המוסד לביטוח לאומי סירבה לשלם גמלת סיעוד לקשישה הסובלת מדמנציה ואלצהיימר, ביהמ”ש חייב את המל”ל בתשלום וטען לכשלים מבניים בהליך בדיקה של זכאים ב”ל 72796-05-19

Spread the love

המוסד לביטוח לאומי, גובים מתושבי המדינה המבוטחים מידי חודש הון עתק מסים, אולם כשהם צריכים לשלם לאזרח מחמת אי יכולת השתכרות, אז כבר מדובר בסיפור אחר. הם יוציאו לאזרח הזכאי את הנשמה, עד שיראה מהם שקל.

במקרה שלפנינו, הגב’ סימה שבבו מתיתיהו, ילידת 1934 בת 86 שנים, גרושה וחיה לבדה, מבוטחת במל”ל תבעה קצבת אי כושר השתכרות בשל דמנציה ואלצהיימר בהם היא חולה. בעבר קיבלה קצבה בשל תאונת עבודה שעברה והוכרה כנכה בשיעור 35% לצמיתות. המל”ל סירב לשלם לה את הקצבה, ולא רק זה, גם טען שהיא זכאית לגמלה ברמה 2 מופחתת.

ליאת תבור, הבת של הגב’ מתתיהו, ניהלה בשביל אמא שלה מבצע מורכב, כשהיא תבעה את המל”ל עבור אימה באמצעות הלשכה לסיוע משפטי, שלשם שינוי הוציאה למענה קצבה וניצחה את המל”ל.

הבת צירפה מסמכים רפואיים המעידים כי אמא שלה סובלת ממגבלות שונות, פריצות דיסק בעמוד השדרה, קרעים בגידי הכתפיים, החלפת ברך ימין, פגיעות ברגל שמאל, ניוון ודלדול שרירים, אוסטאפורוזיס, רעידות, פרפורי פרוזדורים, ובנוסף לכל הצרות הללו, הגב’ מתתיהו עברה ניתוח קטרקט והיא סובלת ממגבלת ראיה, וגם מאלצהיימר ודמנציה.

ביום 28.3.18 הגישה הגב’ מתתיהו באמצעות הבת שלה תביעה לבדיקה מחדש של זכאי לגמלת סיעוד, עקב החמרה במצבה הבריאותי. הפקיד בביטוח לאומי טען כי לא חל שינוי ברמת הזכאות של הגב’ מתתיהו, והיא זכאית לגמלה ברמה א’.

הוגש ערר שנדחה, ואז הוגשה התביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שם השופט גולן טל, קיבל את תביעת הגב’ מתיתיהו וחייב את המוסד לביטוח הלאומי לשלם לה את שמגיע לה כשהוא קובע:

“כלל הראיות והעדויות שנשמעו לפנינו מעלים כי יש לראות בתובעת כמי שזקוקה ל”השגחה מתמדת”. במקרה שלפנינו, אנו קובעים כי התובעת לוקה בהתמצאותה בזמן ובמקום ושוכחת דברים, בין היתר כאלה החיוניים לשלומה, נטילת תרופות באופן בלתי סדיר, נטילה מופרזת של תרופות ובלבול בין תרופות שונות, והעלולים להוות סכנה לעצמה ולסביבתה, כיבוי גז, השארת טוסטר דלוק.

בהינתן הכשלים המבניים בהליך הבדיקה של הנתבע לגבי תביעות סיעוד של חולים באלצהיימר ודמנציה, ולאור התעלמותו של הנתבע מהנחיות חוזרות ונשנות של פסיקת בתי הדין לעבודה שניתנה במהלך השנים, אנו מורים ללשכה המשפטית של מחוז חיפה להעביר העתק מפסק הדין למנכ”ל הנתבע, לשם מניעת הישנות מקרים דומים.”

72796-05-19 תביעת קצבת סיעוד לקשישה הסובלת מדמנציה ואלצהיימר

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות