קטמור טובי שפכה על ראשו וגופו של בעלה בעת שישן שמן רותח וקיבלה 9 חודשי עבודות שירות ופיצוי 150 אלף ש”ח ביהמ”ש העליון הפחית את הפיצוי ל-65 אלף ש”ח – שווי חיי גבר בישראל ע”פ 7186/19

Spread the love

אישה בשם קטמור טובי, חיכתה לשעת לילה, טיגנה בצק במחבת בשמן רותח, ואת השמן הרותח שפכה על ראשו וגופו של בעלה שישן במיטה. כתוצאה מכך, נשרפו ראשו, פניו, צווארו, חזהו וגפיו העליונות של הגבר ונגרמו לו חבלות חמורות. הגבר התעורר משנתו כשהוא זועק מכאבים, ולמשמע זעקותיו יצאו הילדים מן החדרים וצעקו גם הם בבהלה. שכנים שעברו בסמוך, נכנסו אל הדירה, והזעיקו את כוחות ההצלה. הגבר הובהל אל חדר הטראומה בבית החולים, שם התברר כי הוא סובל מכוויות באזורים שונים בגופו, בדרגות שונות. הגבר אושפז 4 חודשים בטיפול נמרץ ועבר 4 ניתוחים קשים.

במסגרת הסדר טיעון, הודתה קטמור בכתב האישום המתוקן, והשופט יואל עדן פסק נגדה 9 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 150 אלף ש”ח.

קטמור ערערה, ובית המשפט העליון התחשב בה, ופסק כי עליה לשלם 65,000 ש”ח פיצויים לבעלה לשעבר במקום 150 אלף ש”ח.

תסקיר שירות המבחן, שבדרך כלל נוטה לאהוד נשים שגורמות נזקים לגברים, התרשם שקטמור לא לוקחת אחריות על מעשיה, ורואה את עצמה כקורבן. צלתה את בעלה בשמן טיגון רותח ומאמינה שהיא קורבן. גם בתסקיר המשלים המשיכה לא להכיר במעשיה ולא לקחה אחריות, ולכן שירות המבחן בא בהמלצה להטיל על קטמור ענישה קונקרטית המציבה גבול ברור. מהו הגבול? 9 חודשי מאסר בעבודות שירות, זאת לאחר שהייתה עצורה בכלא חודשיים וחצי.

בשיא חוצפתה של המטגנת גבר, בערעור שהגישה לעליון על גובה תשלום הפיצוי לבעלה לשעבר, טענה שהפיצוי שהושת עליה, חורג באופן קיצוני מסכומי פיצוי שנפסקו במצבים דומים, ובית המשפט לא נימק מדוע נקב סכום שכזה, ולא פירט את אומדן הנזק והסבל שנגרם לבעלה לשעבר, וגם אין בגזר הדין התייחסות למצבה הכלכלי הקשה ואין לה דרך לעמוד בתשלומו. מזלה של האישה, שהערעור הגיעה לשופט נעם סולברג, שונא גברים יהודים קלינית, שאמא שלו עובדת סוציאלית והמומחיות שלה הייתה טיגון גברים בבלילה רותחת, שהתרשם מיכולות איכות הטיגון של הגברת  והפחית לה את הפיצוי פחות מחצי ל-65,000 ש”ח. באופן הזוי, בית המשפט העליון לא אמר מילה על העונש המגוחך שקיבלה הגברת חובבת טוגנים רותחים בליל חצות.

נעם סולברג שופט המתרשם מיכולות טיגון בשמן עמוק, הפחית סכום הפיצוי של מטגנת גבר מ-150 אלף ש"ח ל-65 אלף ש"ח
נעם סולברג שופט המתרשם מיכולות טיגון בשמן עמוק, הפחית סכום הפיצוי של מטגנת גבר מ-150 אלף ש”ח ל-65 אלף ש”ח

לקריאת פסק הדין:

19071860.O01

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות