הנהלת בתי המשפט תפצה על איזוק ממושך, איתמר לוין News1

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2pt

מתדיינת בבית המשפט למשפחה נחשדה שהקליטה את הדיון, נעצרה בידי המאבטחים והוחזקה אזוקה בפומבי במשך 140 דקות בית המשפט: פגיעה מיותרת בכבודה

הנהלת בתי המשפט תשלם 1,500 שקל ללורי שם-טוב, לאחר שנאזקה למשך למעלה משעתיים בחשד שהקליטה דיון בבית המשפט למשפחה ברמת גן. כך קבע (16.9.14) שופט בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, איתי הרמלין.

העוזרת המשפטית של שופט המשפחה נפתלי שילה חשדה, ששם-טוב מקליטה בניגוד לחוק דיון בעניינה שהתנהל בדלתיים סגורות. לאחר הדיון עיכבו מאבטחי בית המשפט את שם-טוב והודיעו לה על מעצרה. הרמלין קובע, כי בפעולות אלו לא נפל פגם, שכן בזמן אמת היה יסוד לחשד – גם אם בדיעבד הוכח ששם-טוב לא הקליטה את הדיון.

לעומת זאת קובע הרמלין, כי לא הייתה הצדקה לכך ששם-טוב הוחזקה אזוקה במשך 140 דקות עד שהגיעו שוטרים ונטלו אותה לתחנה – הסמוכה מאוד לבית המשפט. ידיה של שם-טוב נאזקו תחילה מאחורי גבה ולאחר מכן בחזית גופה, למרות שהיא לא התנגדה למעצר ולא הפעילה אלימות כלשהי. במצב זה היא הוחזקה בשטח פתוח בבית המשפט, תוך פגיעה מיותרת בכבודה, אומר הרמלין. הוא גם מעיר, כי סמכות העיכוב – שהיא הרבה פחות פוגענית מאשר סמכות המעצר – מוגבלת לשלוש שעות.

הרמלין מזכיר, כי החוק קובע שעצור יועבר מיד לתחנת המשטרה. גם אם המאבטחים ידעו מנסיונם שלמשטרה נדרשות שעתיים ומעלה להגיע לבית המשפט (שכאמור סמוך מאוד לתחנה), וגם אם פעלו בהתאם לנוהל המקובל שלהם, אין בכך הצדקה לפגיעה בכבודה של שם-טוב. לכל הפחות, הוא מעיר, היה עליהם להחזיק אותה במקום פחות פומבי. הרמלין גם חייב את הנהלת בתי המשפט לשלם לשם-טוב הוצאות בסך 700 שקל.

פסק דין ת”ק 3758-06-14 לורי שם טוב נ’ מדינת ישראל – “פגיעה לא מידתית בזכויות היסוד החוקתיות לכבוד ולחירות מחייבת את המדינה בתשלום פיצויים”, קובץ pdf

הנהלת בתיהמ”ש תפצה על איזוק ממושך

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “הנהלת בתי המשפט תפצה על איזוק ממושך, איתמר לוין News1

  1. כל הכבוד הגיע הזמן שישלמו קצת על מעשיהם הרעים ביהמש למשפחה בר״ג זה אחד המקומות המורעלים ביותר במדינת ישראל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות