השופטת מרב גרינברג אישרה קבילות האזנת סתר לאחר ששוכנעה באשמתה של המטפלת היכתה פעוט תוך החלפת חיתול ת”פ 38041-08-16

Spread the love

אחרי 3 שנים, ניתנה הכרעת דין נגד מטפלת מתעללת בת 47, אימא לשלושה ילדים בעצמה, שמספרת על עצמה שהיא עבדה כ-15 שנים בתחום החינוך בגיל הרך, מתוכם 7 שנים מנהלת משפחתו בביתה, אולם השופטת מרב גרינברג לא חשפה את שמה של המטפלת המכה. כיצד יישמרו ההורים מפניה כשהשופטת לא חושפת את שמה?

השופטת מרב גרינברג הרשיעה את המטפלת המתעללת בעבירה של תקיפת קטין על ידי אחראי וגרימת חבלה של ממש.

למרות שמדובר בהאזנת סתר, השופטת קבעה שהקולות הנשמעים בהקלטה הם חבטה ומקורם במעשי תקיפה שביצעה המטפלת כלפי הפעוט. מדובר בריבוי מעשי תקיפה ובהמשך להם בכי כואב ולא סיטואציה חד פעמית. המטפלת הותירה על השופטת רושם בלתי מהימן, עדותה הייתה בלתי אמינה ובלתי עקבית והיא לא הצליחה להציג גרסה סדורה ביחס למעשיה במהלך האירוע, מה גם שהיא לא הביעה חרטה או אשמה על התנהגותה ולא הביעה אמפטיה להורי הפעוטות וזלזלה בתחושותיהם הקשות.

המטפלת הואשמה כי ביום 14.4.16החליפה לפעוט חיתול וסטרה לו, 4 פעמים. בעקבות כל מכה, בכה הפעוט, ותוך כדי הכאת הפעוט כינתה אותו המתעללת בכינויים עולבים, לא ניסתה להרגיעו, אף שצרח ובכה ממושכות. בכך תקפה את הקטין וגרמה לו למכאוב תוך חבלה של ממש.

הראיה המרכזית לאישום זה הינה הקלטת שמע של 7 דקות האירוע, אולם ההקלטה מקורה האזנת סתר. המטפלת הכחישה וטענה כי ההקלטה ערוכה. הפרקליטות טענה כי מדובר בהאזנה קבילה.

“המאשימה אחזה בדעה שההקלטה הינה האזנה קבילה, שאינה מהווה האזנת סתר. לשיטתה, יש לראות בפעוט, בן האב המקליט, וכפועל יוצא מכך במתלונן עצמו, ‘בעל שיחה’ לגיטימי ובהקלטת ההתרחשות בפעוטון באותם זמנים ‘שיחה’ אחת מתמשכת שהתקיימה בין הפעוט בן המתלונן, לכל הנוכחים במקום, ובין היתר, הפעוט א.ב. והנאשמת.

עוד סברה המאשימה, שמשבחרה הנאשמת לנהל את עסקה בביתה, בדגש על סלון הבית, לא ניתן לראות בו מקום פרטי אלא חלק מבית עסק, שלו ממד ציבורי. המאשימה שבה והדגישה, כי ההקלטה עצמה בוצעה מתוך חשש כן ואמיתי של הורה לשלום ילדו והקטינים הנוספים. על כך, לשיטתה, נסוגה זכות הפרטיות של הנאשמת ובני ביתה מפני טובת הקטינים והדאגה לשלומם. לצד זאת ולמען הזהירות, הצהירה, כי ככל שעמדתה לא תתקבל, תבקש להכשיר הראיה מכח סעיף 13(א)(2) לחוק ועל יסוד בקשה מטעם פרקליט המדינה המצויה בידה”.

השופטת קבעה כי האזנת סתר מותרת כשמדובר בעבירות פשע חמור בלבד, או הבקשה לקבילות הראיה תוגש על ידי הגורם הבכיר ביותר ברשות התביעה היועמ”ש או פרקליט המדינה, ושלישית היא נוסחת האיזון שנקבעה בהוראת הסעיף ומחייבת את בית המשפט לשיקול דעת זהיר בין האינטרסים הציבוריים השונים, טרם קבלת הבקשה.

סופו של דבר, השופטת קיבלה את קבילותה של האזנת הסתר, לאחר ששוכנעה שהוכחה אשמת המטפלת בעבירה המיוחסת לה.

38041-08-16 הכרעת דין בדלתיים סגורות על מטפלת מתעללת, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות