זאב צל מנהל חב’ קו צינור אילת אשקלון בע”מ ו-אייל בר ציון מנהל חב’ מרינה דרומית דייורס בע”מ הורשעו בפגיעה והרס 2600 אלמוגים והריגת בעלי חיים התלויים באלמוגים במפרץ אילת כשחפרו וחיפשו נפט ללא היתר ת”פ 13283-03-15

Spread the love

5 שנים, זה הזמן שלקח לביהמ”ש השלום באילת להרשיע 2 חברות ואת בעליהן, תאבי הבצע, בפגיעה חמורה ביותר בשונית האלמוגים באילת, והריגת דגים וחסרי חוליות שחיו בשונית. השופט תומר אורינוב הרשיע את זאב צל הבעלים של חברת קו צינור אילת אשקלון בע”מ, ו-אייל בר ציון הבעלים של חב’ מרינה דרומית דייורס בע”מ, בפגיעה בשונית האלמוגים באילת.

חב’ מרינה דרומית דייורס בע”מ ביצעה עבודות חיתוך כלונסאות בים באילת, וגרמה לפגיעה קשה באלמוגים שנמצאו למרגלות הכלונסאות, כשהאלמוגים נדרסו ונשברו.

על פי הערכת מומחה מטעם המדינה, נפגעו למעלה מ-2600 אלמוגים וכמות רבה של בעלי חיים התלויים באלמוגים למחייתם, כגון דגים וחסרי חוליות אחרים שנפגעו או מתו, לרבות 665 אלמוגים שגילם היה עשוי להגיע ל-50 שנים ושיקומם ייארך שנים רבות, כאשר האלמוגים ובעלי החיים שנפגעו הינם ערכי טבע מוגנים.

כל העבודות של הבעלים וחברותיהן, בחיפוש נפט נעשו ללא היתר כדין לביצוע העבודות, ובמעשיהם פגעו בערכי טבע מוגנים.

מזח 1 בנמל הנפט של אילת שימש לפריקת מטען ממכליות נפט והיה באחריות זאב צל הבעלים של חב’ קו צינור אילת אשקלון. במזח 2 נקודות לקשירת המכליות. אחת לקשירת חרטום המכלית, והשנייה לבלימת דופן המכלית.

בשנת 2011 ביצעה חב’ מרינה דרומית דייורס בע”מ, עבודת פירוק של המקשר שנועד לקשירת חרטום המכלית במזח 1, כאשר העבודה כללה חיתוך של כלונסאות.

העבודות נמשכו עד שנת 2014, כאשר במהלך עבודות פירוק הכלונסאות, נחתכו 5 כלונסאות שנפלו לקרקעית הים, ואחת הכלונסאות התגלגלה למרחק של 17 מטרים, וחול שהיה אצור בתוך הכלונסאות גלש מטה, בעקבות חיתוך הכלונסאות וקבר תחתו אלמוגים.

נפילת הכלונסאות לקרקעית הים וגלישת החול מתוך הכלונסאות פגעו באלמוגים, בדגים ובחסרי חוליות. זאב צל וחברתו ואייל בר ציון וחברתו לא פנו למדינה טרם תחילת ביצוע העבודות לקבלת היתר או לתיאום ביצוע העבודות.

משגילו פקחי המדינה את הנזק שנגרם לערכי הטבע, הם דרשו מזאב צל ואייל בר ציון והחברות שלהם להפסיק את העבודות.

השופט תומר אורינוב הרשיע את זאב צל ואייל בר ציון והחברות שלהם, לאחר ששוכנע כי כל אחד מהם גיבש את היסוד העובדתי והיסוד הנפשי שבעבירה של פגיעה בערך טבע מוגן.

13283-03-15

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות