השופט יצחק עמית לאסיר שביקש לשפוט אותו בחופף על 3 תקופות מאסר: “הבַּרַחתּ וגם חפַפתּ”ָ? רע”ב 8731/19

Spread the love

מוחמד גראח הגיש עתירה נגד שב”ס ומשטרת ישראל, בו הוא מבקש לקבוע כי ירוצה 2 עונשי מאסר בחופף לעונש השלישי בגינו נשפט. מתברר, כי גראח נמלט משני עונשים ולא התייצב לריצויים. התיק הראשון הוא נידון ביום 20.1.2010 לריצוי 14 ימי מאסר, בשל עבירה של נהיגה על קטנוע ללא רישיון. גראח לא התייצב לריצוי מאסרו.

בתיק השני הוא נידון ביום 13.12.11 למאסר של 7 חודשים על עבירות קבלת דבר במרמה, עושק וזיוף. גם בתיק זה גראח לא התייצב לריצוי עונשו.

בתיק השלישי הוא נידון ל-4 חודשי מאסר ביום 17.3.19 על עבירת איומים ופציעה בנסיבות מחמירות כששופט ביהמ”ש המחוזי יצא מנקודת הנחה כי הוא כבר ריצה את המאסר השני שהוטל עליו, מאחר וכתב בגזר הדין “ריצה שבעה חודשי מאסר ופיצוי לנפגע עבירה בסך 64,000 ש”ח, אין מדובר באדם שזו לא ההתקלות הראשונה עם החוק והוא כבר נדון בעבר למאסר בפועל על עבירות אחרות”.

ביום 1.9.19 התייצב גראח לריצוי מאסרו, ושב”ס קבע כי הוא צריך לשבת בכלא 11 חודשים ו-14 יום, בחישוב 3 התיקים. על כך הוגשה העתירה, כשגראח ביקש לחשב את המאסרים באופן חופף.

שב”ס דחה את העתירה, ועתירת אסיר אף היא נדחתה על הסף, כך שגראח ערער לעליון, והשופט יצחק עמית דחה את העתירה כשהוא קובע: “הבַּרַחתּ וגם חפַפתּ”ָ? ומסביר שגראח עשה דין לעצמו, ומאחר והמאסרים שנגזרו כל אחד בתיק אחר ובתקופה אחרת, כלל אינם חופפים, אין מקום לחפוף בין תקופות המאסר שנגזרו נגד גראח במהלך השנים.

שנון השופט עמית.

רעב-8731-19-מאסר-עונש-חופף

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות