איציק אבישר חוקר משטרת רמלה התרשל ולא צפה בזמן אמת במצלמות אבטחה – השופט מני מזרחי זיכה את עו”ד חיים אריה שטיינברגר מהעברת סם לאסיר אברהם עמר ת”פ 42032-10-17

Spread the love

השופט מנחם מזרחי החליט לזכות את עו”ד חיים אריה שטיינברגר מעבירת העברת סם לאסיר אברהם עמר, הנמצא באגף הפרדה בכלא איילון, בעת שביקר אותו.

נטען נגד עו”ד שטיינברגר כי בעת שביקר את עמר, העביר לו סם מסוג קוקאין, שהיה עטוף בנייר טואלט, הניח אותו מתחת לקלסר המסמכים עמו הגיע למפגש, באופן מוסתר ממצלמות האבטחה, כשהאסיר עמר הושיט את ידו מתחת לקלסר ונטל לידיו את הסם.

אלא שאז התברר לשופט מנחם מזרחי, שביצע ביקור בכלא איילון, כי ישנה מצלמת אבטחה נוספת, שהייתה מעל ראשו של האסיר אבי עמר, ושהמשטרה לא טרחה לאסוף את ממצאיה.

תמונה ממצלמת אבטחה המתעדת את ישיבת אבי עמר עם עו"ד שטיינברגר
תמונה ממצלמת אבטחה המתעדת את ישיבת אבי עמר עם עו”ד שטיינברגר
צילום שביצע השופט מני מזרחי, בעת שביקר בכלא
צילום שביצע השופט מני מזרחי, בעת שביקר בכלא

מחדלי חקירה החוקר הראשי איציק אבישר

השופט מני מזרחי מבקר בחריפות את התנהלותו של חוקר המשטרה איציק אבישר, וטוען כי ננעל בעמדתו:

“המצלמה השנייה לא הייתה מראה לנו משהו אחר אני בטוח”, כך הסיק מראש מבלי שטרח כלל לתפוס את החומר המצולם. יש להצטער על כך שבעתיים.

הלך נפשי חקירתי שכזה של חוקר משטרה, שאינו מכיר בגודל טעותו החקירתית, מעצים את המחדל, והוא מלמד, כי יש להעביר ליחידה החוקרת מסר בעל משמעות מעשית, מסר שמצטרף ליתרת השיקולים המפורטים בפסק דין זה, והמשפיעים על תוצאת המשפט”.

בנוסף קובע השופט מזרחי, כי הדוחות שכתבו השוטרים, באשר לאירוע, זהים, “מה שמעלה תהיות שמא שני השוטרים תיאמו דיווחיהם, שכן הם ישבו בו זמנית, וכתבו את הדוחות באותה תחנת משטרה במשרדים סמוכים”. השופט מוסיף כי מדובר בדוחות שהם תאומים סיאמיים, שהתפתחו מ”ביצית” ידע אחת.

מתברר כי קיים בכלא אסיר שטינקר בשם שחר בשארי, שמלשין על אסירים אחרים, והוא נתן עדות שקרית כנגד האסיר אבי עמר.

בעניין האסיר אבי פראג’ שהעיד כי העביר סמים, נקבע על ידי השופט מזרחי, בעמ’ 52 להכרעת הדין, כי הוא נשפט על ניסיון העברת סמים מתא לתא ונתפס במצלמות האבטחה. בנוסף, האסיר פראג’ קיבל חיסיון מפני הפללה עצמית.

סופו של פסק הדין, השופט החליט לזכות את עו”ד חיים שטיינברג מחמת הספק, ולהרשיע את האסיר אבי עמר בהחזקת סם לצריכה עצמית.

אין זו הפעם הראשונה שהשופט מזרחי מבקר בחריפות את התנהלותו השערורייתית של החוקר איציק אבישר. ראו פסק דין בעניין של האסיר עודה כוטייר:

השופט מני מזרחי ביקורת קשה על החוקר יצחק אבישר ממשטרת רמלה: “לא ניתן לסמוך על עדותו של עד זה” ובכל זאת הרשיע את הנאשם ת”פ 57226-03-19

איציק אבישר. תמונה: פייסבוק
איציק אבישר. תמונה: פייסבוק

לאחר מכן עמר הניח את עטיפת הסם במרכז השולחן, פתח באמצעות מצית את שקית הסם, צרך חלק ממנו ואת היתרה הטמין בתחתוניו. בחיפוש שנערך בגופו של עמר, נמצא הסם.

42032-10-17 עמוד 5 השופט מנחם מזרחי מבקר בחריפות את החוקר איציק אבישר

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות