עבודות שירות לשוטר סטפן ראשד: ביצע עבירות שוד כשהוא לבוש במדי משטרה של מג”ב ת”פ 15902-09-18

Spread the love

שופטי בתי המשפט גוזרים עונשים קלילים על שוטרים עבריינים, שמבצעים עבירות פליליות חמורות ביותר, כשלהבדיל אלפי הבדלות, אזרח רגיל, היה נידון על אותם עבירות שביצע השוטר סטפן ראשד, לא פחות מ-10 שנות מאסר, בגין עבירות השוד הסדרתיות שביצע, ויש לזכור שסידרו לשוטר כתב אישום מתוקן עם הסדר טיעון מקל במיוחד: 9 חודשי עבודות שירות.

שני השוטרים העבריינים אמג’ד אשקר וסטפן ראשד (בן 21) שירתו במשטרת ישראל ביחידת התחבורה של מג”ב איו”ש כשהנאשם סטפן ראשד, יצא מבסיס מג”ב עם רכבים שמסופחים למשטרת ישראל, בעודו לבוש מדי משטרה של ממר הגבול, כדי לבצע מעשי שוד.

סטפן ראשד הורה למתלוננים שנהגו או נסעו ברכבים, לעצור בצד הדרך ללא סיבה או חשד, כדי לבצע חיפוש במטלטלי המתלוננים וברכביהם, על מנת לאתר כסף אותו גנב בעת ביצוע החיפוש.

בהסדר הטיעון, הודה ראשד ב-2 מקרים שונים כשהוא מצטרף לנאשם 1 השוטר אמג’ד אשקר.

ביום 3.9.18 שני הנאשמים אמג’ד וראשד לקחו רכב מבסיס מג”ב לבצע “חיפוש” למכוניות בכוונה לגנוב מנוסעי הרכבים את כספם. השניים סיכמו ביניהם כי נאשם 1 השוטר אמג’ד אשקר, יבצע את הבידוק, ואילו הנאשם השני השוטר סטפן ראשד, יסייע לו בכך שיישאר ברכב וישמש כמלווה. עוד סיכמו שני השוטרים כי יתחלקו ברווחי הגניבה.

בהתאם לסיכום האמור, באותו היום, שני השוטרים, יצאו מהבסיס כשהם לבושים במדי משטרה, ונסעו לכיכר אדם בירושלים, כדי לבצע את זממם, כאשר במהלך כל האירועים, השוטר סטפן ראשד, נותר ברכב.

בשעה 20:50 לערך, המתלונן נסע עם 2 חברים ברכב, ואילו חברים נוספים של השלושה נסעו ברכב אחר. כשהגיע הרכב של המתלונן לכיכר אדם בירושלים, הורה השוטר סטפן ראשד, למתלונן באמצעות הבהוב פנס לעצור את רכבו. המתלונן עצר ואז הודיע השוטר לנוסעים כי בכוונתו לערוך חיפוש ברכב, והורה להם להוציא את כל חפציהם מהכיסים ולהניחם על לוח המחוונים, תוך שהשוטר פונה לאחד מהם וגוער בו: “למה אתה מסתכל עלי? משהו לא מוצא חן בעיניך? יאללה, תרד“. השלושה פעלו בהתאם להוראות השוטר. במהלך החיפוש, גנב השוטר 300 ש”ח מהמתלונן ומחברו. לאחר מכן אישר השוטר לשלושה לחזור לרכב, והודיע להם בכזב, כי הכל כשורה.

טרם עזיבת הרכב הראשון, השוטר עצר גם את הרכב השני, ובדומה למה שעשה ברכב הראשון, השוטר אמר לנוסעים לרדת מהרכב שלהם, כשהם משאירים את כל חפציהם על הדשבורד של המכונית. הפעם גנב השוטר סטפן ראשד 450 $ אמריקאי, השייכים לאחד מנוסעי הרכב. עם סיום הבידוק, השוטר הורה לנוסעים לחזור אל רכבם ולעזוב את המקום.

בה בעת, נוסעי רכב 1 שמו לב כי השוטר גנב מכספם, וניסו, ללא הצלחה, ליצור קשר עם חבריהם מהרכב השני שהיו נתונים תחת חיפוש. בעקבות זאת, החליטו נוסעי הרכב הראשון לחזור על עקבותיהם ולהתעמת עם השוטר הגנב.

בינתיים, השוטר אמג’ד אשקר, נאשם 1, המשיך במעשי הגניבה, כשהורה לנהג משאית, לעצור את המשאית לצורך חיפוש בתוכו. הנאשם אמג’ד אשקר,  הורה לנוסע נוסף שהיה במשאית להוציא את תכולת הכיסים ולהתרחק מהרכב. השוטר אמג’ד אשקר, גנב מהמשאית, סך של כ-2,500 ש”ח, שהיו שייכים לבעל המשאית.

כשנוסעי הרכב הראשון הגיעו למקום, הם עדכנו את נוסעיו של הרכב השני בדבר גניבת כספם נוסעי רכב השני עדכנו אותם כי השוטר אמג’ד אשקר, גנב כסף גם מהם. בעקבות כך, התעמתו נוסעי שני הרכבים עם השוטר אמג’ד אשקר, שבתגובה אמר להם להמתין.

השוטר אמג’ד אשקר, ניגש לחברו השוטר סטפן ראשד, ועדכן אותו כי נוסעי הרכב הראשון ונוסעי הרכב השני חושדים בו כי גנב את כספם, ולפיכך עליהם לעזוב באופן מיידי את המקום, וכך עשו. לאחר כל זאת, השוטר סטפן ראשד, ביקש מחברו השוטר אמג’ד אשקר, את המגיע לו בהתאם לסיכום ביניהם, והשוטר אמג’ד נתן לחברו 300 ש”ח.

שירות המבחן התרשם, כי השוטר סטפן ראשד, הוא צעיר אינטליגנטי ונורמטיבי, חסר דפוסים עבריינים, ועונש מאסר מאחורי סורג ובריח, עלול להוביל לרגרסיה במצבו, לכן הומלץ על צו מבחן למשך שנה וחצי וצו של”צ בהיקף 300 שעות לציבור, ופיצוי כספי לנפגעי העבירה.

השופטת גזרה על השוטר השודד 9 חודשי מאסר בעבודות שירות, ופיצוי כספי בסך 500 ש”ח לכל אחד מששת המתלוננים בתיק.

15902-09-18-גזר-דין-לשוטר-שסייע-לשוד-והשתמש-לרעה-בכוח-המשרה-תפ

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות