משטרת ישראל תשלם פיצויים לרפי רותם על כליאת שווא, איזוק שווא ותקיפה בסך 260 אלף ש”ח ת”א 59471-01-17

Spread the love

רפי רותם חושף השחיתויות תבע את משטרת ישראל תביעת נזיקין  המבוססת על עוולת רשלנות, תקיפה, כליאת שווא והפרת חובה חקיקה וזכה בסך 260 אלף ש”ח.

במהלך חקירת השוטרים, התגלו השקרים שלהם. רפי רותם הגיע לתחנת המשטרה, נאזק, למרות שלא היה כל צורך בנחיצות האיזוק, אז הותקף על ידי השוטרים, מכנסיו הופשלו והוא הוכה קשות, כך שבסופו של דבר נאלץ לקבל טיפול רפואי בבית חולים. השופט מציין:

“אני מאמין לדברי התובע על כי בסופו של האירוע הופעל עליו לחץ לחתום על מסמך המאשר שלא נגרם לו כל נזק כתנאי לשחרורו המידי בניסיון להעלים את מסכת האירועים שהתרחשה. גם בכך חטאה משטרת ישראל. אין לערבב נזקים נטענים בגין פגיעה בתנאי שחרור ממעצר.

איני יכול לקבל את הטענה לפיה גויסו למשימה חמישה שוטרים לנוכח ממדי גופו והתנהגותו של התובע וזאת על מנת למזער נזקים ככל שניתן. יש לזכור שהתובע היה כבר אזוק ידיים ורגליים ובסופו של דבר נגרמו לתובע נזקים גופניים והוא הובל לטיפול רפואי בבית חולים.”

עוד עולה, כי רותם נעצר בתא שלא מתאים למגורי אדם, ולא ראוי לשמש תא מעצר. על כך כתב השופט מריו קליין:

“סבורני גם כי אין לקבל את טענת ההגנה כי היה צורך בחמישה שוטרים כדי למנוע נזק לתובע ובסופו של יום התובע מוצא את עצמו עם חבלות קשות ומובל לחדר המיון. בסופו של דבר התברר כי לתובע נכות צמיתה ונשאלת השאלה האם יש קשר סיבתי בין הנזק להתרשלות”.

השופט מריו קבע כי על כליאת השווא יש לפצות את רפי רותם בסך 5,000 ש”ח.

עבור פיצוי כאב וסבל יש לפצות את רותם בסך 50,000 ש”ח.

אובדן כושר השתכרות לעתיד, רותם יפוצה בסך 180,000 ש”ח, כשלסכומים אלה יש להוסיף פיצוי נוסף בשיעור 12.5% בגין הפסדים סוציאליים של פנסיה שעתידים להיגרם לרותם.

הוצאות משפט ושכ”ט עו”ד בסך 5,000 ש”ח.

המדינה-תפצה-את-רפי-רותם-ב-260-אלף-שח-על-מעצר-לא-חוקי
Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות