זהירות מחב’ ביטוח שווקים פיננסיים (פ”ת) גובה כספים שלא כדין מכרטיס אשראי של אנשים שלא ביקשו ביטוח רכב וכשהיא נתבעת טוענת בכזב “חוסר סמכות” השופט אילן סלע עשה לה סדר ת”ק 82/19

Spread the love

השופט אילן סלע, קיבל את תביעתו של שי שמואל נגד חברת הביטוחח “שווקים פיננסיים”, חייבה את כרטיס האשראי של שמואל בביטוח רכב, למרות שהוא לא ביקש את הביטוח וסירבה להפסיק הורדת התשלום.

שי שמואל תבע את שווקים פיננסיים בביהמ”ש לתביעות קטנות בקרית ארבע, והנתבעת טענה לחוסר סמכות, אלא שהשופט אילן סלע קיבל את טענתו של שי שמואל כשהוא קובע “תקנה 2 לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), אחד המקומות שלפיהם ניתן לקבוע היכן תידון התביעה הינו מקום יצירת ההתחייבות“. במקרה דנן נקבע כי החברה הנתבעת משקיעה מאמצים לקשור עסקאות טלפוניות עם לקוחות המצויים בכל רחבי הארץ ולא בהגעתם הפיזית למשרדיה, ולכן אינה יכולה לצפות כי מקום ההתדיינות יוגבל לאזור מושבה.

הנתבעת טענה כי היא תאגיד הרשום בפתח-תקוה, ואין היא כפופה לסמכותו של ביהמ”ש לעניינים מקומיים בקרית ארבע. השופט אילן סלע דחה את טענתה כשהוא קובע שהרציונל לפיו סמכות מקומית במקרה של סחר בטלפון מוקנית גם לביהמ”ש שבמקום מגורי התובע הוא, כי ביצירת עסקה באמצעות הטלפון, כביכול באה הנתבעת ומנהלת את עסקיה אצל התובע.

“לא ניתן להשלים עם מצב שבו הנתבעת נהנית מהיתרון שבסחר מרחוק, המאפשר לה לכרות הסכמים עם אנשים הגרים רחוק מבלי שהיא נדרשת להעאמיד באותו מקום סניף פיסי לניהול עסקיה, אך היא אינה נושאת בתוצאות סחר זה ומתנערת מהמשמעות של יצירת הסחר מרחוק באמצעות הטלפון”.

השופט-אילן-סלע-ביהמש-לתביעות-קטנות-קרית-ארבע-תק-82-19

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות