הפרקליטה לימור הלל תפרה תיק מעשה מגונה למנהל מחלקה במפעל. השופט רון סולקין קבע: המתלוננת מעלילנית סדרתית “סתירות המעיבות על מהימנות שניתן לייחס לדברי המתלוננת” ת”פ 58417-04-19

Spread the love

זיכוי מהדהד לגבר, מנהל מפעל בדרום הארץ, שקיבל כתב אישום על מעשה מגונה, ללא שהיו ראיות כלשהן להוכחת אשמתו בידי הפרקליטה לימור הלל.

הפרקליטה לימור הלל תפרה תיק לחף מפשע כשהיא יודעת שהמתלוננת מעלילנית שווא
הפרקליטה לימור הלל תפרה תיק לחף מפשע כשהיא יודעת שהמתלוננת מעלילנית שווא

השופט סולקין היטיב לתאר את הפרקליטה הרעילה, כמי שהאמת והחוק אינו נר לרגלה. בכתב האישום נטען כי בתחילת חודש פברואר 2017, בהיותו מנהל מחלקה במפעל, קלט למחלקתו את המתלוננת שהועסקה כמזכירה והועברה למחלקה שתחת ניהולו ממחלקה אחרת. אותה מזכירה טענה, כי הגבר הכניס את ידו מתחת לחולצתה ולחזייתה ונגע בחזה שלה, ולאחר מכן אמר לה “זה הרגיש טבעי”. למחרת שאל אותה “את לא רוצה לתת לי להרגיש? בלי לחץ”.

הגבר כפר בעובדות כתב האישום ובעבירה שיוחסה לו. התברר כי הגבר עבד עם אימה של העובדת בעבר, והכיר את העובדת מאז ילדותה והעובדת ראתה בגבר דמות אבהית. הכי מצחיק, שאותה עובדת, היא זו שפנתה לגבר וביקשה ממנו יעוץ לגבי הממונה עליו ומעסיק נוסף באותו מפעל, בטענה שהם מטרידים אותה מינית, ובסוף היא עברה לעבוד עם הגבר, ותפרה לו את אותה עלילה שביצעה על הממונים עליה.

המתלוננת העידה בבית המשפט, שסיפרה לבעלה שהגבר נוגע בה, ושאלה אותו מה עליה לעשות. לדבריה בעלה כעס, אך היא בכתה והתחננה בפניו שלא לעשות עם זה כלום, ובעלה הבטיח לה שלא יעשה עם זה כלום והיא הבטיחה לעדכן אותו בכל דבר שיקרה.

בהמשך העידה כי היתה מיודדת עם הנאשם, שהכיר אותה מהילדות, והיה איש סודה, היא הייתה בוכה אצלו במשרד, והוא היה מייעץ לה ומכוון אותה, ואישרה כי עד שהועברה לעבוד במחלקה של הגבר, לא היה משהו מיני בינו לבינה והוא אף לא ניסה שום דבר, וגם לא ניהל איתה שיחות בעלות תכנים מיניים.

התברר כי הגבר התריע בפני המתלוננת על עבודתה הלקויה, ואז היא התלוננה נגדו. עוד הובהר כי ביום שבו מסרה שהיה אירוע הנגיעה, הגבר לא היה בעבודה ולגבי האירוע השני, המתלוננת נתנה תאריך שיצא יום שבת, בו המפעל סגור, כך שהיא יצאה שקרנית.

השופט סולקין קבע, זיכה את הגבר וקבע כי עדותו של הגבר סדורה ונתמכת בעדויות ובראיות ואילו עדותה של המתלוננת לא אמינה, שכן הגבר כלל לא היה בעבודה בתאריך הנטען על ידי המתלוננת כי הוטרדה מינית:

“על פי גרסת המתלוננת, אותה אימצה המאשימה גם בכתב האישום – האירוע השני נושא כתב האישום, קרי: אמירתו של הנאשם למתלוננת: “את לא רוצה לתת לי להרגיש? בלי לחץ?” נאמרה למחרת הנגיעה בחזה. אלא שאין חולק, שלמחרת – כלומר ביום 13.2.2017 – לא הגיע הנאשם לעבודה, כפי שעולה מדוח הנוכחות נ/3א’. הדבר גם הגיוני ומסתבר, היות שבאותו הלילה – אמור היה הנאשם לטוס לחו”ל, טיסה ארוכה מאוד ועל פי רוב – אדם ישאיר לעצמו יום כזה להתארגנות. כלומר – סיפורה של המתלוננת, שהוא המכונן את כתב האישום – לא יכול היה להתקיים ברצף התאריכים אותו מסרה.”

השופט מוסיף, כי יש בעייתיות במתן משקל לעדות שאינה מעוגנת בזמן או במקום, בהיותה פוגעת בזכויות ההגנה, בכך שאינה מאפשרת הזמתה. למתלוננת היה מספיק זמן להצביע על מועד אפשרי למעשים הנטענים כלפיה, אלא שהיא לא הציגה כל מועד תואם את לוח השנה ולוח ימי העבודה.

“עלה מכלל הראיות שנשמעו, כי המתלוננת נהגה להלין על כל פרט, שמצאה שפוגע בה במהלך עבודתה, החל מחלוקת המטלות בינה לבין עובדים אחרים שסביבה; עבור להתבטאויות; כלה בהזעפת פנים מצדם של מי מהעובדים עמה או מי מהממונים עליה. לא זו אלא, שהמתלוננת לא הסתפקה בפניה לממונים הישירים עליה, אלא, עלתה בסולם הדרגות והגיעה אפילו עד סמנכ”לים בתשלובת אליה משתייך המפעל – תשלובת גדולה ובה מפעלים רבים, המעסיקים אלפי עובדים. בין היתר, הובא עניינה לפני הסמנכ”לים א.א.; י.נ..

הראיות והעדויות שהוצגו מטעם שני הצדדים – מלמדים על כך, שהמתלוננת התפרסמה כמי שנוהגת להלין על כל מה שאינו נושא חן בעיניה”.

השופט סולקין ציין, כי בעלה של המתלוננת, איש עסקים, בעל ממון, בעצמו לא האמין לאשתו. סופו של דבר השופט כותב כי התלונה הגיעה לאוויר העולם, לאחר שהגבר העלה טענות בנוגע לתפקודה השוטף של המתלוננת בעבודה, לפיה היא נוהגת “להסתובב” במפעל במהלך יום העבודה, והמתלוננת חששה שלא תקבל קביעות בעבודה המציאה הטרדה מינית שלא הייתה ולא נבראה.

“בניגוד לתמיהות הרבות, הפוגעות במשקל שניתן לייחס לגרסת המתלוננת, מוצא בית המשפט לייחס מהימנות לגרסת הנאשם, שהיתה סדורה ועקבית ואף נתמכת בראיות ובעדויות אחרות, לפיה – לא היתה לו כוונה מינית כלשהי כלפי המתלוננת והורתה של התלונה נגדו בחשש המתלוננת, כי יפגע בסיכוייה לקבל קביעות, לאחר הדיווח שמסר לממונה עליו – ע.ה. 4 – בשיחת המשוב”.

כאמור, השופט סולקין זיכה את הגבר וקבע כי לא יפורסם שמה של מעלילנית השווא. עו”ד אבי חימי ייצג את הגבר.

זיכוי מהדהד של מנהל אגף במפעל מתלונת מזכירתו על הטרדה מינית תפ 58417-04-19

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות