העליון הפחית מהמאסר של נער אוטיסט 3 שנים כך שהוא ירצה 7 שנות מאסר על עבירות סייבר במרשת: “בית משפט קמא גזר עונש חמור ללא הנמקה מבוררת או התייחסות הולמת לחריגה משמעותית זו לחומרה” ע”פ 9197/18

Spread the love

בשנת 2018 הורשע קטין אוטיסט ב-8 אישומים של עבירות סייבר, כשהשופט ג’ורג’ קרא מציין את עובדות כתב האישום, בעוד שמדובר בעובדות שלא הוכחו כלל וכלל, שכן לא נערכו דיוני הוכחות ולא נאספו שום ראיות, מאחר ועו”ד יורם שפטל, המייצג את הקטין הודה בשמו של הקטין בכל האישומים, במקום לנהל דיוני הוכחות.

בחקירותיו של הקטין הוא הכחיש כל קשר לביצוע המעשים, וטען שכישורי המחשב שלו הם “ככה ככה”. גם בשתי חקירותיו ביום 24.3.17 וביום 26.3.17 הכחיש הקטין את מעשיו.

לקריאת הכרעת הדין הקליקו:

ייצוג רשלני ביותר הביא להודאת קטין אוטיסט ללא ראיות וללא דיוני הוכחות בעבירות סייבר של איומים נגד חברות תעופה, שדה תעופה ועוד ת”פ 37053-04-17

משפחת הנער, במקום לפטר את העו”ד הכושל, שכרו את שרותיו בשנית לערעור בעליון, והפעם נגזר על הקטין 7 שנות מאסר במקום 10 שנים, כשהשופט ג’ורג’ קרא מציין שהפרקליטות עצמה דרשה עונש שלא יפחת משבע שנים. ראו את הביקורת הנוקבת של ג’ורג’ קרא נגד השופט צבי גורפינקל:

“יתר על כן, בית משפט קמא גזר על המערער עונש מאסר בפועל של עשר שנים אף שהמשיבה ביקשה להטיל עליו עונש מאסר בפועל שלא יפחת משבע שנים.

משהמאשימה בטיעונים לעונש ביקשה עונש שיכלול “לכל הפחות” מספר מסוים של שנים בו נקבע, משמע שהמאשימה ראתה בעונש שהציעה עונש הולם.

בענייננו, בית משפט קמא גזר עונש חמור יותר מזה שהמשיבה הסתפקה בו, ללא הנמקה מבוררת או התייחסות הולמת לחריגה משמעותית זו לחומרה”.

הקטין במאסר מחודש מרץ 2017, תקופה של 33 חודשים, כדי להשתחרר מהמאסר בשליש נותרו לו 23 חודשים, בהפחתת 8 חודשי מאסר מנהלי כפול יוצא שנשאר לבחור לרצות 15 חודשי מאסר.

18091970.Q07

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות