קובלנה נגד פסיכיאטרים מבית החולים טירת הכרמל מחדלים חמורים, יחס לעגני ועבירה על תקנות במהלך אשפוז פסיכיאטרי

Spread the love
נובמבר 2013 – תושבת חיפה הגישה קובלנה כנגד שני פסיכיאטרים מבית החולים טירת הכרמל. קובלנת עמותת מגן לזכויות אנוש: יש להתקין מצלמות ומיקרופונים במחלקות הסגורות בארץ האישה, תושבת חיפה, טוענת כי אושפזה בכפייה בניגוד לעילות המותרות בחוק, קיבלה בכפייה טיפול תרופתי שהזיק לה ויחס מזלזל וחסר התחשבות מצד הפסיכיאטרים במחלקה. גם כאשר הועברה למחלקה הפתוחה והסכימה לטיפול מרצון המשיכו לכפות עליה טיפולים תרופתיים באותן תרופות שהפריעו לה תוך איום לאשפז אותה בכפייה אם תסרב.

התלונות הוגשו בסיוע מתנדבי עמותת מגן לזכויות אנוש. מנכ”לית העמותה הגב’ גת מגידו אומרת כי העמותה מקבלת ללא הפסק תלונות על המתרחש מאחורי החומות של המחלקות הפסיכיאטריות הסגורות בארץ. מאושפזים בכפייה מצויים במעמד של חוסר ישע מוחלט מול אנשי צוות שאין שום פיקוח חיצוני על התנהלותם.

לטענתה, קיים חוסר צדק משווע כלפי אנשים עם מוגבלויות נפשיות, כיון שהגורמים האחראים בבריאות הנפש מתייחסים לתלונותיהם בביטול עקב ההנחה המכלילה שהשיפוט שלהם לוקה. יתרה מזאת, לא קיים שום הליך של חקירה ולא קיימות כל סנקציות כנגד צוותי המחלקות הללו, ולכל היותר פונים אליהם כדי לקבל את תגובתם, אשר, כמובן, שוללת את הטענות המועלות נגדם, ומעבירים אותה כלשונה למתלוננים.

על המדינה לקיים פיקוח צמוד בהרבה על היחס כלפי המאושפזים בכפייה ועל הקפדה ללא רבב על הוראות החוק שנועדו להגן על זכויותיהם וטובתם במהלך האשפוז. הצעד הראשון וההכרחי לשם כך הוא הצבת מצלמות ומיקרופונים בשטחי המחלקות הללו כדי שניתן יהיה לעקוב מבחוץ בכל זמן נתון אחר הנעשה, וכן לבדוק ולאמת תלונות מטופלים. עד היום הוצדק חוסר הפיקוח על ידי הטענה של חיסיון רפואי, כאשר ברור שמניעת פגיעה במטופלים קודמת בחשיבותה לעניין זה ואינה סותרת אותו. השלב הבא הוא למנות נציב קבילות שתפקידו יהיה לפקח על הנעשה במחלקות ולחקור את התלונות המוגשות כנגד הנהלות המוסדות הפסיכיאטריים וכנגד אנשי צוות ספציפיים, כדי למנוע את הפגיעה באנשים עם מוגבלויות נפשיות.

למידע נוסף:

יהודה קורן
דובר העמותה
yodak8@gmail.com
052-3350928

כתבי אישום: התעללות בבית חולים ממשלתי לחולי נפש טירת כרמל- קשר השתיקה במלוא כיעורו [youtube http://www.youtube.com/watch?v=videoseries?list=PL5CE1F125021D9B35]

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות