השופט חנא סבאג הרשיע את שמואל בן אבו באונס באמצעות סם אונס שהתגלה בבדיקת שיער של הנאנסת ת”פ 8398-12-16

Spread the love

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, חנא סבאג, קיבל כראיה מדעית בדיקת שיער לצורך גילוי סם אונס. ראיה זו הוצגה במהלך משפט נגד הנאשם, שמואל בן אבו, תושב מושב אבן מנחם שבצפון. נגד בן אבו הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז צפון הכולל חמישה אישומים, המייחס לו בין היתר עבירות של שלילת כושר התנגדות, מעשה מגונה, סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות.

עובדות כתב האישום, באישום הראשון מעלות כי במהלך חודש מאי 2015, הכירה ג.ו את שמוליק בן אבו, ובמסגרת קשר זה נפגשו השניים בחודש יוני 2015 בצימר במושב שתולה, שם בילו יומיים. במהלך שהותם בצימר, הראתה ג.ו לשמוליק בן אבו את תמונת בתה הקטינה, בת ה-16 א.ו ילידת 1999. שמוליק בן אבו הזמין את ג.ו ובתה ליומיים של כיף באזור הצפון. ביום 24.6.15 הגיעו השתיים לאזור נהריה, שם פגש אותן בן אבו ולקח אותן לטיולים בסביבה, לאחר שהשאירו את חפציהן בצימר בשתולה, שם התעתדו לבלות את הלילה, בלעדי הנאשם, אשר התכוון ללדון בביתו עם אשתו וילדיו.

בשעות הצהריים, לאחר רכיבה על סוסים, חשה הקטינה בכאב ראש ולכן החליטו השלושה לחזור חזרה לצימר, ברכבו של בן אבו. בהגיעם לרכב, נתנה ג.ו לבתה כדור נגד כאב ראש, והילדה ביקשה לשתות דבר מה עם הכדור. בן אבו ניגש לתא המטען של רכבו, והוציא משם בקבוק מיץ, כשהוא מוזג לאמא ולבתה את המיץ לכוסות חד פעמיות, אותן החזיק עימו ברכב, וטמן במיץ חומר המכיל מרכיב פעיל ממשפחת הבנזודיאזפינים, הגורם לתופעות של שינה, טשטוש, סחרחורת וחוסר זיכרון, ומשמש כסם אונס, במטרה לשלול מהן את כושר התנגדותן ולבצע פשע או עוון. האמא ובתה שתו את המיץ עם החומר.

במהלך הנסיעה החלה האמא לחוש חולשה וסחרחורת, וכשהגיעו אל הצימר, סייעו שמוליק בן אבו והבת של ג.ו לעזור לאימא להיכנס למיטה, שם היא שקעה בשינה עמוקה. הבת נותרה בהכרה, אולם החלה אף היא לחוש טשטוש.

שמוליק מילא ג’קוזי עבור הילדה, ולאחר שנכנסה אל הג’קוזי כשהיא לבושה בבגד יד, נכנס אחריה אל הג’קוזי, כשהוא בתחתונים, כאשר במהלך כל העת, חשה הילדה מטושטשת ועייפה.

בן אבו, נצמד לילדה בת ה-16 והחל לגעת בה באזור שדיה, ובאיבר מינה, כשהיא מזיזה את ידיו מעליה. בשלב מסוים, עלה בן אבו עליה, והילדה הדפה אותו מעליה, ויצאה מהג’קוזי לכיוון המקלחת.

הקטינה החלה להתקלח, כשהיא לבושה בבגד ים, אך מאחר וחשה חולשה רבה, התיישבה על מדרגה שהייתה במקלחת. בן אבו, פתח את דלת המקלחת, והילדה צעקה עליו שיסגור את הדלת. הילדה התלבשה בחדר המקלחת, ויצאה לכיוון חדר השינה, שם ישנה אימא שלה. הילדה שהיתה תחת השפעת החומר, נשכבה על המיטה, ונרדמה גם היא.

בשלב זה, נכנס שמוליק בן אבו למיטה כשהוא לובש תחתונים בלבד, ונשכב בין האמא לילדה, אשר ישנו בהשפעת החומר. בשלב מסוים, התעוררו האמא והבת, ונדהמו לגלות את שמוליק בן אבו שוכב ביניהן. הן סילקו אותו, ופנו לעזרת בעלת הצימר והזעיקו משטרה.

במסגרת האישום השני, ביום 21.10.16, לקראת סיום עבודת בניה בביתה של מתלוננת, ביקש שמוליק בן אבו מהאישה להתלוות אליו לאחת הבריכות, שלטענתו בנה במתחם צימרים בישוב, כדי להראות לה את עבודתו ואת התאורה אותה ביקש להציע לבריכה אותה הוא בונה בביתה של המתלוננת.

סמוך לשעה 9:00 בבוקר, אסף שמוליק בן אבו את המתלוננת מביתה, והם יצאו לכיוון הישוב. במהלך הדרך עצר בן אבו וקנה לאישה קפה, וטמן בכוס הקפה כדור של התרופה “היפנודרם”, אותה החזיק במרשם רופא, המכיל מרכיב פעיל ממשפחת הבנזודיאזפינים, הגורם לתופעות של שינה, טשטוש, סחרחורת, וחוסר זכרון, ומשמש כסם אונס, במטרה לשלול מהאישה את כושר התנגדותה ולבצע אונס. האישה שתתה את הקפה ובו החומר.

במהלך הדרך, חשה המתלוננת כי היא מטושטשת, ובן אבו והאישה הגיעו למושב, שם הכניס בן אבו את המתלוננת לצימר ששכר, ושהה בו עימה כשלוש שעות, במהלכן הייתה האישה רדומה, ולא זכרה כלל מה ארע עמה. במהלך השהות בצימר, גנב שמוליק בן אבו מהאישה, את מכשיר הטלפון הנייד שלה ו-1400 ש”ח במזומן אותם החזיקה בארנקה. לאחר מכן הוביל אותה כשהיא מטושטשת לרכבו.

המתלוננת התעוררה ברכבו של בן אבו והוא הסיע אותה אל אחותה, כאשר היא עדיין מטושטשת בהשפעת החומר.

כשהגיעה המתלוננת אלאחותה, הבחינה כי אינה מוצאת את הטלפון הנייד שלה וחסרים בתיק שלה 1400 ש”ח. המתלוננת פנתה באמצעות הפייסבוק לשמוליק בן אבו, ושאלה אותו האם הטלפון שלה נפל ברכבו, אולם בן אבו השיב בשלילה. לאחר מספר ימים, מסר בן אבו למתלוננת לשימושה, מכשיר טלפון חלופי.

כעבור מספר ימים, פנה בן אבו אל המתלוננת, ואמר לה בכזב, כי נשלחה הודעה אל מכשיר הטלפון הנייד שלו, לפיה צולמו הוא והיא בצימר, על ידי אנשים זרים, הסוחטים אותם. בן אבו, הציג למתלוננת מצג שווא, לפיו אותם אנשים דורשים שהיא תשלם סכום של 170 אלף ש”ח, שאם לא תעשה כן, יפורסמו תמונות עירום של בן אבו ושל המתלוננת לכל מכריהם.

על מנת לשכנע את המתלוננת באמיתות סיפורו, שלח בן אבו למתלוננת, הודעות אותן “קיבל” כביכול, מהסוחטים, כשבפועל ההודעות נכתבו על ידו.

המתלוננת אשר חשדה, כי שמוליק בן אבו, הוא זה שעומד מאחורי ההודעות, “העבירה” דרכו את הדרישה כי הסוחטים יצרו עימה קשר ישירות ולא דרכו. בתגובה החל שמוליק בן אבו לשלוח למתלוננת הודעות שנכתבו כביכול על ידי הסוחטים ממספר טלפון אחר שהיה אף הוא ברשותו 050-9916056, ובהן דרש ממנה לשלם את הסכום של 170 אלף ש”ח על מנת שלא יפורסמו תמונותיה בעירום לכל מכריה.

ביום 3.11.16 ניגשה המתלוננת אל בנק דיסקונט בעיר טבריה, ומשכה סכום של 170 אלף ש”ח. שמוליק בן אבו התלווה אל המתלוננת, ויעץ לה כי תארוז את הכסף בקופסת נעליים, כמתנה. המתלוננת עשתה כדבריו, ובמקביל יצר הנאשם קשר עם נהג מונית פרץ דמרי, מסר לידיו, בעצמו או באמצעות אדם אחר, את הטלפון הנייד של המתלוננת, אותו גנב ממנה, והורה לו לפגוש את המתלוננת ולקבל ממנה את הכסף.

המתלוננת קבעה עם נהג המונית, אותו סברה כי שלחו הסוחטים באזור חניון אגד טבריה. כששמע הנאשם כי קבעה עם נהג המונית באזור חניון אגד שבטבריה, יעץ לה בן אבו לשנות את מיקום המפגש לאזור הדואר. המתלוננת שינתה את מיקום הפגישה עם נהג המונית בהתאם לכך. נהג המונית הגיע למקום המפגש, פגש במתלוננת, קיבל מידיה את הכסף ומסר לה את הטלפון הנייד. בהמשך לכך, מסר נהג המונית את הכסף לנאשם או למי מטעמו.

עם קבלת הכסף, רכש שמוליק בן אבו רכב מסוג BMW בסכום של 83 אלף ש”ח אשר נרשם ביום 6.11.16 על שם בתו, רותם בן אבו, ורכב נוסף מסוג איסוזו אותו רשם על שמו בסכום של 20 אלף ש”ח.

כמה ימים לאחר מכן, פנה שמוליק בן אבו אל המתלוננת, וטען כי קיבל הודעה נוספת מן הסוחטים, אשר נועדה למתלוננת, וכי אלו ביקשו סכום נוסף של 170 אלף ש”ח, וביקש להיפגש עם המתלוננת. בשלב זה, פנתה המתלוננת אל המשטרה, ומסרה להם את אשר אירע, ודיווחה כי היא חושדת ששמוליק בן אבו, הוא זה שעומד מאחורי הסחיטה.

בהמשך, בתיאום עם המשטרה, קבעה המתלוננת לפגוש את שמוליק בן אבו בסניף בית הקפה ארומה שבטבריה. הפגישה התקיימה ביום 17.11.16 בשעה 17:30 במהלכה אמר שמוליק בן אבו למתלוננת כי הוא שכר אנשים שישימו סוף לסחיטה, ודרש ממנה לשלם לו סכום נוסף, לטובת אותם אנשים וכן עבור הסוחטים.

המתלוננת אמרה לשמוליק בן אבו כי הצליחה לגייס חלק מהסכום והשניים יצאו מארומה ונכנסו אל רכבו של שמוליק בן אבו, שם העבירה המתלוננת לבן אבו סכום של 5000 ש”ח. לאחר העברת הכסף, נעצר בן אבו.

המדינה הגישה חוות דעת מדעית, שבדקה דגימה של שערות, שנלקחו מהמתלוננת באישום זה, לצורך גילוי שרידי “סם אונס”. חוות דעת זו נערכה על ידי פרופ’ פרנקו טליארו מאיטליה.

שמואל בן אבו. תמונה: פייסבוק
שמואל בן אבו. תמונה: פייסבוק
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=830700847031883&set=picfp.100002759250766&type=3&theater

בתקציר הכרעת הדין המצורף ציין בית המשפט המחוזי בנצרת כי על אף שבדיקת השיער טרם נבחנה בבתי המשפט בישראל, הרי בבתי משפט בארצות הברית, באנגליה ובקנדה, בדיקת שיער היוותה אחת הראיות הראשיות ברבים מפסקי הדין, בערכאות השונות בהליכים פליליים ואף בבתי הדין לענייני עבודה ובבתי המשפט לענייני משפחה. ברבים מפסקי הדין שנסקרו, העניקו בתי המשפט משקל משמעותי לראיה המדעית של בדיקת סם בשיער אשר סייעה בידם להכריע בתיק.

בית המשפט הגיע לכלל מסקנה כי חוות הדעת שערך פרופ’ טליארו קבילה כראיה, זאת לאחר שהוכח בפניו כי מדובר בטכניקה מדעית מקובלת ומצוטטת רבות בפסיקה המשווה. שיטות רבות בעולם, מחקרים רבים ואף בתי המשפט בעולם הכירו בכשרותה ודומה כי בדיקת השיער לגילוי חשיפה לסמים, מאופיינת במרכיבים, ממצאים וניתוחים שונים העונים על דרישת קבילותה כראיה מדעית ועל כן מצא בית המשפט, לקבוע כי היא עברה את “מבחני האש” והפכה לקבילה.

8388-12-16

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות