בריטה נילסן עובדת סוציאלית (65) מדנמרק גנבה 17 מיליון דולר מעניים והשתמשה בסכום למימון חיי מותרות

Spread the love

בריטה נילסן בת ה-65 גנבה במשך שנים כספים שיועדו לעניים, עד שנתפסה לבסוף בחווה בדרום אפריקה ■ עו”ס נילסן השתמשה בסכום למימון חיי מותרות. במסגרת הונאה חשבונאית שהתנהלה במשך 25 שנה, ממש מתחת לאף של המנהלים שלה, היא הצליחה לתעל הון שיועד לאזרחים החלשים ביותר בדנמרק לחשבונה הפרטי.

בעזרת הכסף היא הפכה את עצמה לחברה בחוג הסילון הדני, ודאגה להניח את ידה על דברים שקודם לכן רק היתה יכולה לחלום עליהם. היא קנתה סוסים יקרים לבתה ומספר רב של נכסים יוקרתיים, כולל חווה בדרום אפריקה – שבה לבסוף נתפסה.

נילסן, שבעבר התקשתה לגמור את החודש, נידונה ל-6.5 שנות מאסר. מדובר בעונש מאסר מהקשים ביותר שניתנו בדנמרק עבור פשע כלכלי, אבל בפועל, היא עשויה להשתחרר בעוד כשלוש שנים מעכשיו.

הדנים דורשים כעת לדעת איך קופת הרווחה שלהם נפרצה בקלות מכעיסה שכזו, ולמה אף אחד לא שם לב במשך זמן רב כל כך. נראה שהדנים מרגישים שמערכת המשפט שלהם רכה מדי, ודוגמאות לכך אפשר למצוא ברשתות החברתיות. היזם מרטין ת’ורבורג התבדח על כך שלאור העונש שקיבלה נילסן, הוא עלול לשקול ללגנוב בעצמו כסף “בחיים הבאים שלו”, במקום לעבוד קשה ולשלם מסים במשך 30 שנה.

משרד מבקר המדינה הדני פתח בחקירה של פעילות רשות המסים במדינה, במטרה לזהות את המגמות שאיפשרו להון רב כל כך לחמוק מבין אצבעותיה.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות