עו"ד לא ייצג את בתיהמ"ש בתביעה קטנה ת"ק 3758-06-14 לורי שם טוב נ’ מרינה אוסיפוב ואח’ | איתמר לוין, News1.co.il

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2fH

בית המשפט לתביעות קטנות דחה בקשה לייצוג בידי עו”ד: הדבר עומד בניגוד לתכליתו של בית משפט זה, וניתן להסמיך עובד אחר שאיננו עורך דין ובכך לשמור על השוויון בין הצדדים

הנהלת בתי המשפט לא תיוצג בידי עורך דין בתביעה נגדה בבית המשפט לתביעות קטנות. כך קבע (16.7.14) שופט בית משפט זה בתל אביב, איתי הרמלין.

לורי שם-טוב הגישה תביעה בסך 5,000 שקל נגד הנהלת בתי המשפט ונגד המאבטחת מרינה אוסיפוב, בטענה שנאזקה שלא כדין בבית המשפט למשפחה. הנהלת בתי המשפט הגישה – באמצעות עורך דין – בקשה להיות מיוצגת בידי עורך דין, כחריג לכלל לפיו אין ייצוג שכזה בבתי המשפט לתביעות קטנות. הרמלין אומר, כי העיר לעו”ד אריאל נתן מהפרקליטות על הפרדוקס בכך שהוא מגיש בקשה בשם המדינה להתיר ייצוג בידי עורך דין – עוד לפני שניתן היתר כזה, אך נתן התעלם מן ההערה.

הרמלין מציין, כי סוגיית ייצוג המדינה בבתי המשפט לתביעות קטנות טרם הוכרעה בידי בית המשפט העליון. לדבריו, יש להכריע בין האינטרס של שמירה על תכליתו של בית משפט זה – בירור מהיר וזול לתביעות של האזרח הקטן – לבין האינטרס של אחידות בייצוג המדינה בערכאות השונות.

לשיטתו של הרמלין, האינטרס הראשון הוא הגובר, שכן הוא העומד ביסוד הקמתו של בית משפט זה. הוא אומר, כי מדובר בשמירה על עקרון השוויון בין בעלי הדין ובהגנה של זכות הגישה לערכאות. הדברים נכונים במיוחד במקרה כמו הנוכחי, בו סכום התביעה קטן מאוד, ואם תיוצג המדינה בידי עורך דין – תיאלץ אולי גם התובעת לשכור עורך דין, בהוצאה שאיננה כדאית לנוכח סכום התביעה. היבט ייחודי נוסף הוא העובדה שהנתבעת היא הנהלת בתי המשפט, ולדעת הרמלין מראית פני הצדק מחייבת שלא יינתן לה יתרון דיוני.

הרמלין אומר, כי את השמירה על אחידות עמדתה של המדינה ניתן להשיג על-ידי הסכמתו של עובד מדינה שאיננו עורך דין לייצג אותה. הדבר אפשרי מבחינה חוקית, ואף הוצע בידי שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין. לכן, הוא אומר, יכול היועץ המשפטי לממשלה להסמיך עובד אחר של הנהלת בתי המשפט לייצג אותה.

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-351383-00.html

ת”ק 3758-06-14 לורי שם טוב נ’ מרינה אוסיפוב ואח’ – דחיית בקשה של הנהלת בתי המשפט להיות מיוצגת בידי עורך דין בתביעה קטנה נגדה, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות