השופט נעם סולברג מונע מאסירים טיפול שיניים פרטי בטענה שלשב”ס רופאים מקצועיים ששמים תותבות במקום טיפולים פרוטטיים של כתרים או שתלים רע”ב 8381/19

Spread the love

אסיר בשם מחמד טברי, ביקש להכניס רופא שיניים פרטי למרפאת השיניים של שב”ס בכלא בו הוא שוהה, על חשבונו, כדי לעבור טיפולי שיניים פרוטתיים הכוללים: כתרים או שתלים, מאחר וטיפולי השיניים של שב”ס כוללים אך ורק עקירות ובמקרה הצורך תותבת שמגיעה לאחר חצי שנה אם בכלל, ללא דבק להדבקת התותבת וללא ריפוד התותבת.

האסיר הגיש עתירת אסיר שנדחתה בביהמ”ש המחוזי וערער עליה לעליון. אלא שהשופט נעם סולברג, יודע שפסקי הדין מפורסמים בגלוי, ולכן הוא מטעה את הציבור בהחלטה שקרית ומפוברקת, ומנסה להציג את שב”ס כגורם המספק שירותי רפואה מקצועיים. מדובר בשקר. רופאי השיניים של שב”ס מספקים אך ורק טיפולי עזרה ראשונה הכוללים עקירת השן. אין בשב”ס אפשרות להציל את השן, לעשות טיפול שורש. זה לא קיים. בשב”ס אין מומחים. המומחיות של שב”ס היא בלהתעלל בעצורים ובאסירים ובוודאי לא לסייע להם.

בעמוד 3 להחלטה המרצע יוצא מהשק והשופט כותב סעיף 6: “…לפנים משורת הדין, אם הפתרון שהוצע בדמות תותבת הוא אכן הפתרון הנכון”.

זו, דרך אגב הייתה עתירת האסיר, לקבל טיפול רפואי הולם, להציל את השיניים הטבעיות שלו, לבצע טיפול שורש ולשים כתר, או בהתאם להחלטת הרופא, במידה והאסיר יזדקק לעקירה לבצע שתל, בהתאם לגילו של האסיר, לשים בפה כתרים או שתלים, שכן לא יעלה על הדעת, שבחור צעיר יצטרך לעקור את כל שיניו ולשים תותבות, במקום לטפל באופן נקודתי בשן החולה, לשים בה שתל או כתר, על פי הבחנת הרופא.

השופט סולברג “שכח” שגם אסיר הוא בן אדם, וגם לאסיר יש זכויות לקבל רפואה מקצועית, שאינה כוללת את הקצבים של שב”ס שעוקרים שיניים ללא הבחנה והפתרון שלהם תותבת נשלפת, ללא אפשרות לקניית דבק להדבקת התותבת, ללא אפשרות לרפד את התותבת כדי להתאימה למבנה הפה, ועוד חולאים שונים של רפואת השיניים האיומה של שב”ס.

דוגמא לשיניים תותבות. שב"ס לא מספק טבלית לניקוי השיניים, ועל האסיר החי עם 7 אסירים נוספים בתא צפוף ומצחין, לשים את השיניים שלו בכוס, כשאסיר אחר עלול לגנוב לו את השיניים, מאחר ובכלא גונבים הכל
דוגמא לשיניים תותבות. שב”ס לא מספק טבלית לניקוי השיניים, ועל האסיר החי עם 7 אסירים נוספים בתא צפוף ומצחין, לשים את השיניים שלו בכוס, כשאסיר אחר עלול לגנוב לו את השיניים, מאחר ובכלא גונבים הכל

19083810.O01

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות