השופט ניל הנדל טירפד הצטרפות התנועה לאיכות השפיטה בישראל לעתירה של התנועה לאיכות השלטון בישראל כשהוא מקשקש הבלים לדחייה בג”ץ 6786/20

Spread the love

מדובר בבג”ץ שהגיש אליעד שרגא, המתוקצב מתורמים שמאלניים מחו”ל על מנת לעשות בלגן בארץ ישראל. לשרגא יש עמותה עם השם הפומפיוזי “התנועה למען איכות השלטון בישראל”. את שרגא לא מעניין בכלל התחלואה הגואה בנגיף הקורונה. כל מה שהוא רוצה זה להתסיס את המדינה באמצעות ארגון הפגנות נגד נבחר הציבור בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל – גם כשכולם יושבים בסגר שני. שופטי העליון גם מעוניינים לסלק את נתניהו מהפוליטיקה. שופטי העליון בטוחים שברגע שנתניהו יצא מהפוליטיקה, המדינה תפסיק להתעסק בחדשות על שחיתויות בבית המשפט העליון, חייהם יוכלו לשוב למסלולם, והם יוכלו להמשיך לשלוט במדינה באמצעות כוחם הרב מבלי שאף אחד יביע מחאה נגד השופטים. למרות שברור לכולם שההפגנות בבלפור, ירושלים, יכולות לחכות עוד חודש או חודשיים עד לשיטוח עקומת הקורונה, במקרה זה קיים מפגש רצונות בין אליעד שרגא ושופטי החונטה בעליון להטריד את בנימין נתניהו.

שרגא מבקש מהעליון לקבוע כי תקנות הקורונה אשר מצמצמות את זכות ההפגנה בשם בריאות העם, אינן חוקתיות, כי המפגינים לא יכולים לצאת מהבית ולהפיץ מחאה בניחוח קורונה נגד נתניהו.

מה ששרגא ושופטי החונטה בעליון לא ציפו לו, זו העובדה שהתנועה למען איכות השפיטה בישראל תבקש להצטרף לעתירה ולעמוד בפני שופטי הבג”ץ ולדרוש מהם לגלות דוגמא אישית ולאפשר הפגנות מול הבתים של השופטים – אלו שעושים סלקציה נגד הורים וילדיהם בהוראת משרד הרווחה בכל יום בשנה.

התנועה לאיכות השפיטה כתבה בבקשתה להצטרף לעתירה של התנועה לאיכות השלטון, שיש מאות הורים אשר יושבים בבית ורק מחכים לפקודת אור ירוק לצאת מהבית ולהפגין נגד שופטי בית המשפט למשפחה הפוגעים בהורים, מבצעים בהם חיסול פיסי ממוקד. למשל שופטות אשר יש צורך להגיע עם מגפונים לביתן על מנת להסביר לשכנים אלו מפלצות אדם שורצות ביניהן: עידית בן דב ג’וליאן, תמר סנונית פורר, אליה נוס, יעל וילנר ואספרנצה אלון, וזו רק הרשימה הפותחת.

עוד הוסבר בבקשת ההצטרפות כי המשטרה מטרפדת את זכות ההפגנה כאשר היא משתמשת בשני סעיפי חוק מחוק העונשין, החוק נגד השמעת רעש, מהומה ושאון במקום ציבורי והחוק נגד העלבתם של פושעי מדינה המקבלים משכורת מהמדינה על מנת להגיש כתבי אישום נגד מפגינים. הובאו בבקשת ההצטרפות מספר דוגמאות קונקרטיות להפגנות שקיבלו את השם החביב “עו”סים שכונה” והתקיימו בשכונות בהן גרות עובדות סוציאליות נאלחות במיוחד, כאלה שמיישמות שנאת הורים קלינית ומנתקות הורים מילדיהם. במקרים אלו דווקא בית המשפט העליון גיבה את הפרקליטות שהגישה כתבי אישום נגד המפגינים מוטי לייבל ולורי שם טוב, המבוססים על הקמת רעש ושאון והעלבת העו”סיות הפוגעניות.

בדרך כלל כאשר נציגת שדולת הנשים, מרכז רקמן או ויצ”ו מבקשת מבית משפט להצטרף לעתירה כעותרת, טוענת או ידידת בית משפט, הנשיאה אסתר חיות נותנת הוראה לאשר להן את ההצטרפות. אבל אם חס וחלילה גבר יבקש להצטרף לעתירה, שופטי החונטה דוחים אותו על הסף. ראו 2 החלטות של ניל הנדל. ראו כיצד הוא מקשקש, מחרטט, חי בעולם דמיוני משלו, ועושה הכל כדי שלא יהיו לו פדיחות באולם, ושלא יצטרך לתת החלטה על זכות ההפגנה נגד שופטים, מול הבתים שלהם.

קיראו את בקשת ההצטרפות של התנועה למען איכות השפיטה בישראל לעתירתו של אליעד שרגא:

קיראו כאן את החלטתו הראשונה של השופט ניל הנדל הדוחה את בקשת ההצטרפות:

בבית המשפט העליון
בג”ץ 6786/20
לפני: כבוד השופט נ’ הנדל
העותרת: התנועה למען איכות השלטון בישראל
נ ג ד
המשיבים: 1. כנסת ישראל
2. ממשלת ישראל
3. היועץ המשפטי לממשלה
4. ראש הממשלה
5. שירות הביטחון הכללי
המבקשת להצטרף לעתירה: התנועה לאיכות השפיטה בישראל (בהקמה)
בקשת הצטרפות לעתירה

 

בשם המבקשת להצטרף: לורי שם טוב; אריאל פורמנובסקי

 

החלטה

 

ככל שהמבקשת מעוניינת להשיג על הגשת כתבי האישום הקונקרטיים המוזכרים בבקשתה, נכון לעשות זאת בהליכים המתאימים. העתירה דנן מעוררת שאלות חוקתיות עקרוניות בנוגע לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס’ 2), התשפ”א-2020, והיא אינה הזירה המתאימה לבירור טענותיה האנקדוטליות של המבקשת – שאף לא ברור אם היא חפצה להצטרף להליך כעותרת או כמשיבה – בנוגע ליחס הרשויות כלפי התנהלות עבר של מפגינים מסוימים.

 

הבקשה נדחית.

 

ניתנה היום, ‏י”ט בתשרי התשפ”א (‏7.10.2020).

 

ש ו פ ט

 

_________________________

20067860_Z07.docx   רג

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

קיראו כאן את הבקשה לעיון חוזר:

וקיראו כאן את ההחלטה החירטוטית השניה של ניל הנדל:

בבית המשפט העליון

 

בג”ץ 6786/20
לפני: כבוד השופט נ’ הנדל
 

המבקשת:

 

התנועה לאיכות השפיטה בישראל (בהקמה)

העותרת: התנועה למען איכות השלטון בישראל

 

נ ג ד

 

המשיבים: 1. כנסת ישראל
2. ממשלת ישראל
3. היועץ המשפטי לממשלה
4. ראש הממשלה
5. שירות הביטחון הכללי
בקשה לעיון חוזר בבקשה להצטרפות לעתירה

 

בשם המבקשת: אריאל פורמנובסקי

 

 

החלטה

 

דין הבקשה לעיון מחדש להידחות. זאת, מהנימוקים שפורטו בהחלטה הקודמת.

 

ארחיב כי ענייננו בבקשה להצטרף לעתירה קיימת. בבקשה מובאת התייחסות לאירועים שהתרחשו משנת 2015 ועד “ממש לפני הקורונה”, בעוד העתירה דנן מתמקדת בהסדר המיוחד שנוצר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה – ותוקפת אותו במישור החוקתי. על מנת להצטרף להליך, על המבקשת להצביע על קשר ברור לעתירה העיקרית – כך לגבי הפרטים העובדתיים, וכך לגבי הנימוקים המשפטיים. זה אינו המצב בענייננו, ומשום כך הבקשה נדחית.

 

ניתנה היום, כ”ד בתשרי התשפ”א (‏12.10.2020).

 

ש ו פ ט

 

_________________________;  20067860_Z15.docx  רג;

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

 

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות