העליון המיר עונשו של צעיר מ-4 חודשי מאסר ל-200 שעות לתועלת הציבור כדי לאפשר שילוב הקטין במכינה הבדואית למנהיגות ע”פ 6332/19

Spread the love

כשמדובר בענישת בני דודים, בית המשפט העליון, מאוד מתחשב במגזר, לפנינו פסק דין החומל על קטין, ומאפשר לו להשתלב במכינה בדואית למנהיגות. 4 חודשי המאסר שנגזרו על הצעיר, יומרו ל-200 שעות שירות לתועלת הציבור. תוך חודש, הצעיר מסיים את עונשו.

בתמונה: שופטת העליון דפנה ברק ארז.

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
ע”פ 6332/19
לפני: כבוד השופט נ’ סולברג
כבוד השופטת ד’ ברק-ארז
כבוד השופט ד’ מינץ
המערער: פלוני
נ ג ד
המשיבה: מדינת ישראל
ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי לנוער חיפה (כב’ השופט י’ ליפשיץ) בת”פ 1216-10-18 מיום 15.8.2019
תאריך הישיבה: א’ בשבט התש”פ (27.01.20)
בשם המערער: עו”ד עלאא סלימאן
בשם המשיבה: עו”ד עינת כהן-גרוסמן
בשם שירות המבחן לנוער: גב’ טלי סמואל
פסק-דין

           לאחר עיון בנימוקי הערעור המפורטים, עיון בתסקיר שירות המבחן לנוער, ושמיעת באי-כוח הצדדים וקצינת המבחן לנוער לפנינו; בשים לב לשילוב המערער במכינה הבדואית למנהיגות; לאפשרות שילובו של המערער ורצונו להתגייס לצה”ל והחשש שהטלת מאסר בדרך של עבודות שירות עלול לסכל מגמה זו; לחרטה שהביע המערער על ביצוע העבירה; לגילו הצעיר; להעדר עבר פלילי; לעובדה שהמערער שהה מעבר לחודש ימים במעצר מלא – אנו ממירים את עונש המאסר של ארבעה חודשים בעבודות שירות שהוטלו על המערער ב-200 שעות לתועלת הציבור. יתר רכיבי העונש יעמדו על כנם.

           שירות המבחן יכין תכנית של”צ עבור המערער והוא יובא לאישור בית המשפט תוך 30 יום מהיום. המערער מוזהר כי אם לא יעמוד בתנאי התכנית, הדבר עלול להוביל לביטולה ולהטלת עונש אחר תחתיה.

           ניתן היום, ‏א’ בשבט התש”ף (‏27.1.2020).

ש ו פ ט ש ו פ ט ת ש ו פ ט

_________________________

19063320_N04.docx   רח

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות