז דחה את העתירה בקובעו כי לא מוצו הליכים.

אלו הליכים היה אמור לנקוט עו”ד אריה בן ארי, כששב”ס מפר את הוראות החוק ומבזה את פסק הדין של בית המשפט העליון? המאחר ושב”ס הינו רשות אכיפה של מדינת ישראל, והרשות הזו מפרה את החוק, הרי שהיה על השופט מני מזוז לקבל את העתירה ולכפות על שב”ס לשחרר אסירים במינהלי מוגבר, ולקיים את הפסיקה של בית המשפט העליון.

אין זה סוד שהשופט מנחם מזוז איננו באמת שופט, והוא למעשה משמש סניף של הפרקליטות, במתכונת האליטה שעיצב שי ניצן, משמע: פרקליט בגלימת שופט.

אין השופט מני מזוז יכול להתהדר ולו בפסק דין אחד שהוא לטובת זכויות האזרח, או יישום של זכויות יסוד כגון הזכות למשפט הוגן, הזכות לחופש מהפללה, הזכות לביקורת פוליטית. שום דבר. להיפך. קריאה של החלטות ופסקי דין של השופט מני מזוז, מעידה שהוא רואה את עצמו כשכיר חרב של הפרקליטות, אשר יגן על הפרקליטות ובמקרה זה שב”ס בחירוף נפש תמיד ולצמיתות.

אין זה פלא. מדובר בשופט יוצא הפרקליטות שגם עמד בראשה, שהדנ”א שלו הוא דנ”א של פרקליט הצמא לדם ולהרשעות. מיוחס לשופט מני מזוז בהיותו יועמ”ש הציטוט: “איננו ציידי גולגולות אנחנו לא תולים נאשמים או מורשעים על הקיר ולא על החגורה. לא בכך אנחנו נמדדים“. אלא שזו בדיוק השקפת עולמו: השב”ס משמש כצייד גולגולות, ובתי המשפט ישמשו חותמות גומי של שב”ס.

השופט מני מזוז דחה עתירת אסיר אריה בן ארי בגץ 8555-19

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות