החלטה אנושית של השופט ארנון דראל: רוטשל ראשל מנדל מהפיליפינים תישאר בארץ לאור העובדה שסעדה במשך 13 שנים את מיכאל גבאי ז”ל נכה צה”ל והפכה לחלק בלתי נפרד ממשפחתו עמ”נ 42184-07-19

Spread the love

החלטה חשובה ביותר של השופט ארנון דראל, הנותנת תקווה לעובדים זרים בישראל, הסועדים במשך שנים רבות חסרי ישע, וכשהמטופלים נפטרים, הם מגורשים מישראל, למרות שמרכז חייהם, הפך להיות מדינת ישראל.

השופט ארנון דראל הותיר את הגב’ רוטשל ראשל מנדל, בישראל, כשהוא מפרט את היותה בת 50, הגיע לישראל מפיליפינים, כשהייתה בגיל 33, לא הקימה משפחה בישראל, ובמשך 13 שנים סעדה את מיכאל גבאי ז”ל, נכה צה”ל עד לפטירתו ביום 27.5.15.

מסופר על הגב’ רוטשל, שאימה נפטרה שבועיים לאחר פטירתו של מיכאל גבאי, והיא לא נסעה לפיליפינים, אלא נשארה בישראל עם משפחתו של גבאי. אין לה כיום כל זיקה לפיליפינים ואין לה בשביל מה לחזור לשם.

משפחתו של גבאי, כולל הנכדים שלו, כתבו מכתבי המלצה תומכים וחמים למענה של הגב’ רוטשל, התומכים את הישארותה בישראל.

השופט דראל דן בעתירה והגיע למסקנה כי דין הערעור של הגב’ רוטשל להתקבל, ועל המדינה להעניק לה מעמד הומניטרי בהתאם לנהליה, שכן מדובר במקרה המקים נסיבות מיוחדות וחריגות שאינן שכיחות ואינן מאפיינות כל עובד זר המגיע לישראל.

במשך כל תקופת הימצאותה של הגב’ רוטשל בישראל היא עבדה אצל מטופל אחד בלבד, נכה צה”ל וסעדה אותו במשך 13 שנים עד לפטירתו. שהותה בישראל הייתה כדין משך כל השנים. לגב’ רוטשל לא נותרו בפיליפינים קרובי משפחה, שכן 2 הוריה נפטרו ובן המשפחה היחידי בפיליפינים הוא אחיה, איתו אין לה קשר.

השופט קבע שהוא לא ראה כל נימוק המצדיק לפקפק באמינותה של הגב’ רוטשל, וגם נסיעותיה לפיליפינים היו ספורות, והעברת הכספים פסקה לאחר פטירת האם, מכאן שאין לגב’ רוטשל כל זיקה לפיליפינים.

השופט המשיך ומפרט:

“בין המערערת לבין משפחתו של המנוח נרקם קשר ייחודי ושונה, שהוא חריג ויוצא דופן. מדובר בקשר קרוב עם האלמנה שנותרה לבד ובקשר של יחסי אח-אחות עם ילדי המנוח והאלמנה (כאשר הבן הצעיר גדל למעשה עם המערערת).

בחרתי לפרט בהרחבה את הדברים שנכתבו ונמסרו למשיבה, ואין לי אלא להפנות לתיאורים שלעיל.

במקרה זה הונחו לפני המשיבה שורה ארוכה של מכתבים מאת בני המשפחה המתארת את הקשר האמור תוך מתן דוגמאות. קשר זה נתמך לצד המכתבים של בני המשפחה גם במכתביהם של חברים וכן בתמונות. הקשר אף אינו מצומצם למשפחה הגרעינית אלא לדור הבא כפי שבני המשפחה היטיבו לתאר”.

השופט דראל סיכם את פסק הדין בכך שהמדינה תסדיר את מעמדה של הגב’ רוטשל בישראל, תוך 30 יום. המדינה חוייבה בהוצאות שכר טרחת עו”ד בסך 15 אלף ש”ח.

42184-07-19

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות