תלונה נגד השופט ניצן סילמן מפלה בין גברים לנשים בניגוד אמנות האו”ם לביעור הפליה נגד נשים Cedaw שם נקבע איסור לקדם סטראוטיפים ודעות קדומות בין גברים לנשים

Spread the love

התנועה לאיכות השפיטה בישראל, הגישה תלונה נגד השופט ניצן סילמן, על ביצוע הפליה בין גברים לנשים. הפליה כזו אסורה על פי אמנות האו”ם הבינלאומיות להגנה על זכויות אזרח. בפרט אסורה ההפליה בין גברים נגד נשים באמנת האו”ם לביעור ההפליה נגד נשים CEDAW שם נקבע שאסור למדינות החתומות על האמנה לקדם סטראוטיפים ודעות קדומות בין גברים לנשים. ביום 18/2/20 פורסמה באתר פוסטה הכתבה הבאה:

החלטתו של השופט ניצן סילמן נגועה בבורות מגדרית, משרדת לציבור מסר ששופטיו מפלים בין נשים (המין הנחבר, המין המועדף) לגברים שהם תת רמה, זבל אנושי וכו’.  כך זה נראה בעייני הציבור.

השופט הנילון ניצן סילמן מקדם אג’נדה של סטראוטיפים האסורים על האמנות הבינלאומיות, ובכך גילה נבערות ופרימיטיביות שאין דומה לה.

שערו בעצמכם מה היה קורה אם השופט הנילון היה כותב ש”ידוע” שכל העירקים לובשים פיג’מה, ולכן הוא מזהה חשוד כלשהו בזיהוי ודאי כי הוא עירקי ולבש פיג’מה?

או שערו בנפשכם מה היה קורה אם השופט הנילון היה כותב שהעובדה שבבית המשפט העליון יש 15 שופטים מתוכם רק אחד או שניים מוצא מזרחי, מעידה על כך שהמזרחיים אינם מגיעים לקרסולי האשכנזיים בכישוריהם המשפטיים?

התנועה לאיכות השפיטה מבקשת מנציב תלונות הציבור על שופטים, להוציא את התיק האמור מידיו של השופט סילמן ולחדד בפני השופטים את החובה למגר כל ניצוצות של הפליה מגדרית באמצעות שימוש בסטראוטיפים.

שימו לב ללשון המחרידה בה נקט השופט הנילון:  “נקודה חשובה שמטה את הכף לטובתה – העובדה כי לפנינו עצורה ולא עצור”. האם מדובר בבדיחה פנימית של השופטים על חשבון האינטליגנציה של הציבור?

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות