20 חודשי מאסר לשוטר חיים מור (43) על עבירות מרמה לקיחת שוחד שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון ת”פ 664-06-17

Spread the love

20 חודשי מאסר לשוטר בתפקיד רכז רישוי העסקים במרחב יפתח, רס”מ חיים מור (43 נשוי ואב ל-2 בנות בגילאי 15-18) המתגורר באשדוד, ועובד כיום כמנהל מחסן בחברה העוסקת בתחום הסלולרי, בכתב אישום מתוקן על עבירות מרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד ושיבוש מהלכי משפט. השופטת מיכל אגמון ציינה כי המדינה לא הבהירה בטיעוניה לעונש מדוע הושמטו סעיפים הנוגעים לכספי הימורים שנתפסו בידי המשטרה, כשחיים מור טען שהם שלו, אישומים 5 ו-6 בכתב האישום המקורי.

החל משנת 2009 שימש בתפקיד רכז רישוי עסקים במרחב יפתח, וטיפל בהליכי רישוי עסקים המצויים בתחום המרחב והנחה בעלי עסקים בכל הנוגע לקבלת רישיון עסק. במסגרת תפקידו היה על השוטר חיים מור, לערוך ביקורות בבתי העסק, חלקן בתיאום ובחלקן כביקורת פתע משטרתית, כדי לוודא שבית העסק עומד בדרישות ובתנאים שעל פיהם ניתן אישור המשטרה לצורך רישוי העסק. כאשר השוטר חיים מור נתקל במצב של הפרת תנאי הרישוי, הוא היה מחוייב לזמן את בעלי העסק לשימוע בפני הקצינים הממונים עליו, ולכתוב דוח ולהעבירו לקצינים הממונים עליו, לצורך הכנת כתב אישום נגד בעלי העסק. בנוסף, לשוטר חיים מור הייתה סמכות להורות “בזמן אמת” על סגירת פעילות עסק לאלתר ועיכוב כניסת לקוחות לבית העסק.

הנאשמים הנוספים בכתב האישום הם אהרון בנימינוב, הבעלים של חב’ האבטחה י.י.מ.מ אבטחה בע”מ, ו-מהרטו יאלאו, שהיה אחד השותפים במועדון הלילה “הפלאקה“, בהם סיפקה חב’ האבטחה שירותי אבטחה.

השוטר חיים מור נהג להדליף מידע אודות ביקורות הצפויות להיערך על ידי המשטרה לבעלי עסק, לגורמי ניהול בבתי העסק ולגורמים הקשורים לחברות אבטחה, בתמורה להטבות למיניהם.

בנוסף, השוטר חיים מור, ניהל עסק של סחר במשקאות אלכוהול, מבלי שקיבל אישור נדרש ממשטרת ישראל לכך. במסגרת העסק שלו, הוא סחר עם גורמים העובדים במועדונים ובבתי העסק המצויים בתחומי המרחב שהיו נתונים למרותו, במסגרת תפקידו כרכז רישוי עסקים, ובכך הביא עצמו למצב של ניגוד עניינים בין האינטרס הממלכתי והמקצועי עליו הוא מופקד במסגרת תפקידו ובין זיקתו האישית – מסחרית לעסקי האלכוהול. מעשיו אלו מהווים הפרת אמונים הפוגע בציבור.

חיים מור הורשע באישום הראשון במרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט ולקיחת שוחד  מבעלי מועדון “האומן 17” בת”א.

השוטר חיים מור הציג מצג כוזב לקצין הממונה עליו, כנפו, לפיו הוא אישר לנאשמת 4 חב’ האבטחה כי 2 מאבטחים שלה יגיעו באיחור, בעקבות חוסר במספר המאבטחים שגילה כנפו במסגרת ביקורת במועדון הפלאקה, שגם עליה דיווח הנאשם חיים מור לאיליה ולנאשם 2 מבעוד מועד.

במעשיו עשה הנאשם חיים מור מעשי מרמה והפרת אמונים הפוגעים בציבור, יחד עם נאשם 2 ונאשמת 4. כמו כן עשה דבר בכוונה למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי.

נאשם 2 אהרון בנימינוב נהג לתת לשוטר חיים מור שוחד כספי, סכומי כסף, הטבות וחפצים שונים המפורטים בהרחבה בכתב האישום: 15,000 ש”ח עבור בת המצווה של בת הנאשם 1, 3 מכשירים סלולריים עבור בני משפחה ומכרים של השוטר חיים מור, מימון עלויות טיסה עבור השוטר חיים מור ואשתו לאוסטריה, במסגרת חופשה משותפת של חיים מור עם בת זוגו.

בכך קיבל הנאשם 1 השוטר חיים מור שוחד מנאשם 2, בעד פעולות הקשורות בתפקידו.

באישום השני מואשם השוטר חיים מור בלקיחת שוחד מנאשם 3, מהרטו יאלאו, בעלים של חב’ האבטחה י.י.מ.מ אבטחה בע”מ, המאבטחת את מועדון הפלאקה.

חיים מור קיבל 7000 ש”ח עבור הורדת המכס מ-12 מאבטחים למועדון ל-8 מאבטחים, וגם קיבל 2 מכשירים סלולריים חדשים שסיפק לו נאשם 3.

במעשיו אלה לקח הנאשם 1 שוחד מנאשם 3 עבור פעולה הקשורה בתפקידו.

אישום שלישי נאשם חיים מור במרמה והפרת אמונים כשניהל יחד עם גיסו עסק של סחר במשקאות אלכוהול, מבלי שקיבל לכך אישור ממשטרת ישראל. השוטר חיים מור סחר עם גורמים העובדים במועדונים ובתי עסק המצויים בתחומי המרחב, אשר היו נתונים למרותו במסגרת תפקידו כרכז רישוי עסקים, ובכך הביא עצמו למצב של ניגוד עניינים בין אינטרס הציבור לאינטרס האישי שלו.

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, קיבל הנאשם 1 השוטר חיים מור הטבות ממנהל מועדון האומן 17 בת”א, דגמי, ובתמורה סייע נאשם 1 לדגמי במסגרת תפקידו. נאשמת 4 סיפקה לאומן 17 שירותי אבטחה.

במסגרת עסקי האלכוהול, סחרו נאשם 1 ומיכו עם דגמי. דגמי מכר אלכוהול לחיים מור במחיר מוזל, שכן חשש שאם לא יעשה כן, יערים הנאשם קשיים עליו ועל האומן 17 במסגרת תפקידו. לולא תפקידו של הנאשם, לא היה דגמי מוכר למיכו ולנאשם אלכוהול במחירים מוזלים כל כך.

בהזדמנויות נוספות דיווח הנאשם 1 לדגמי מי הקצינים התורנים למקרה של ביקורת, ובמקרה אחד אף תיאם עמו גרסה שתימסר לקצין התורן במקרה של ביקורת. במספר מקרים שיקר הנאשם 1 לממונים עליו על מנת להתחמק מביקורות או בנוגע לאישורים שניתנו למועדון האומן 17, בנוגע לביקורת עתידית של המשרד לבטחון פנים.

ב-2 מקרים נוספים, לא הורה הנאשם 1 על הגשת כתבי אישום עקב ביקורות שנערכו במועדונים נוספים, להם סיפקה שירותי אבטחה חברת “שגיא”, בה היה דגמי שותף. בביקורות אלה נמצאו מאבטחים שאינם כשירים ומאושרים לאבטחה.

במעשיו עשה נאשם 1 מעשי מרמה והפרת אמונים הפוגעים באמון הציבור.

במסגרת הסדר טיעון סוכם עם המאשימה כי תגביל עצמה לעונש של 22 חודשי מאסר בפועל וענישה נלווית.

בתסקיר שרות מבחן נכתב כי הנאשם בן 43 נשוי ואב ל-2 בנות בגילאי 15-18, מתגורר עם משפחתו באשדוד, ועובד כיום כמנהל מחסן בחברה העוסקת בתחום הסלולר. מור בוגר 12 שנות לימוד ושרת בחטיבת גולני, ומאז שנת 1998 שירת במשטרה בתחילה כסייר בתחנת יפו ולאחר מכן ביחידת הסיור במרחב יפתח. חיים מור, עבר 5 חודשים קבוצה טיפולית בתחום עבירות המרמה והופיע לכל המפגשים, נתרם ותרם לקבוצה והשתלב בה כדמות דומיננטית.

שירות המבחן המליץ על עבודות שירות וצו פיקוח למשך שנה.

השופטת מיכל אגמון הקלה בעונשו של חיים מור, לאור הליך השיקום שעבר וגזרה עונשו ל-20 חודשי מאסר וקנס של 50 אלף ש”ח ב-20 תשלומים חושיים שווים של 2500 ש”ח החל מיום 1.4.2020.

664-06-17 גזר דין לשוטר חיים מור

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות