שופט העליון אלכס שטיין שחרר עבריין רצידיביסט שהכה אדם שאינו מכיר באגרופים בפניו כשהוא חמוש בסכין ותקף שוטר בתחנת המשטרה בערבות 10 אלף ש”ח בש”פ 160/20

Spread the love

ההיגיון של השופט אלכס שטיין כל כך מעוות שזה פשוט בלתי נתפס, וקיים חשש לשיבוש דעתו בצורה קיצונית, שכן הוא שחרר עבריין מסוכן לציבור לרחוב, למרות שיש סרטוני וידיאו המוכיחים, כי תקף אדם שאינו מכיר, תקף שוטרים, ואת השנים האחרונות בילה מאחורי סורג ובריח.

עד כמה מעוות ההיגיון של השופט אלכס שטיין? לפני יומיים התקבלה אצלו בקשה של זוג אנשים חולים בסרטן עם בעיות כלכליות קשות ביותר, וביקשו ממנו להעביר את מחוז השיפוט בתיק שנקבע בעניינם לעיר חדרה במקום ראשל”צ, שכן הם תושבי העיר חדרה, שטיין דחה אותם בטענה שלא צירפו מסמכים לבקשתם.

הנה לפנינו מקרה של עבריין רצידיביסט בשם סיסאי קסטה, שלו קופת שרצים עשירה במיוחד, 6 הרשעות פליליות, והשנים האחרונות עברו עליו מאחורי סורג ובריח.

סיסאי נאשם כי ביום 10.4.19 תקף אדם שאינו מכיר באחד מרחובות אילת, כשהוא הולם בפניו באגרופים, בעודו אוחז בסכין. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלונן חבלות בפניו. מספר שעות לאחר מכן, נתפס והובא אל תחנת המשטרה, שם תקף שוטר בשם בני רביע פלאח, ירק לכיוונו, קילל אותו, איים עליו, גידף שוטרים נוספים, וזרק לעברם נעליים.

המשטרה ביקשה לעצור אותו עד תום הליכים, כשהיא מצרפת סרטוני וידיאו של מצלמות האבטחה, בהם ניתן לראות את סיסרא תוקף את המתלונן, וכן צילומים ותעודה רפואית המעידים על החבלות שנגרמו למתלונן.

ביהמ”ש המחוזי קבע כי יש להאריך לסיסאי את המעצר עד תום הליכים, שכן אין לו חלופת מעצר, וקיימים נגדו ראיות לכאורה ברף גבוה מאוד.

כעבור 3 חודשים, הגישה המדינה בקשה להארכת מעצר עד תום הליכים ל-90 ימים נוספים. היה מצופה שהשופט אלכס שטיין יאריך מעצר, לאור העובדה כי מדובר בעבריין רצידיביסט מסוכן ביותר שתקף אדם שאינו מכיר כשהוא חמוש בסכין.

עורך דינו של סיסרא טען, כי מרשו אדם בודד, המתגורר בגפו, ללא חברים וללא קרובי משפחה, ואין בידו לספק מפקחים, והוא גם יתקשה עד מאוד להמציא ערבויות כספיות.

השופט אלכס שטיין כתב:

“במצב שנוצר, ברי הוא כי אין מקום להחזיק את המשיב במעצר מאחורי סורג ובריח. לנוכח המסוכנות הנשקפת מהמשיב, שחרורו מהמעצר ללא תנאים מגבילים אף הוא איננו מתקבל על הדעת.

מן הדין הוא, אפוא, להורות על שחרור המשיב ממעצרו בתנאים מגבילים מאוזנים, אשר ייקבעו בהתחשב בנסיבותיו האישיות החריגות לצד המסוכנות האמורה.

הפקדת ערבון כספי בסך של 10,000 ש”ח יחד עם התחייבות עצמית וערבות צד ג’, שתניח את דעתו של בית המשפט קמא, על סך כולל של 10,000 ש”ח.

אם לא יעלה בידי המשיב לספק את הביטחונות הנדרשים לשחרורו מן המעצר, והלה יישאר במעצרו, יוכל המשיב להגיש לבית משפט קמא בקשה לעיון חוזר בתנאי שחרורו מן המעצר. לבקשה זו יצורפו מסמכים המעידים על חוסר יכולת והוכחות על המאמצים שננקטו על ידי המשיב ובא כוחו כדי לספק את הבטחונות.”

השופט שטיין עושה כל מאמץ כדי לשחרר את העבריין סיסרא מהכלא. כשמדובר בעצורים נורמטיביים שזו להם המעצר הראשון בחייהם, שטיין מאריך להם את המעצר ללא נימוק הגיוני, כשהוא כותב על ואיזונים ומסוכנות לציבור, והנה לפנינו מקרה מובהק המצדיק מעצר עד תום הליכים, והשופט אלכס שטיין וההיגיון המעוות שלו, משחרר אותו לחופשי.

20001600.F02

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות