מורה משפרעם תבעה את עירית שפרעם בסך מיליון שש מאות אלף ש”ח בשל נפילה על גזם בשולי הכביש שגרם לשבר בשורש כף יד שמאל וזכתה ב-180 אלף ש”ח ונכות צמיתה של 19% לאור הכנסתה החודשית בסך 11 אלף ש”ח ת”א 41268-03-15

Spread the love

מורה לגיל הרך, ילידת 1960 (בת 59) מבית הספר בשפרעם תבעה את עירית שפרעם על פגיעה בתאונת עבודה, בכך שביום 7.6.2012 במסגרת פעילות בית ספרית, ליוותה את תלמידי כיתתה לביקור בית אצל אחת התלמידות בכיתה. התלמידה התגוררה על כביש ראשי המוביל לבית הספר, במרחק הליכה ממנו בערך 250 מ’ מבית הספר, מרחק של כחמישה או שישה בניינים, כשהמורה קיבלה את אישורו של מנהל בית הספר ואישוריהם של הורי התלמידים לצאת לביקור אצל התלמידה.

המורה ליוותה את התלמידים עם עוד מלווה נוספת לביתה של התלמידה ל.ש.

בדרך המובילה לבית של ל.ש. אין מדרכות בשולי הכביש, והיה פער גבהים בין פני האספלט לבין השוליים. בנוסף, העיריה ביצעה עבודות בסביבת הדרך והשאירה גזמי עצים, ענפים וגזעים, פסולת אבנים גדולות וחצץ, כך שלא נותר מקום למעבר הולכי הרגל בבטחה. בגלל גזמי העצים, הוסתרו הפרי הגובה שבחיבור בין השול לבין הכביש.

המורה טענה שלפני היציאה לביקור, היא דאגה שהתלמידים יסתדרו בזוגות ובטור אחד אחרי השני, כשהתובעת הייתה בראש הטור והמלווה הנוספת בסופו.

היציאה לביקור הייתה בסביבות השעה 10:00. המורה והתלמידים פסעו בשול הכביש, במקום המיועד לשמש מדרכה. בעת ההליכה, אחד התלמידים לא שמע להוראות המורה, עזב באופן פתאומי את ידו של התלמיד שהיה צמוד אליו, והתקרב אל שפת הכביש. המורה פנתה אליו מייד תפסה את ידו, אך התלמיד ניסה לרוץ, ובעוד המורה מנסה לאחוז בידו ולמנוע ממנו לרוץ, היא מעדה בשל הפרי גובה בכביש, איבדה את שיווי משקלה ונפלה עם הפנים קדימה, כך שהיא שברה את זרוע ידה.

המורה עתרה לקבלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה מעיריית שפרעם, מהמבטחת, מהמדינה , המעסיקה של המורה.

העיריה לא הביאה ראיות כלשהן בנוגע למצב הכביש ואופן תחזוקתו.

המורה העמידה את גובה הפיצויים על נזקיה מהתאונה בסך 1,616,300 ש”ח וביקשה לפסוק לה 20% מיתרת הסכום לפיצוי, וזאת בגין שכר טרחת עו”ד ובצירוף מע”מ כדין.

המוסד לביטוח לאומי שילם למורה 216,00 ש”ח נכון ליום 30.4.2017.

כתוצאה מהתאונה סבלה המורה משבר בשורש כף יד שמאל, ופגיעה בעמוד שדרה מותני. מומחה רפואי מטעם ביהמ”ש פרופ’ נמרוד רוזן, מצא כי נותרה למורה נכות צמיתה בשיעור 19.25% המורכבת מ-15% בגין הגבלת תנועות שורש כף יד שמאל בצורה קלה עד בינונית, ו-5% בגין הגבלות קלות במספר מישורי תנועה בעמוד השדרה מותני (וחגורת גפה תחתונה).

השופט עשה חישוב על הפסדי שכרה של המורה לפי משכורתה החודשית ערב התאונה בסך 11,303 ש”ח לחודש x 20 חודשים x 19.25% הנכות שקיבלה.

משכורתה של המורה המשיכה להיות משולמת על חשבון ימי מחלה שהיו צבורים לזכותה עד ליום 31.12.2012.

השופטת ייבה את עיריית שפרעם לשלם למורה 180,000 ש”ח, בצירוף סך 42,120 ש”ח שכר טרחת עו”ד ובצירוף סך 2,180 ש”ח הוצאות משפט.

41268.pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות