העליון קבע שיתוף פוסט מכפיש מהווה לשון הרע רע”א 1239/19 גלית ויואל שאול נ’ נידיילי תקשורת בע”מ

Spread the love

סימון לייק ו-Share בפייסבוק לשון הרע? השופטת דפנה ברק ארז קבעה כי שיתוף לשון הרע, מהווה עילתה לתביעת לשון הרע.

חברת נידיילי תקשורת הגישה תביעת לשון הרע נגד גלית ושאול יואל בשנת 2013 על שיתוף 2 פוסטים בעמוד הפייסבוק “גבעתיים מחרימה את המקומון”, עיתון שבועי המופץ בגבעתיי – רמת גן, בבעלות חב’ נידיילי תקשורת, כשלא ידוע מי הפעיל את עמוד הפייסבוק.

נטען שגלית ושאול יואל, כינו את המקומון “זיבלון” וקראו לתושבי גבעתיים להחרים אותו, והודו כי ביצעו מחשבון הפייסבוק המשותף שלהם פעולה של שיתוף מעמוד הפייסבוק, ביחס לאחד מהפרסומים שמקורם בעמוד האמור, וסימנו לייק לפרסום השני.

בסיבוב הראשון השופט עודד מאור דחה את התביעה ביום 4.8.16 כשהוא קובע שלייק ושיתוף אינם לשון הרע. ראו: לייק ושיתוף פוסט בפייסבוק אינם לשון הרע. השופט עודד מאור דחה את תביעת נידיילי תקשורת בע”מ נ’ בני הזוג יואל וגלית שאול מגבעתיים ת”א 19430-03-14

חב’ נידיילי תקשורת לא השלימה עם ההפסד וערערה למחוזי, שם הגיעה לגרוטאה הרקובה ישעיהו שנלר, קובי ורדי ועינת רביד ע”א 35757-10-16 שהפכו את הערעור ופסקו הפוך מקביעתו של השופט עודד מאור.

הזוג יואל וגלית שאול, ערערו לעליון והתיק הגיע לשופטת המלומדת דפנה ברק ארז שסקרה את הפסיקה של המחוזי “משתמש הבוחר לשתף בפרסום מבצע בכך פעולה אקטיבית בכוונה לייעד את הפרסום לאחרים, ולכן יש להתייחס לשיתוף כאל פרסום לשון הרע“.

גלית ויואל שאול טענו, שפעולת השיתוף עלולה להיעשות בהיסח דעת וללא הפעלת שיקול דעת, וכי לפי גישה זו, משתמשים שונים בפייסבוק יהיו חשופים לתביעות לשון הרע.

ומה פסקה דפנה ברק ארז? כי יש להבחין בין פעולת השיתוף לבין סימון הלייק, ולקבוע כי השיתוף עולה כדי פרסומו כמובנו בחוק איסור לשון הרע. בעניין הצפת בית המשפט בתביעות לשון הרע, דפנה שמחה, תהיה לשופטים עבודה והם יוכלו לשאול את עצמם האם התובע נקט בררנות יתרה, העולה כדי חוסר תום לב בבחירתו לתבוע את המשתף.

השופטת ברק ארז קבעה כי היה על השופט שנלר להקל על סכום הפיצוי שנקבע נגד הזוג שאול, בהתחשב בנסיבותיו של המקרה, והעובדה שהפרסומים שביצעו לא קיבלו תפוצה משמעותית בעקות הפעולות שביצעו המערערים, כמו גם אי הבהירות לגבי אופייה הבררני של התביעה – חב’ נידיילי תקשורת החליטה לתבוע דווקא את הזוג שאול מבין המשתתפים שהגיבו, אהבו ושיתפו את הפוסטים המקוריים.

כל המילים שהשחיתה השופטת דפנה ברק ארז, נועדו לדחות את הערעור של הזוג שאול.

19012390.A09

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות