ירון שאלתיאל עובד משרד הרווחה החשוד בשידול אמהות למכור לו מין עם ילדותיהן

Spread the love

ירון שאלתיאל עובד משרד הרווחה החשוד בשידול אמהות למכור לו מין עם ילדותיהן

ירון שאלתיאל, איש מחשבים במשרד הרווחה, תושב גבעת זאב בן 38, הוא החשוד בשידול אמהות למכור לו יחסי מין עם ילדותיהן. אחת בת 10. על פי החשד לאחת הציע תשלום נוסף בגין יחסי מין אנאליים עם ילדתה. יש עוד – על פי החשד שידל אשה שתקיים יחסי מין עם הכלב שלה, תמורת כסף.

ירון שאלתיאל, איש מחשבים במשרד הרווחה, תושב גבעת זאב בן 38, הוא החשוד בשידול אמהות למכור לו יחסי מין עם בנותיהן. שאלתיאל שידל אמהות למכור לו את בתולי ילדותיהן, ויחסי מין עמן. במשטרה טוענים כי הוא דיבר על קיום יחסי מין מלאים, גם עם ילדות בנות עשר ואף יותר מזה, וכי לאחת הציע תשלום נוסף בגין יחסי מין אנאליים עם ילדתה.

במכשיר הטלפון הנייד של שאלתיאל נמצאו הודעות בתוכנת ווטס אפ שעל פי החשד שלח למישהי עמה ביקש להיפגש, על מנת שהיא תקיים יחסי מין עם הכלב שלה, תמורת כסף.
חקירת הפרשה החלה בחודש ספטמבר, אשה כבת 40 התלוננה בתחנת המשטרה של טירת הכרמל כי באתר הכרויות בו גלשה באינטרנט, התפתח דיאלוג בינה לבין גבר, אשר אט-אט הוביל לעניין אותו גילה, לא בה – אלא דווקא בבתה בת ה-10.

סנ”צ רמי רז, מפקד תחנת טירת הכרמל, בתיאום עם פיקוד מחוז חוף ופרקליטות מחוז חיפה, מינה צוות חקירה בפיקודו של פקד אנטולי שקליאר. הצוות הקים חשבון מדומה באותו אתר הכרויות, יצרו דמות פיקטיבית של אם, ותוך זמן לא רב נוצר קשר עם האיש, שאח”כ יזהו אותו כאותו ירון שאלתיאל. לדברי משטרת טירת הכרמל, שוב הוא גילה עניין במפגש מיני עם ילדה וכי במהלך השיחות מהמתלוננת כביכול להשיג עבורו ילדה, או להביא את הבת שלה בת ה-10, על מנת שיוכל לקיים איתה יחסי מין מלאים. היא כביכול נעתרה, והשבוע היה אמור המפגש להתקיים.

“האמא”, שוטרת בלבוש אזרחי, נשאה ונתנה עם הגבר בלובי מלון קרלטון בתל אביב. היוזמה להפגש שם – היתה שלו. “המחיר” – סכום של כמה אלפי שקלים. התעריף: 5,000 ש”ח ליחסי מין מלאים עם הילדה. 1,000 ש”ח עבור היחסים האנאליים איתה. 500 ש”ח החזר הוצאות נסיעה. בסה”כ – 6,500 ש”ח לעסקה. לכשהציג את המזומנים כדי להוכיח את רצינותו, זינקו עליו השוטרים ועצרו אותו.

המשטרה מעוניינת להגיע לכמה שיותר נשים שעמדו עם שאלתיאל בקשר, וסבורה כי יש כאלה. היא גם טוענת כי בחקירתו הראשונית אמר כי אין לו בעיה שהתמונה שלו תתפרסם בחדשות ובטלויזיה וכי המשטרה תיווכח שאף אחת לא תבוא להתלונן. רס”מ טל ביקש את פרסום תמונתו בטלויזיה, “כדי שאם יש אחת בארץ שיכולה לבוא להתלונן, אז שתבוא להתלונן כי זכות הציבור גוברת על זכותו”.

עצם פרסום המקרה כבר הביא לתוצאה ברוכה אחת. בהארכת מעצרו הראשונה של ירון שאלתיאל, התברר שיחידת ההונאות במחוז תל אביב מנהלת אף היא תיק שונה ונפרד מתיק החקירה הזה. גם שם מדובר באותו ירון שאלתיאל, מדובר באותו אתר אינטרנט שבו השתמש שאלתיאל, אותו כינוי, ואותן דרישות שעלו בתיק החקירה של תחנת טירת הכרמל. מתיק החקירה של מחוז תל אביב עולה חשד כי שאלתיאל שוחח עם ילדה באמצעות תוכנת סקייפ, הציג לה את עצמו בוידאו, הציג תמונות מיניות שלו ואף רצה להיפגש גם איתה.

החקירה סבוכה, והיא מסתעפת. תוך שמחשבו ושאר הציוד המאפשר גישה לאינטרנט נשלח לפענוח, במשטרת טירת הכרמל אומרים כי מהצצה חטופה רק לטלפון של ירון שאלתיאל עולה כי מצויים בו דיאלוגים עם לפחות עוד 7-8 בנות שהוא פונה אליהן ומציע להן כסף תמורת יחסי מין. חוקרי התחנה עדיין לא יודעים את גילן. במשטרה אומרים כי בחקירתו מסר כבר שם של מישהי נוספת וכי היא היתה אמורה להיפגש איתו.

הסניגור, עורך הדין מיכאל כרמל, ביקש לשחרר את ירון שאלתיאל לאלתר ולאסור את פרסום שמו. הוא ציין כי מדובר בגבר נטול עבר פלילי, בן למשפחה נורמטיבית לחלוטין וכי הוא המטפל היחיד באחיו החולה המרותק למיטתו זה 22 שנה. הוא אינו חולק על כך שהחשדות והמעשים שמיוחסים ללקוח שלו הם מעשים מכוערים אבל טוען: “אינני בטוח שניתן יהיה לגבש פה כתב אישום כיוון שלכל היותר מדובר על ניסיון ולא על עבירות מושלמות”. לדבריו, שאלתיאל שיתף פעולה באופן מלא בחקירה וטוען כי גם אמר לאותה שוטרת “ששידלה אותו לדבר עבירה” כי “הוא לא מעוניין, שהוא מפחד ושזה לא נראה לו הגיוני לעשות דברים כאלה עם ילדה בת 10”, וכי “למרות זאת השוטרת לחצה עליו להגיע לפגישות האלה”.

השופטת תמר נאות פרי האריכה את מעצרו של ירון שאלתיאל עד ליום שני תוך שבאשר לבקשה להורות על איסור שמו ופרטיו המזהים ציינה שלאחר שעיינה בתיק החקירה ולאור קביעותיה באשר לראיות לכאורה, לא תוכל להיעתר לבקשה. “נהפוך הוא”, ציינה השופטת נאות פרי בהחלטתה, “אני סבורה שבנסיבות חלק מפעולות החקירה דווקא מחייבות אי מתן צו איסור פרסום כפי שהתבקשתי”. לבקשת הסניגור עיכבה את פרסום השם ביממה, תוך שהוא שוקל הגשת ערר על ההחלטה.

עוד באותו יום, אחר הצהריים, הודיע עו”ד כרמל כי לא יערער. שמו של ירון שאלתיאל הותר לפרסום. במחוז חוף של המשטרה מבקשים מכל מי שנתקל בפנייה דומה של שאלתיאל או של אחר, ליצור קשר עם משטרת טירת הכרמל בטלפון 04-8579000.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות