סוגיות של שליטה ועוצמה בתהליך ההתערבות המקצועית של פקידי סעד לחוק הנוער: נקודת מבטם של פקידי סעד ושל הורים במשפחות שבהן היתה התערבות בחוק, חנה סימקין ואלישבע סדן

Spread the love

בשם הדאגה לשלומם של ילדים ובני נוער מעניק החוק לפקידי הסעד לחוק הנוער סמכויות נרחבות של פיקוח חברתי, המחייבות שימוש בעוצמה והפעלת שליטה.

המאמר דן באופן שבו באות לידי ביטוי סוגיות שונות של שליטה ועוצמה בתהליך ההתערבות המקצועית של פקידי הסעד במשפחות.

המאמר מתבסס על מחקר איכותני שבהן סוגיות אלה משתי נקודות מבט, זו של פקידי הסעד וזו של ההורים במשפחות שבהן היתה התערבות על פי חוק. נידונות בו סוגיות שונות בתהליך ההתערבות המקצועית של פקידי סעד, וביניהן העברת מידע וידע; אופי ההליך המשפטי; השתתפות; נגישות המידע; וכן שפה, סמלים וערכים של פקידי הסעד והלקוחות.

הדיון בממצאים נעשה באמצעות תיאוריית שלושת ממדי העוצמה שפיתח לוקס (lukes, 2005): הבלוי (Overt), הסמוי (Covert) והחבוי (Latent).

הממד הגלוי מתאר כיצד נוצר יתרון בקבלת החלטות.

בממד הסמוי מעוצב סדר היום של ההתערבות ונחסמות פעולות בלתי רצויות.

הממד החבוי הוא הממד המשפיע על התודעה ומבטיח ציות של אנשים.

בסיכום מובאות המלצות לפרקטיקה ולמחקר נוסף.

סוגיות של שליטה ועוצמה בתהליך ההתערבות המקצועית של פקידי סעד לחוק הנוער: נקודת מבטם של פקידי סעד ושל הורים במשפחות שבהן היתה התערבות בחוק, מאמר של חנה סימקין ואלישבע סדן, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות